Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Hei!

Sikkert nybegynnerspørsmål men likevel.

Jeg er Android-mann men "administerer" min kones iPhone 4. Jeg prøver å legge inn egne ringetoner via iRinger. De legger seg pent inn på Itunes under Ringetoner.

Jeg synker telefonen men tonene dukker ikke opp på telefonen under ringetoner.

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at du har koblet telefonen til iTunes, må du trykke deg inn på telefonen (altså trykke på telefonen i sidebaren i iTunes slik at du kommer inn i innstillingene for hva som skal synces), så må du gå inn på kategorien "ringetoner". Så krysser du enten av "Alle ringetoner" eller evt hver enkelt ringetone du ønsker skal legge seg inn på telefonen.

Når du så har syncet må du velge den ringetonen du vil bruke på selve telefonen, altså i innstillingene (Innstillinger -> Lyder -> Ringetone).

Da skal det i utgangspunktet fungere, med mindre jeg har oversett noe her selv.

Endret av Juke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Geir:

Jeg synes ikke den er dårlig å holde i men jeg det blir alikevel så mye bedre med en pixelsin HD at jeg er glad jeg kjøpte det, da får man bedre grep enn noen av SGS, Desire og de andre også.

Jeg får beskyttelse om jeg skulle miste den, som har skjedd en gang uten skade, samt at en silikonhud gir et overlegent grep ift. alle andre telefoner samtidig som den kan stå lent inntil objekter uten å skli og i det hele tatt heves noen hakk på generell brukssikkerhet. Jeg foretrekker også at dette er utbyttbart fremfor dårlige forsøk på å integrere den slags grep i en telefon.

Jeg kan også legge den med skjermen ned uten å frykte at de minste smussdetaljer skal kunne sette seg i skjermen da jeg får en litt større kant som er praktisk.

Jeg ser på Pixelskin HD som "arbeidsklærne" til telefonen og skal man i selskap og på død og liv vise frem den flotte designen kan man kle av den for annledningen eller bruke en selskaps aktig slip-in :p

Takk for et fint svar men hvor kjøpte du Pixelskin HD?

Geir

Lenke til kommentar

Etter at du har koblet telefonen til iTunes, må du trykke deg inn på telefonen (altså trykke på telefonen i sidebaren i iTunes slik at du kommer inn i innstillingene for hva som skal synces), så må du gå inn på kategorien "ringetoner". Så krysser du enten av "Alle ringetoner" eller evt hver enkelt ringetone du ønsker skal legge seg inn på telefonen.

Når du så har syncet må du velge den ringetonen du vil bruke på selve telefonen, altså i innstillingene (Innstillinger -> Lyder -> Ringetone).

Da skal det i utgangspunktet fungere, med mindre jeg har oversett noe her selv.

Det virket!

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Har Spotify Premium på iPhone4, men skjønner ikke helt forskjellen på den grå og grønn logo på offline mode.

Er så nybegynner på iPhone at det er flaut..

Hvis programmet er grått er du i offlinemodus, er det grønt er du online.

Okey. Men hvordan kan jeg da bruke spillelista når jeg ikke har tilgang på WiFi? Vil ikke telefonen automatisk gå på nett når jeg går inn på Spotify app'n? Hvis du skjønner poenget mitt.. Altså høre på musikken UTEN å bruke cash på nettverk!

Lenke til kommentar

Geir:

Jeg synes ikke den er dårlig å holde i men jeg det blir alikevel så mye bedre med en pixelsin HD at jeg er glad jeg kjøpte det, da får man bedre grep enn noen av SGS, Desire og de andre også.

Jeg får beskyttelse om jeg skulle miste den, som har skjedd en gang uten skade, samt at en silikonhud gir et overlegent grep ift. alle andre telefoner samtidig som den kan stå lent inntil objekter uten å skli og i det hele tatt heves noen hakk på generell brukssikkerhet. Jeg foretrekker også at dette er utbyttbart fremfor dårlige forsøk på å integrere den slags grep i en telefon.

Jeg kan også legge den med skjermen ned uten å frykte at de minste smussdetaljer skal kunne sette seg i skjermen da jeg får en litt større kant som er praktisk.

Jeg ser på Pixelskin HD som "arbeidsklærne" til telefonen og skal man i selskap og på død og liv vise frem den flotte designen kan man kle av den for annledningen eller bruke en selskaps aktig slip-in :p

Er veldig enig her, har også kjøpt meg pixelskin og er glimrende fornøyd!

Lenke til kommentar

Okey. Men hvordan kan jeg da bruke spillelista når jeg ikke har tilgang på WiFi? Vil ikke telefonen automatisk gå på nett når jeg går inn på Spotify app'n? Hvis du skjønner poenget mitt.. Altså høre på musikken UTEN å bruke cash på nettverk!

Da må du markere den som "offline playlist" og laste ned sangene (skjer automatisk). :)

Lenke til kommentar

Gjør som Heilage sier. I tillegg kan du tvinge programmet til å kjøre i offlinemodus (ikke bruke nettet, kun de sangene du har lastet ned) ved å gå på "More" og sørge for at "Offline mode" er aktivert.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg koble iPhone til en annen pc for å legge inn apps eller sanger uten å miste alt jeg har?

Noen som vet?

Du må overføre biblioteket ditt til den nye og legge det inn i iTunes.

Dette er en enkel form for kopisperre, og jeg tror det er et minstekrav fra musikkbransjen.

Man skal altså ikke kunne kople telefonen til naboens maskin og kopiere til/fra uten videre.

Det finnes diverse programmer som lar deg gjøre det slik som f.eks her:

http://www.methodshop.com/gadgets/ipodsupport/copyoff/index.shtml

Edit: Glemte jo en bokstav :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

VLC-appen er visstnok ikke perfekt til noen ting som helst.

Vet ikke hva du bygger den uttalelsen på, men jeg har ikke hatt noen problemer med VLC på min iPhone 4. Den spiller av uten problemer de fleste formater.

Jeg er enig med deg her, men kan bare påpeke at VLC på iPad er noe dritt. Da er CineXplayer (nyeste verisjon) et mye bedre alternativ.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må overføre biblioteket ditt til den nye og legge det inn i iTunes.

Dette er en enkel form for kopisperre, og jeg tror det er et minstekrav fra musikkbransjen.

Man skal altså ikke kunne kople telefonen til naboens maskin og kopiere til/fra uten videre.

Det finnes diverse programmer som lar deg gjøre det slik som f.eks her:

http://www.methodshop.com/gadgets/ipodsupport/copyoff/index.shtml

Edit: Glemte jo en bokstav :)

Det virket som at det der bare var for musikk, men er det samme prosedyre for apps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...