dTd Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 1. Ja. Pass på koble til WiFI om du har mulighet, for det er gratis. 2. Videosamtale. Facetime er kun for iPhone 4-eiere, og begge ender må være på WiFI. Derfor også gratis. Takk for kjapt svar Okey Angående WiFi, den skal stå på blått felt? Og, "spør for tilkobling" - blått felt der også? Om du har på spør for tilkobling bruker den mer strøm btw. Jeg har den av, da jeg kun benytter meg av nettverk tlf kjenner. Og om jeg først er på for eks en kafe, båt, fly etc så velger jeg et nettverk manuelt. Okey, har et spm ang iTunes og ny pc. Har seg sånn at jeg har alltid koblet TLF til den bærbare pcn pga det var kun den som fungerte når jeg fikk tlf. Og nå har jeg endelig fått nye deler til den stasjonære pcn. Så spørsmålet er hva skjer om jeg kobler tlf til den stasjonære pcn? Anyone? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Allright. Takk dTd Hvor mye megabyte koster det f.eks å bruke en app? la oss si 1881, sjekke opp et nr. Tenkte å bestille NetCom's surfepakke litt bruk. 100 mb for 49,- pr. mnd. Er det duganes til å få gjort litt nettsaker når en ikke har stor tilgang på WiFi? Lenke til kommentar
Blax Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 100mb går unna VELDIG fort, holder til kanskje ei uke med helt grei surfing ( sjekke nettaviser, mail, facebook?, osv) Jeg for min del har fri bruk, heldigvis. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Tja... 100MB kan nok holde for en måned med middels bruk av surfing og e-post. Derimot bruker du de fort om du laster ned app's. Jeg har brukt 163MB siden 28. august på min. Har da WiFi hjemme og på jobb. Tele2 mener: 100 MB tilsvarer: - 6500 søk på Google - 35 Youtube-klipp - 15 000 e-post - 300 minutter radio (NRK) - 1250 lastinger av VG.no Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) 2. Videosamtale. Facetime er kun for iPhone 4-eiere, og begge ender må være på WiFI. Derfor også gratis. Feil. FaceTime finnes nå også for Macbrukere, og fungerer utmerket både mot andre maskiner og mot iPhone 4. Det er også mulig å omgå wifisperren ved å jailbreake. Endret 8. november 2010 av Runar Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Okey, har et spm ang iTunes og ny pc. Har seg sånn at jeg har alltid koblet TLF til den bærbare pcn pga det var kun den som fungerte når jeg fikk tlf. Og nå har jeg endelig fått nye deler til den stasjonære pcn. Så spørsmålet er hva skjer om jeg kobler tlf til den stasjonære pcn? Skjer vel ikke noe spesielt tror jeg. Du må kopiere over all musikk og slikt fra den andre PCen, siden du ikke kan synke det fra iPhone til PC. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Okey, det går greit... Men tenkte på innholdet på tlf, det vil ikke slettes eller noe? Mener å ha lest noe slikt tidligere i tråden men finner det ikke igjenn i farta... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg laster ned ca. 10-25GB hver mnd via telefonen, men jeg bruker den mye som modem pga. har ikke internett der jeg er stasjonert i militæret. 1 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 2. Videosamtale. Facetime er kun for iPhone 4-eiere, og begge ender må være på WiFI. Derfor også gratis. Feil. FaceTime finnes nå også for Macbrukere, og fungerer utmerket både mot andre maskiner og mot iPhone 4. Det er også mulig å omgå wifisperren ved å jailbreake. Jupp, jeg glemte det i farta. Men det fungerer kun "iPhone 4 til iPhone 4", "iPhone 4 til Mac" eller "mac til mac". Altså ingen andre telefoner. "Alle" andre telefoner på dagens marked som har videotelefoni kan ringe alle, uten å være på WiFi. Facetime er veldig begrenset fordi nettverket i USA er såpass dårlig at det ville ødelagt mye av brukeropplevelsen. Og det vil jo ikke Apple ha noe av. Okey, det går greit... Men tenkte på innholdet på tlf, det vil ikke slettes eller noe? Mener å ha lest noe slikt tidligere i tråden men finner det ikke igjenn i farta... I så fall er det ikke værre enn at du kobler den til den andre PCen igjen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hva skjedde egentlig med videosamtaler? Går det i detheletatt an på nyeremobiler (utenom facetime)? For et par år siden var dette noe som ble reklamert for over alt. 1 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Joda, det fungerer fortsatt, men det er jo ikke "hippt" i det hele tatt. Største gruppa som bruker det nå vil jeg nesten tro er barna som snakker med bestemor som bor 100 mil unna. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 2. Videosamtale. Facetime er kun for iPhone 4-eiere, og begge ender må være på WiFI. Derfor også gratis. Feil. FaceTime finnes nå også for Macbrukere, og fungerer utmerket både mot andre maskiner og mot iPhone 4. Det er også mulig å omgå wifisperren ved å jailbreake. Jupp, jeg glemte det i farta. Men det fungerer kun "iPhone 4 til iPhone 4", "iPhone 4 til Mac" eller "mac til mac". Altså ingen andre telefoner. "Alle" andre telefoner på dagens marked som har videotelefoni kan ringe alle, uten å være på WiFi. Facetime er veldig begrenset fordi nettverket i USA er såpass dårlig at det ville ødelagt mye av brukeropplevelsen. Og det vil jo ikke Apple ha noe av. Okey, det går greit... Men tenkte på innholdet på tlf, det vil ikke slettes eller noe? Mener å ha lest noe slikt tidligere i tråden men finner det ikke igjenn i farta... I så fall er det ikke værre enn at du kobler den til den andre PCen igjen. Jo det er jo sant nok, men jeg vil vel miste ting som savegames ? Hva med sms'er`? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Jeg vet at iTunes tar backup av hver minste detalj. Om en mister iPhonen sin, kjøper ny og synker den og gjenoppretter siste backup man tok av den forrige så er alt kliss-likt. Noe jeg forøvrig syntes egentlig burde vært en av hovedargumentene for iPhone. Utrulig bra backup og synkroniserings-løsning. Endret 8. november 2010 av iHouse Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Det som suger er at disse må bli lagret på systemdisken, og har du en egen liten partisjon (f.eks. meg med 40 GB til OS), så tar de fryktelig mye plass. De sletter seg heller ikke automatisk, så har man liten plasskan det være greit å slette eldre backups etterhvert. 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Nå bruker jeg kun min tlf til face og mail og en og annen sang på spotify samt youtube, og jeg klarte ikke komme over 500mb på en mnd.. Har fri bruk da, greiest sånn ... Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Joda, det fungerer fortsatt, men det er jo ikke "hippt" i det hele tatt. Største gruppa som bruker det nå vil jeg nesten tro er barna som snakker med bestemor som bor 100 mil unna. Har ikke forundret meg om apple hadde klart å gjort det hippt med facetime, selv om det er et ganske begrenset tilbud ihvertfall foreløpig. Apple er jo sinnsykt god på markedsføring. Syns det er ganske spesielt dog at de skryter denne funksjonen sånn opp i skyene, når det til og med gikk ann på min vanlige 3 år gamle SE telefon. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 FaceTime er for meg en briefeting. Jeg bruker den bare en sjelden gang når jeg er hjemme, og enten på spøk, for å vise andre, eller fordi jeg ikke vil bruke ringeminutter på vanlig samtale. For meg blir det ofte litt myeå se personen jeg snakker med, for eksempel hvis jeg snakker i telefonen mens jeg gjør arbeid, kjører bil eller lignende. 1 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Skulle ønske Facetime kunne brukes mot Skype, eller at Skype-appen støttet videosamtale. Men det blir vel for mye å be om, antar jeg ... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 ... eller at Skype-appen støttet videosamtale. Men det blir vel for mye å be om, antar jeg ... Dette hadde ikke vært dumt. Det er teknisk mulig da flere andre programmer (andre enn FaceTime) allerede tilbyr det, blant annet Telio, så det er nok bare et spørsmål om tid. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Tja... 100MB kan nok holde for en måned med middels bruk av surfing og e-post. Derimot bruker du de fort om du laster ned app's. Jeg har brukt 163MB siden 28. august på min. Har da WiFi hjemme og på jobb. Tele2 mener: 100 MB tilsvarer: - 6500 søk på Google - 35 Youtube-klipp - 15 000 e-post - 300 minutter radio (NRK) - 1250 lastinger av VG.no Det var ikke akkurat veldig mye nei. Men fri bruk blir litt stivt mtp. at jeg er student. Beste forslaget for meg med NetCom er vel litt bruk. Om det i det hele tatt er noe poeng.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå