dTd Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kunne ikke finne tråden om kjøp av iPhone 4, så da beklager jeg på forhånd over det jeg nå kommer til å spørre om. På chess sine sider står det følgende iPhone 4 (16 gb), ChessKunde - nedbetaling 249,- Pris 2590 Minste totalpris 5578. https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/apple/apple-iphone-4-black-16gb Så mitt spørsmål: Hvor mye koster egentlig denne mobilen? Koster den 2590, og jeg må ha det abonnementet jeg har nå i 12 måneder til? Eller koster den 2590 + 249 kroner i måneden + abonnomentet mitt? Klikk Men over til spm. Telefonen koster 2590, pluss 249 i mnd i 12 mnd. Altså en totalpris på 5578. Ut i fra hva jeg kan se så ser det ut som om chesskunde nedbetaling bare er en form for nedbetaling så ditt abb kommer i tillegg (men jeg er ikke 100% sikker). Uansett så vil det være billigere å bestille fra apple da den koster 4.890,00 uten noen form for abb, binding, lås etc. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Kunne ikke finne tråden om kjøp av iPhone 4, så da beklager jeg på forhånd over det jeg nå kommer til å spørre om. På chess sine sider står det følgende iPhone 4 (16 gb), ChessKunde - nedbetaling 249,- Pris 2590 Minste totalpris 5578. https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/apple/apple-iphone-4-black-16gb Så mitt spørsmål: Hvor mye koster egentlig denne mobilen? Koster den 2590, og jeg må ha det abonnementet jeg har nå i 12 måneder til? Eller koster den 2590 + 249 kroner i måneden + abonnomentet mitt? Klikk Men over til spm. Telefonen koster 2590, pluss 249 i mnd i 12 mnd. Altså en totalpris på 5578. Ut i fra hva jeg kan se så ser det ut som om chesskunde nedbetaling bare er en form for nedbetaling så ditt abb kommer i tillegg (men jeg er ikke 100% sikker). Uansett så vil det være billigere å bestille fra apple da den koster 4.890,00 uten noen form for abb, binding, lås etc. Jeg har snakket med Chess angående dette og det er helt riktig observert av deg.. 2590.- for telefonen og 249.- pr.mnd i 12 mnd pluss abb... men om du har et gratis abb så blir det bare 5578.-. Jeg er også enig at det er bedre og billigere å kjøpe den på apple.no, om du ikke har råd til hele summen så kan du ta den på 9 mnd betalingsutsettelse eller vanlig nedbetaling..eller kontant selvsagt, da koster den bare 4890.- inkl. frakt og da er telefonen åpen for alt :!: Geir Geir Endret 12. november 2010 av Gega Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Fikk iPhone 4 idag sykt digg, beste telefon jeg har hadd. 1 Lenke til kommentar
Gega Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Finnes det et program for windows alà iLife for å få filer over og til iPhone uten å bruke itunes? Geir Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Finnes det et program for windows alà iLife for å få filer over og til iPhone uten å bruke itunes? Geir Det lurer jeg også på. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 iPhone Explorer kan kanskje fikse den biffen. http://www.macroplant.com/iphoneexplorer/ Jeg har dog ikke testet den selv. Lenke til kommentar
Blax Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Vist det står 1 uke fra apple.no nå, regner jeg med at også min blir sendt tidligere? Bestilte min 5.nov, og da sto det at den ble sendt om 2 uker.. ahh gleder meg Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Din skal ikke bli sendt tidligere. Helt elendig dårlig service fra Apple. Ringte når det gikk fra 3-2 uker, men bestillingen min ble bare sendt en dag før, slik de pleier. Så ikke forvent en ukes levering. Kundeservice dama ringte til og med til distrubisjonsavdelingen for meg, og prøvde. Men var ikke mulig. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg er nok innom appen Doodle jump hver dag, ikke at jeg får så mye mer enn få minutters morro, men morro/frustrerebde er det! Score? 57 hehe, kammerat har 67 håper iphonen hans knuser! Blir sykt med adrenalin når man nærmer seg ny score ass, skjelver jo som ei gammel tante! Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Mistet min iPhone 4 Kjøpte en ny, klarte ikke meg uten. Men måtte være uten den i 3-4 uker og bruke min gamle 3, det var helveeeete skal jeg si dere! Men ja, nå har jeg den tilbake, fjuu, ser at VLC har kommet ut for iPhone, får ikke tid til å teste det nå siden telefonen må aktiveres og sånt, er VLC perfekt for avi og mkv avspilling og alt? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Vist det står 1 uke fra apple.no nå, regner jeg med at også min blir sendt tidligere? Bestilte min 5.nov, og da sto det at den ble sendt om 2 uker.. ahh gleder meg Jeg vaklet lenge mellom iPhone 4 og HTC Desire HD men landet allikevel på iPhone 4, jeg fikk litt kalde føtter angående DHD`n på grunn av batteriproblemer og at 4.3" stor skjerm og en vekt på 164 gram kan bli litt stor og klumpete for meg. Jeg har idag en 3GS og synes vel at størrelsen ikke bør overskride den noe særlig selv om jeg har all verdens tro på at DHD er en kanonbra telefon. Har jeg gjort noe dumt eller?? Geir Endret 13. november 2010 av Gega Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 er VLC perfekt for avi og mkv avspilling og alt? VLC-appen er visstnok ikke perfekt til noen ting som helst. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Vist det står 1 uke fra apple.no nå, regner jeg med at også min blir sendt tidligere? Bestilte min 5.nov, og da sto det at den ble sendt om 2 uker.. ahh gleder meg Jeg vaklet lenge mellom iPhone 4 og HTC Desire HD men landet allikevel på iPhone 4, jeg fikk litt kalde føtter angående DHD`n på grunn av batteriproblemer og at 4.3" stor skjerm og en vekt på 164 gram kan bli litt stor og klumpete for meg. Jeg har idag en 3GS og synes vel at størrelsen ikke bør overskride den noe særlig selv om jeg har all verdens tro på at DHD er en kanonbra telefon. Har jeg gjort noe dumt eller?? Geir Om det var dumt eller ikke kommer ann på hvilken tråd du stille spørsmålet i. Begge er fine telefoner, smak og behag. Tipper de fleste i en iphone 4 tråd, syntes dette var et greit valg Endret 13. november 2010 av Blunderguff Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Vist det står 1 uke fra apple.no nå, regner jeg med at også min blir sendt tidligere? Bestilte min 5.nov, og da sto det at den ble sendt om 2 uker.. ahh gleder meg Jeg vaklet lenge mellom iPhone 4 og HTC Desire HD men landet allikevel på iPhone 4, jeg fikk litt kalde føtter angående DHD`n på grunn av batteriproblemer og at 4.3" stor skjerm og en vekt på 164 gram kan bli litt stor og klumpete for meg. Jeg har idag en 3GS og synes vel at størrelsen ikke bør overskride den noe særlig selv om jeg har all verdens tro på at DHD er en kanonbra telefon. Har jeg gjort noe dumt eller?? Geir Om det var dumt eller ikke kommer ann på hvilken tråd du stille spørsmålet i. Begge er fine telefoner, smak og behag. Tipper de fleste i en iphone 4 tråd, syntes dette var et greit valg Sant nok, det blir vel ikke helt rette tråden men føler ikke at jeg kan spørre i HTC tråden heller for der er jo iPhonen bannlyst Jeg har hatt iPhone i et år snart og jeg har aldri vært så fornøyd med en telefon sånn rent stabil og teknisk men kan av og til savne den friheten som Android har... men er det ikke sånn, vi ønsker oss stadig noe annet enn det vi selv har selv om det kanskje aldri blir brukt Geir Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Tror du gjorde ett godt og ikkje minst trygt valg, i og med at du er såpass fornøyd med platformen fra tidligere av Men det er jo alltid morsomt å utforske nye ting også hehe. Endret 13. november 2010 av Mala Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) DHD virker å være en meget komplett telefon men den kommer helt sikker til å få sine bugs og klager den som alle andre telefoner og derfor gjorde du et godt valg ift. å velge noe du er kjent med og ift. størrelsen du faktisk ønsker. iPhone 4 er inget dårlig valg men den har sine bugs som alle andre den også. En ting jeg har lagt merke til med min omtrent siste måneden er at jeg aldri får mer enn 1 strek på 3G dekningen utenfor byene, mens min gamle Nokia har god 3G dekning. Edge dekningen på iP4 er derimot suveren over alt. Men liker ikke at 3G ser ut til å bli mer pynt enn bruk. Jeg har inntrykk av at dette skjedde etter den siste oppdateringen og jeg venter derfor spent på 4.2. Jeg har for det meste brukt den på Edge for å spare batteri men irriterende når man først trenger 3G for mer hastighet. Jeg har også fått tilbakemeldinger fra spesielt en noe oppgitt leverandør som sier han ikke har fått tak i meg siden høstferien og jeg har ingen ubesvarte samtaler fra ham. Jeg tapte noen kroner i den sammenhengen og det gjør meg tvilende til om jeg skal kjøre reklamasjon på telefonen. Jeg vet jeg noen få ganger har glemt den i flymodus eller stillemodus men da skal det komme opp som ubesvart. Jeg har også mottatt ubesvarte "ukjente" og det blir jo meningsløst å ringe med skjult nummer om det er viktig å få tak i meg. Derfor mer skeptisk nå enn før. Men for å teste dette noen få har nevnt skal jeg teste å ringe den og sende SMS hver dag til den på egenhånd fra internett og hustelefoner med både 3G og Edge. Holder ikke det mål blir det reklamasjon. NB! Ellers har jeg hatt veldig lite problemer med telefonen så jeg håper det er andre årsaker til at jeg bla. tapte penger (mer enn hva telefonen koster) på en viktig telefon. EDIT: Etter en liten test her nå får den alle samtaler forløpig, men den faller fra 3G til EDGE så fort jeg begynner å snakke. Hmm dette må testes mer. Jeg har også en Pixelskin HD på telefonen så antenneberøring er ikke en del av det. Endret 13. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 DHD virker å være en meget komplett telefon men den kommer helt sikker til å få sine bugs og klager den som alle andre telefoner og derfor gjorde du et godt valg ift. å velge noe du er kjent med og ift. størrelsen du faktisk ønsker. iPhone 4 er inget dårlig valg men den har sine bugs som alle andre den også. En ting jeg har lagt merke til med min omtrent siste måneden er at jeg aldri får mer enn 1 strek på 3G dekningen utenfor byene, mens min gamle Nokia har god 3G dekning. Edge dekningen på iP4 er derimot suveren over alt. Men liker ikke at 3G ser ut til å bli mer pynt enn bruk. Jeg har inntrykk av at dette skjedde etter den siste oppdateringen og jeg venter derfor spent på 4.2. Jeg har for det meste brukt den på Edge for å spare batteri men irriterende når man først trenger 3G for mer hastighet. Jeg har også fått tilbakemeldinger fra spesielt en noe oppgitt leverandør som sier han ikke har fått tak i meg siden høstferien og jeg har ingen ubesvarte samtaler fra ham. Jeg tapte noen kroner i den sammenhengen og det gjør meg tvilende til om jeg skal kjøre reklamasjon på telefonen. Jeg vet jeg noen få ganger har glemt den i flymodus eller stillemodus men da skal det komme opp som ubesvart. Jeg har også mottatt ubesvarte "ukjente" og det blir jo meningsløst å ringe med skjult nummer om det er viktig å få tak i meg. Derfor mer skeptisk nå enn før. Men for å teste dette noen få har nevnt skal jeg teste å ringe den og sende SMS hver dag til den på egenhånd fra internett og hustelefoner med både 3G og Edge. Holder ikke det mål blir det reklamasjon. NB! Ellers har jeg hatt veldig lite problemer med telefonen så jeg håper det er andre årsaker til at jeg bla. tapte penger (mer enn hva telefonen koster) på en viktig telefon. EDIT: Etter en liten test her nå får den alle samtaler forløpig, men den faller fra 3G til EDGE så fort jeg begynner å snakke. Hmm dette må testes mer. Jeg har også en Pixelskin HD på telefonen så antenneberøring er ikke en del av det. Takk for gode svar.. noen mener IP4 er dårlig å holde i på grunn av sin firkentete fasong og veldig glatt, hva synes dere som har hatt den en stund? Geir Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Noen som kan anbefale en god og oppdatert tråd med anbefaling av apps (helst gratis) til Iphone 4 ? Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 VLC-appen er visstnok ikke perfekt til noen ting som helst. Vet ikke hva du bygger den uttalelsen på, men jeg har ikke hatt noen problemer med VLC på min iPhone 4. Den spiller av uten problemer de fleste formater. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Geir: Jeg synes ikke den er dårlig å holde i men jeg det blir alikevel så mye bedre med en pixelsin HD at jeg er glad jeg kjøpte det, da får man bedre grep enn noen av SGS, Desire og de andre også. Jeg får beskyttelse om jeg skulle miste den, som har skjedd en gang uten skade, samt at en silikonhud gir et overlegent grep ift. alle andre telefoner samtidig som den kan stå lent inntil objekter uten å skli og i det hele tatt heves noen hakk på generell brukssikkerhet. Jeg foretrekker også at dette er utbyttbart fremfor dårlige forsøk på å integrere den slags grep i en telefon. Jeg kan også legge den med skjermen ned uten å frykte at de minste smussdetaljer skal kunne sette seg i skjermen da jeg får en litt større kant som er praktisk. Jeg ser på Pixelskin HD som "arbeidsklærne" til telefonen og skal man i selskap og på død og liv vise frem den flotte designen kan man kle av den for annledningen eller bruke en selskaps aktig slip-in Endret 13. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå