PL610 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Her forlares det litt mer rundt denne problematikken. It might not be a problem at all. Suppose the iPhone 4 was so good at plucking a signal out of the air that, even with a sweaty palm doing the Grippe of Deathe, it’s still as good as most other phones — and, bonus points!, with that hand removed it’s much better than other phones. http://fscked.co.uk/post/751030001/more-on-the-iphone-4-signal-issue Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Her forlares det litt mer rundt denne problematikken. It might not be a problem at all. Suppose the iPhone 4 was so good at plucking a signal out of the air that, even with a sweaty palm doing the Grippe of Deathe, it’s still as good as most other phones — and, bonus points!, with that hand removed it’s much better than other phones. Og aller først i artkkelen står det: Previously, I did some simple testing of reception strength on my iPhone 4 and concluded that I couldn’t see any problems. I’ve now done some more thorough testing, however, and have reason to think I was wrong. Og så anbefaler han folk å lese artikkelen fra AnandTech. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Aha, det gikk nok litt fort i svingene her. Jeg klarer forresten ikke å gjenskape fenomenet på jobb, bare hjemme på mine mobiler. Edit: skriveleif Endret 30. juni 2010 av PL610 Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Total Cost of Ownership over 2 Years: (900 ringeminutter og ubegrenset SMS/data) AT&T iPhone 4: $2718.76 (data er begrenset til 2GB hos AT&T) Sprint EVO 4G: $2598.76 after $100 MIR Verizon HTC Droid Incredible: $2838.52 "Forferdeligt overpriset iPhone 4 er!!!" Kilde/review Så, myten om at iPhone er så mye dyrere enn konkurrentene er nå busted once and for all? Endret 30. juni 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Så, myten om at iPhone er så mye dyrere enn konkurrentene er nå busted once and for all? Det hadde kanskje vært mer relevant å sammenligne priser på ulåste enheter uten abonnement ... (?) Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Denne artikkelen fra AnandTech går litt grundigere inn på temaet og kommer bl.a. med litt tallmateriale for å vise hvor stort signaltap man i verste fall kan ende opp med. Forøvrig er det en generell "review" av iPhone 4; det er ikke bare antenner det snakkes om. 16 sider laaaaaaaaaaang.......... men det stopper ikke meg å lese gjennom hele. Det som slo meg mest var hvor dårlig strekene viser signalstyrke. Jeg lærte også om "field testing" som viser -62 til ca -85 iPhone 2g. Batteri levetiden som iPhone hatere liker å hakke ned ligger høyt oppe på listen. Har det vert noen forbedringer på skjermen på 3g\3gs? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Interessant artikkel fra BoyGeniusReport om hvordan Apple's kundebehandlere instrueres i å takle folk som henvender seg pga. "antenneproblemer". (Artig bruk av "bold caps" ...) Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Kommer hvit versjon senere i Norge? I USA skal det jo komme i andre halvdel av juli. Kan vi da forvente at den kommer i hvit også til Norge samtidig med den sorte eller vente til august (++)? En annen ting jeg stusser litt på er hvorfor Apple ikke bruker samme type ladekontakt som på Macbook'ene. Hadde jo vært genialt. Endret 1. juli 2010 av Gregory House Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Tror den kontakten hadde tatt for stor plass. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Åh? Utenpå er den jo mindre men den er kanskje større på innsiden da. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 http://www.gsmarena.com/apple_iphone_4-review-490.php GSMarena testet Iphone 4.. Lenke til kommentar
Atrit Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Anandtech har hvist funnet ut hvorfor iPhone 4 har antenne problemer. Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Apple får vel kalle inn alle mobilene og påføre de et lag med isolerende lakk på stål båndet Endret 2. juli 2010 av jorgenask Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Apple får vel kalle inn alle mobilene og påføre de et lag med isolerende lakk på stål båndet Har enda ikke sett en seriøs test der de mener det er problemer i den daglige bruken, men for Apple's del burde de vel kanskje gjort noe hvertfall. iPhone 4 har jo i følge tester potensiale til å bli en av de telefonene med best dekning på markedet i dag om de får bukt med problemene. Spennende for meg ettersom jeg skal bytte til Netcom som har litt problemer med dekning hjemme hos meg når jeg er i kjelleren. Jeg planla uansett å bruke bumper, så jeg kommer nok ikke til å oppleve dette dekningstapet. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Apple har nå innrømt feilen. Link Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Kan dette problemet med brutte samtaler skyldes en svakhet i selve telefonen, nettverket, juks av brukere, eller kanskje en kombinasjon? (Med juks tenker jeg at brukere kan oppsøke problemområder for å lage seg en video. Mange bor sikkert i slike områder da f.eks AT&T sitt nett sliter til tider. Jeg har selv hatt mye rart med Netcom her i Norge) Hvis det er en svakhet i selve telefonen lurer jeg på om det er likt for alle, eller om det begrenser seg til telefoner fra bestemte partier. Hvis det er en generell svakhet i telefonene vil jo alle og enhver kunne reprodusere feilen under samme fohold og/eller plassering. Det spekuleres også i om f.eks simkortets jordingskrets kan komme i kontakt med metallet i simkortskuffen og dermed jorde kortet til UMTS/GSM antennen. Denne "tilleggsjordingen" kan antageligvis forstyrre antennen. Her jeg redd jeg er på dypt vann allerede, så dette er bare litt tomgangstenking fra min side. Kanskje noen som vet mer om dette kunne forklare litt, eventuelt avkrefte/bekrefte om det er mulig? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg har bestilt microsim fra telenor nå. Når jeg får den så får jeg endelig bruke telefonen for fullt. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 ahpadt kan du ta et screenshot fra et et app som er oppgradert til ios 4? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Selvsagt. Krysser fingrene for at det kommer i morgen. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Artikkel Edit: Trodde det var krav om at antennen skulle være på bunnen av telefonen, men på i4 går den jo langs siden og opp til midten av telefonen? Har jeg misforstått noe? Endret 3. juli 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå