Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker med skrekk på de gamle Nokia-telefonene med utbyttbare deksler.

Min iPhone 4 lever sitt liv uten case eller bumper mesteparten av tiden, men er det risiko for gjentatt skåling med alt og alle en lørdagskveld, ikler jeg den bumperen sin, ja :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker backup mobil når jeg skal ut jeg da, klarte å miste min forrige telefon ute, så bumper hjelper ikke når telefonen er borte :p

Jeg gjør det samme, bruker en Nokia 3720, herregud så kjedelig den telefonen er. Jaja, garanterer i hvert fall at jeg ikke blir sittendes å fikle med mobilen hele kvelden :p

Edit: Gjentok "kvelden" to ganger.

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Telefonen er merkelig nok med hjem igjen, det er litt verre med VISA-kortet, og det å huske hvor man har vært.

Stempler på armene pleier å hjelpe på husken :)

Men backup mobil er sikkert ganske lurt uansett når man skal ut på byen.

Hmm det frister ikke akkurat å bruke SE W880i igjen (eller hva den nå enn het), da jeg har en tendens til å nitrykke på skjermen selv på den :)

Edit: Ble litt mange like ord i en setning :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Tok faktisk Moobi bare 6min å får telefonen mottatt på verksted, se på den, og sende en ny smile.gif Genialt. Og bedre blir det da det er Tollpost og ikke posten som står for levering smile.gif

Genialt! new_woot.gif

Edit: Hmm, kom til å tenkte på en ting. No når jeg får en ny telefon så er den vel ikke oppgradert til 4.1. Mente å ha lest at man burde Jail breake FØR man oppgraderte til 4.1. Stemmer dette enda eller? Og hva heter jail breaken for 4.1?

post-32072-1287705574,2686_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jeg bruker backup mobil når jeg skal ut jeg da, klarte å miste min forrige telefon ute, så bumper hjelper ikke når telefonen er borte :p

Bruker selvdisiplin og legger den aldri aldri på bordet under vors. Alle måå jo bare plukke på den "Oi, er det en sånn aifån fiiiire, er ikke de kjempedyyre?"

På byen bruker jeg "aldri ut av lomma" regelen. Ikke før i drosjekøen, i det minste. Hører ikke en dritt inne på utestedene likevel :p

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Finnes det noen apps for å slå av og på blåtann og WiFi på en enkel måte? Må si jeg savner Android på mange måter, det hadde noen geniale funksjoner i widget-systemet sitt...

Eller er det bare meg som ikke har funnet det ennå?

iPhone4 er søt og festlig og virker bra, men jeg syns den fremstår som et lite avansert leketøy uten særlige modifikasjonsmuligheter... Og den meget irriterende skjermen når jeg snakker. Har jeg telefonen på høyre øre kommer jeg borti speaker-knappen, bruker jeg venstre øre blir det mute. Irriterende. Håper de fikser det slik at man må dobbelttrykke på skjermen eller no sånt for å slå den på under samtale.

Og går det an å få en "ny epost"-melding på lock-screen-bildet? Er jo håpløst at man må låse opp telefonen for å se om man har fått en ny gmail...

Trenger litt tips og tricks til denne telefonen. Savner Android av og til. Ulempen der er at de slutter support og utvikling så fort en ny modell er lansert. Og at ting ikke går like smooooth som Apple klarer

Lenke til kommentar

Tok faktisk Moobi bare 6min å får telefonen mottatt på verksted, se på den, og sende en ny smile.gif Genialt. Og bedre blir det da det er Tollpost og ikke posten som står for levering smile.gif

Genialt! new_woot.gif

Edit: Hmm, kom til å tenkte på en ting. No når jeg får en ny telefon så er den vel ikke oppgradert til 4.1. Mente å ha lest at man burde Jail breake FØR man oppgraderte til 4.1. Stemmer dette enda eller? Og hva heter jail breaken for 4.1?

Jeg jailbreaket min med greenpois0n sin versjon, før jeg gjorde dette oppdaterte jeg til 4.1.

Så her i huset gjorde det ingen ting

Lenke til kommentar

Åssen er det med Itunes og iphone 4? Måtte ha itunes for å få iphonen i gang. Men da brukte jeg pcen til pappaen min, og jeg er bare hjemme på høstferie, så når jeg drar tilbake til der jeg bor, hva skjer når jeg skal koble i en annen pc og en annen itunes? Har hatt det problemet med ipod touchen min at jeg bare kan koble til den ene pcen og itunes jeg innstallerte den med.

Lenke til kommentar

*

Jailbreaker du før du oppdaterer forsvinner jailbreaken når du oppdaterer den. Mange av de nye iPhone'a kommer nå ferdig oppgradert. Kommer nok flere jb til iphone 4 med 4.1 f.eks limera1n .. greenpois0n. Er en tråd om tema her.

Åssen er det med Itunes og iphone 4? Måtte ha itunes for å få iphonen i gang. Men da brukte jeg pcen til pappaen min, og jeg er bare hjemme på høstferie, så når jeg drar tilbake til der jeg bor, hva skjer når jeg skal koble i en annen pc og en annen itunes? Har hatt det problemet med ipod touchen min at jeg bare kan koble til den ene pcen og itunes jeg innstallerte den med.

Du kan fint aktivere den på en iTunes og bruke den på en annen.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Finnes det noen apps for å slå av og på blåtann og WiFi på en enkel måte? Må si jeg savner Android på mange måter, det hadde noen geniale funksjoner i widget-systemet sitt...

SBSettings i så fall, men da må du jailbreake :)

Lenke til kommentar

iPhone4 er søt og festlig og virker bra, men jeg syns den fremstår som et lite avansert leketøy uten særlige modifikasjonsmuligheter... Og den meget irriterende skjermen når jeg snakker. Har jeg telefonen på høyre øre kommer jeg borti speaker-knappen, bruker jeg venstre øre blir det mute. Irriterende. Håper de fikser det slik at man må dobbelttrykke på skjermen eller no sånt for å slå den på under samtale.

Og går det an å få en "ny epost"-melding på lock-screen-bildet? Er jo håpløst at man må låse opp telefonen for å se om man har fått en ny gmail...

Trenger litt tips og tricks til denne telefonen. Savner Android av og til. Ulempen der er at de slutter support og utvikling så fort en ny modell er lansert. Og at ting ikke går like smooooth som Apple klarer

Svaret på alle dine problemer (de fleste): jailbreak.

Lenke til kommentar

SBSettings.

Notified.

Begge programmene krever at du har jailbreaket, men det er gjort på et par minutter.

Lenke til kommentar

Mysti:

Lover godt for meg som fikk telefonen fra Moobi (via chess) om jeg skulle trenge reparasjon. Hadde din blitt utsatt for noe spesielt som fukt el.? Ikke får å "ta noen" bare for å være forsiktig med ting om jeg må.

Tviler på at det har noe med fukt, men fikk no INGEN tilbake melding på hva som feilet min mobil. Hentet telefonen i dag og Moobi sendte med ny telefonen i en svart foret plast boks. Likte den boksen. Har Chess selv :)

Tok faktisk Moobi bare 6min å får telefonen  mottatt på verksted, se på den, og sende en ny smile.gif Genialt. Og bedre blir det da det er Tollpost og ikke posten som står for levering smile.gif

Genialt!  new_woot.gif

Jeg jailbreaket min med greenpois0n sin versjon, før jeg gjorde dette oppdaterte jeg til 4.1.

Så her i huset gjorde det ingen ting

Var det ikke slik at vist man ventet med å oppgradere telefonen til etter man JB så ville ikke Apple klare å tette det hullet?

Lenke til kommentar

Har en 3G nå, men har gått i tenkeboksen. Nå vil jeg ha meg 4G.

Er det stor forskjell i hastighet mellom disse, altså åpning av programmer osv ?

Har ikke råd til å kjøpe uten abb. her og nå, så da blir jo spørsmålet hvilket abb man bør velge. Hører jo om folk som bestiller telefonen med et abb, sier opp det med én gang, og bestiller et fritt abb et annet sted for å få ned månedsprisen.

Hva bør jeg egentlig velge da ?

Kriterier er iPhone 4G 32GB, og jeg bruker mye datatrafikk, så vil helst ha fri nedlasting.

ps: Prøver å komme under 300kr mnd for abb.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar

SBSettings.

Notified.

Begge programmene krever at du har jailbreaket, men det er gjort på et par minutter.

Hmmm, jailbreak ja. Hvordan er det med garanti, service og krøll? Har en arbeidsgiver som betaler hele moroa, så er litt bundet der. Men det ser ut til at man må jailbreake, for den telefonen er litt for sukkersøt og brukervennlig (og lite tilpasningsdyktig) for min smak.

Notifications er noe man virkelig bør ha. Mye jeg savner på Android gitt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...