Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

drit teit

 

Nei, ikke hvis du elsker Apple og måten de styrer bruken av produktene sine på. Det er ikke meningen at du skal gjøre alt du vil som dagens teknologi tillater med Apple sine produkter. LED-blitz blei først innført nå på iPhone 4 og kalt en revolusjon. Ja, det er en revolusjon for Applebrukere siden de før måtte bære rundt på ei lommelykt i lomma for å få lyst opp ting de skulle ta bilde av. Det er slik Applekundene vil ha det og det synes jo godt når man ser på hvor godt de selger.

Man blir stadig overasket over nivået på kritikken av iPhone 4. Det har vel aldri slått deg at en del som har kjøpt iPhone 4 syntes de tidligere modellene ikke var gode nok eller at du blander hummer og kanari med vilje her?

 

Det som er mer skremmende er at enn så lang tid det tok iPhone å få grunnleggende og ventede funksjoner på plass så har det ikke skjedd noe særlig mer hos andre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så ble det ramaskrik over Amobils nedjustering av iPhone 4 terningkast Men er det mangen her inne som sliter med nærsensoren på sin telefon ?

Jeg har hatt 4-5 tilfeller siden dagen etter lansering. De irriterte meg stort, men ikke opplevd det siden og det ble nok fikset i en av oppdateringene som det ble sagt. Det er også rimelig lenge siden jeg har opplevd det og har pratet mer uten handsfree nå enn den gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel, når man legger ut nesten 6k for en telefon bør slike filleting som det der vere unødvendig ihvertfall.

Jeg opplever vesentlig større mangler i minst like dyre eller dyrere produkter.

 

Min test her nå:

- legger jeg telefonen inntil øret eller mot hodet, kinnet slutter skjermen å respondere

- legger jeg den mot nesetippen responderer den fortsatt. (praktisk på en kald vinterkveld)

 

Ergo virker nærhetssensoren tilsynelatende som den skal hos meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er dette en hardware-sak eller hva? Siden noen har problemer, noen ikke?

 

Har rundt 10 timers samtaletid, og aldri opplevd å verken legge på, mute, facetime eller noe annet. Har testet for å se, og jeg greier ikke å få skjermen til å gå på mens jeg har telefonen inntil øret.

 

Ikke jeg heller, og jeg bruker telefonen MYE til småsamtaler på jobb.

Jeg spurte amobil da de først testet telefonen om de ikke syntes terningkast 6 var litt forhastet ihht. antennagate, men da fikk jeg svar at det var et "for subjektivt" problem, og at de ikke hadde noen slike problemer.

 

Så kommer de med dette her. Åpenbart har noen i ledelsen bedt om litt ekstra reklameinntekter, så de retter fokus mot et problem som rammer et mindretall av brukere for så å trekke TO øyne på terningen.

 

Men samsung galaxy S er fortsatt perfekt....

Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at 6 var en forhastet karakter. Jeg har ikke sett en telefon siste halvår som jeg synes har fortjent den karakteren. Så karaktersettingen her virker høyst kritikkverdig til tider.

 

Det virker rett og slett useriøst. Mulig har man for høye forventninger til journalistikk på samme måte som man kan bli skuffet av håndverkere og mekanikere etc.

 

Man leser så mye rart til tider at man vurderer å finne et annet nettverke å støtte med aktivitet og tilstedeværelse. Det som holder meg her er i største grad akam.no og til tider hw.no samt enkelte brukere på diskusjon.no. Jeg joinet i 2003 men det gikk lang tid før jeg mente det var verdt å bruke meste av nettiden her fremfor på en del andre nettpublikasjoner, siste årene har troen sviktet hardt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser etter en iPhone 4 veske alà denne her. Noen som vet om en nettsiden her til lands som har denne, eller lignende på lager ? :)

 

EDIT: Helst i sort.

 

Ville ikke kjøpt den hvis jeg var deg; De veskene der med topp/sideåpning gir deg riper... Et lite støvkorn i mellom... skratchh...

 

Takker for tipset, men så er den bestillt og underveis fra en seller på ebay :) Eg vil nok hive på en eller annen form for skjermbeskyttelse (følger med ett par i den pakken også) ettersom eg har grei erfaring med invisible shield på min HTC Desire.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Eg vil nok hive på en eller annen form for skjermbeskyttelse (følger med ett par i den pakken også) ettersom eg har grei erfaring med invisible shield på min HTC Desire.

Har du tenkt å bruke beskyttelsen som følger med? Isåfall så hadde det vært kjekt om du sier ifra hva du synes om den.

Lenke til kommentar

Angående beskyttelser, hadde ivisible shield fra zagg før, og nå har jeg gått over til sgp steinheil incredible shield. Den er mye bedre! 100% Smooth på skjermen. Jeg gikk for ultra matte, som inneholder en crystall clear til fremsiden og en matt overflate til baksiden, må si meg veldig fornøyd! Kan sikkert slenge opp par bilder om noen er interessert i hvordan den ser ut på tlf ;)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i min iphone 4, men allikvel føler jeg at apple virkelig har store vanskligheter med iphone 4

 

Tenker da spesielt på antenneproblemene

De uttalige utsettelse av den hvite iphonen

Masse knuse bakplater osv

 

Er jo ikke unormalt med problemer med lansering av nye produkter, men føler det er så ulikt apple. de pleier å ha stålkontroll så det holder, og det blir bare dumt å drive på som gt5 gjør, å utsette og utsette og utsette.

 

For den vanlige fyren i gate, så tolker jo han det som at bare apple ikke klarer å lage hvit iphone.

 

Med androids voksende market share, og hissige telefoner som kommer med dual core prosessor, så tror jeg virkelig apple må stå på fremover for å jevne ut forskjellen.

 

Dog, gagner jo det bare oss.

Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg har blitt mer ukritisk til hvor jeg legger fra meg telefonen i senere tid, men har ikke fått flere riper. I allefall ikke som jeg kan se for øyeblikket, mulig det må dagslys til :)

 

Telefonen har tross alt en liten plastikklist som hindrer skjermen i å ligge direkte på bordet, men det skal nok ikke store sandkornet til for å nå opp til skjermen, heller. Det er små marginer kan man si :)

 

Bakdekselet er jo utbyttbart, så er man uheldig, kan man skaffe seg et nytt relativt billig. Alt som trengs er en liten stjernetrekker.

Lenke til kommentar
Bakdekselet er jo utbyttbart, så er man uheldig, kan man skaffe seg et nytt relativt billig. Alt som trengs er en liten stjernetrekker.
Det var jeg ikke klar over. Takk for tipset.

 

Da kan jeg faktisk bli kvitt den ene lille solripen jeg har fått om jeg skal selge telfonen. Jeg er ikke lenger særlig mer forsiktig med den enn jeg var med classic telefonen jeg hadde før. Jeg forsøker å unngå nøkler i samme lomme men har på en Pixelskin HD som gjør at jeg slapper av en god del mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eg vil nok hive på en eller annen form for skjermbeskyttelse (følger med ett par i den pakken også) ettersom eg har grei erfaring med invisible shield på min HTC Desire.

Har du tenkt å bruke beskyttelsen som følger med? Isåfall så hadde det vært kjekt om du sier ifra hva du synes om den.

 

Frister vel egentlig mest å gå for invisible shield, som eg har gode erfaringer med. Men dTd nevner enn annen type overnfor her, så kanskje eg bør sjekke ut den også :)

 

@ dTD: Post gjerne bilder, er dette bedre enn invisible shield blir det nok kjøp.

Lenke til kommentar

Elsker konkurranse. Om ikke Android hadde kommet på markedet, så kan jeg tenke meg at iOS aldri hadde vært på 4.x

Helt enig :) Jeg er også sikker på at iPhone 4 ikke hadde fått kastet inn så mye teknologi som den faktisk har, om det ikke var for konkurentene, og er årsaken til at jeg kjøpte den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bah, må skuffe dere, speilrefleks kameraet ligger hos søster i kristiansand... Og jeg befinner meg i østfold så blir vanskelig å få tatt bilde, da det beste og eneste kameraet i huset nå blir iPhonen min :p

 

Edit: Men om noen av dere står mellom invisible shiled fra zagg og incredible shield fra SGP anbefaler jeg sterkt det siste alternativet!

Nå spørste også hvor holbart dette er i forhold til zagg sitt som var ekstremt! Hadde det på telefonen i over 1 mnd uten en eneste ripe. Men samtidig føltes telefonen ut som sillikon, pluss at det løsnet lett i kantene om du ikke lina det opp 100% perfekt. SGP sitt er ihvertfall litt mindre så du har litt feilmarginer å gå på...

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...