PL610 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Og ikke nok med det, om du har kompiser med mange gode sanger som du har lyst på, så må du installere iTunes der også. Og hva skjer når du plugger inn din iPod Touch / iPhone i kabelen og starter å synkroniserer den for å overføre de sangene som du vil ha i fra kompisen din sin maskin? Jo da sletter iTunes alle dine sanger på din iPod Touch eller iPhone. Kjempegøy sant? Og hvorfor tror du det er slik? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Og ikke nok med det, om du har kompiser med mange gode sanger som du har lyst på, så må du installere iTunes der også. Og hva skjer når du plugger inn din iPod Touch / iPhone i kabelen og starter å synkroniserer den for å overføre de sangene som du vil ha i fra kompisen din sin maskin? Jo da sletter iTunes alle dine sanger på din iPod Touch eller iPhone. Kjempegøy sant? Og hvorfor tror du det er slik? Fordi Apple er hysterisk og ikke vil tillate deg å kopiere mp3 filer. Men la meg spørre deg på hvorfor dette ikke er noe problem med Android, Windows Phone 7, og Symbian 3? Kan jeg spørre deg på hvorfor Apple er den eneste som er så hysterisk på akkurat dette med kopiering av mp3 filer? Om Android, Windows Phone 7, og Symbian 3 kan kopiere musikk uten problem, hvorfor skal det være så vanskelig på iPhone / iPod Touch / iTunes? Endret 16. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Så krav fra platebransjen har ikke noe med dette å gjøre? Apple klarte endelig å fjerne DRM fra musikken i iTunes, det tok lang tid da platebransjen helst ikke ville ha musikken sin der uten DRM. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Og ikke nok med det, om du har kompiser med mange gode sanger som du har lyst på, så må du installere iTunes der også. Og hva skjer når du plugger inn din iPod Touch / iPhone i kabelen og starter å synkroniserer den for å overføre de sangene som du vil ha i fra kompisen din sin maskin? Jo da sletter iTunes alle dine sanger på din iPod Touch eller iPhone. Kjempegøy sant? Jeg koblet nettopp iPhonen min til en helt annen maskin enn den jeg vanligvis bruker og trykte "Synkroniser", og vet du hva som skjedde? Ingenting. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Og ikke nok med det, om du har kompiser med mange gode sanger som du har lyst på, så må du installere iTunes der også. Og hva skjer når du plugger inn din iPod Touch / iPhone i kabelen og starter å synkroniserer den for å overføre de sangene som du vil ha i fra kompisen din sin maskin? Jo da sletter iTunes alle dine sanger på din iPod Touch eller iPhone. Kjempegøy sant? Jeg koblet nettopp iPhonen min til en helt annen maskin enn den jeg vanligvis bruker og trykte "Synkroniser", og vet du hva som skjedde? Ingenting. Da var du nok VEEEEELDIG heldig. Eller det kan jo være fordi du har synkronisert biblioteket ditt med den andre maskinen hvor all info on sangene dine osv er lagret på iPhone / iPod Touch. Ja jeg vet at mitt bibliotek har blitt korruptet noen ganger, og når jeg da har plugget inn min iPod Touch i docking stasjonen min så har den laget et nytt bibliotek siden det jeg hadde var ødelagt / korrputet som da gjør at iTunes sletter alle dine sanger på iPod Touch / iPhone. Er jo mye enklere i det lange løp å bare kunne overføre de mp3 sangene du har lyst til å overføre med å bare dra dem over i fra mp3 mappen din på PC'en. Så krav fra platebransjen har ikke noe med dette å gjøre? Tviler på det når det ikke er noe problem med Android, Windows Phone 7 og Symbian ^3. Men det kan jo ha noe med å gjøre at Apple ikke vil tape penger på at folk skal kopiere musikk i fra andre folk, sånn at dem ikke kan tjene nok penger på iTunes. Men vi som bruker noe annet enn iPhone / iPod Touch kjøper ikke musikk på iTunes heller. Endret 16. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 iTunes selger musikk, hvilke alternativer har android eller Windows mobile i så måte? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er innstillingene for mobildata flyttet i iOS4? Finner ikke innstillingene lenger og MMS/3G/Edge funker ikke! Dette er dog på en 3GS da, men er vel større sjans for å få svar her. Lurer på om det har noe med jailbreakinga og diverse apps fra Cydia å gjøre, kan det stemme? Har funka helt fint til inntil for noen dager siden. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er jo mye enklere i det lange løp å bare kunne overføre de mp3 sangene du har lyst til å overføre med å bare dra dem over i fra mp3 mappen din på PC'en. Jeg er uenig. Jeg har aldri opplevd problemer med verken iTunes i seg selv eller måten det virker på, og syns det er en genial måte å organisere musikken min på. Hvordan ser du for deg spillelister og slikt hadde virket hvis du overførte musikk ved å dra de over til en mappe, lignende en ekstern harddisk? Hva med programmer, bilder og video? Nå sier jeg ikke at det er din feil at du har hatt problemer, men når man opplever så store og mange problemer som du tydeligvis har gjort så er det ikke alltid programmet eller datamaskinen sin feil. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er innstillingene for mobildata flyttet i iOS4? Finner ikke innstillingene lenger og MMS/3G/Edge funker ikke! Dette er dog på en 3GS da, men er vel større sjans for å få svar her. Lurer på om det har noe med jailbreakinga og diverse apps fra Cydia å gjøre, kan det stemme? Har funka helt fint til inntil for noen dager siden. Tror nok du har større sjanse for hjelp i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1266604 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er innstillingene for mobildata flyttet i iOS4? Finner ikke innstillingene lenger og MMS/3G/Edge funker ikke! Dette er dog på en 3GS da, men er vel større sjans for å få svar her. Lurer på om det har noe med jailbreakinga og diverse apps fra Cydia å gjøre, kan det stemme? Har funka helt fint til inntil for noen dager siden. Har du sett under Innstillinger > Generelt > Nettverk? Der finner du (ihvertfall jeg) av/på-knapper for mobildata, 3G og slikt. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Har jo ikke nødvendigvis med jailbreakinga og gjøre da. Kan noen bekrefte at disse innstillingene fortsatt ligger her da: Innstillinger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk? Har ikke noe som heter det lenger, selv om det har vært der før. Edit: Jeg har av/på knapper osv, men jeg har ikke noe sted der jeg kan fylle ut servere osv fra min egen mobilleverandør, slik jeg har hatt tidligere. Som sagt funker ikke 3G, Edge eller MMS lenger, så noe er jo tydeligvis fucka opp. Får vel ta en oppgradering til 4.1 uansett kanskje. Endret 16. oktober 2010 av ErlendRU Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Er jo mye enklere i det lange løp å bare kunne overføre de mp3 sangene du har lyst til å overføre med å bare dra dem over i fra mp3 mappen din på PC'en. Jeg er uenig. Jeg har aldri opplevd problemer med verken iTunes i seg selv eller måten det virker på, og syns det er en genial måte å organisere musikken min på. Hvordan ser du for deg spillelister og slikt hadde virket hvis du overførte musikk ved å dra de over til en mappe, lignende en ekstern harddisk? Hva med programmer, bilder og video? Nå sier jeg ikke at det er din feil at du har hatt problemer, men når man opplever så store og mange problemer som du tydeligvis har gjort så er det ikke alltid programmet eller datamaskinen sin feil. Kan jeg spørre deg på hvorfor alt må synkroniseres? Er jo mye enklere å bare overføre musikk, bilder, film osv i fra hvilken som helst media og så slippe å tenke på noe mere. Jeg kan lage mine egne musikk spille lister rett i fra min XPERIA X10i da. Så om jeg vil ha en sang over til telefonen min så går jeg bare inn i mappen hvor sangen er på PC'en min og bare overfører den til telefonen. Og når jeg har overført de sangene jeg vil ha til telefonen, så går jeg bare inn på telefonen og musikk programmet jeg bruker og lager til en spille liste. Enklere blir det ikke. Endret 16. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har jo ikke nødvendigvis med jailbreakinga og gjøre da. Kan noen bekrefte at disse innstillingene fortsatt ligger her da: Innstillinger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk? Har ikke noe som heter det lenger, selv om det har vært der før. Edit: Jeg har av/på knapper osv, men jeg har ikke noe sted der jeg kan fylle ut servere osv fra min egen mobilleverandør, slik jeg har hatt tidligere. Som sagt funker ikke 3G, Edge eller MMS lenger, så noe er jo tydeligvis fucka opp. Får vel ta en oppgradering til 4.1 uansett kanskje. Innstillingene er i allefall der på min iPhone 4 og 3G, men 3GS-en var desverre tom for strøm Lenke til kommentar
CIder Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Mappene med all mp3'en min har endret seg og blitt veldig rotete etter at jeg importerte samlingen inn i itunes. Dette er j..... irriterende!! Noen som vet noe om hva jeg kan gjøre for å få mappestrukturen tilbake som den var?? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har jo ikke nødvendigvis med jailbreakinga og gjøre da. Kan noen bekrefte at disse innstillingene fortsatt ligger her da: Innstillinger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk? Har ikke noe som heter det lenger, selv om det har vært der før. Jeg kan bekrefte at jeg kan endre mobildata- og MMS-innstillinger der, ja. Og når jeg har overført de sangene jeg vil ha til telefonen, så går jeg bare inn på telefonen og musikk programmet jeg bruker og lager til en spille liste. Enklere blir det ikke. Fint for deg. Nå setter jeg derimot strek for diskusjonen, da dette ikke lengre har noe med iPhone 4 å gjøre. Hvis du vil fortsette å spre XPERIA X10i-propagandaen din foreslår gjør du dette i en egen XPERIA X10i-tråd og ikke her. Dette innlegget (med unntak av første del) skal ikke kommenteres, da det regnes som moderering. Reaksjoner på dette tas som vanlig på PM. Innlegg som kommenterer dette vil bli slettet og advarsel utdelt. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Tror dere ikke jeg er jævlig skuffet nå da. Fikk hentelappen av posten denne morgenen av posten. Jeg gledet meg stort og kjørte i all hast nedover. Men hva tror dere idiotene på posten har gjort da? Joda, sendt pakken til feil sted. Den var nemlig på en butikk, et par mil her ifra. Så da bestemte jeg meg rett og slett for å hente den der. Så ringte jeg bortover på butikken og spurte om den lå der, men neida, de hadde ikke mottatt noen pakke. Da ringte jeg til posten, og de hadde ikke peiling på hvor den var. Så de skulle kontakte meg på mandag. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ikke noe å si på at man blir frustrert av slike ting. Det får en til å ville innføre gapestokk eller offentlig pryl igjen 1 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har jo ikke nødvendigvis med jailbreakinga og gjøre da. Kan noen bekrefte at disse innstillingene fortsatt ligger her da: Innstillinger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk? Har ikke noe som heter det lenger, selv om det har vært der før. Edit: Jeg har av/på knapper osv, men jeg har ikke noe sted der jeg kan fylle ut servere osv fra min egen mobilleverandør, slik jeg har hatt tidligere. Som sagt funker ikke 3G, Edge eller MMS lenger, så noe er jo tydeligvis fucka opp. Får vel ta en oppgradering til 4.1 uansett kanskje. Innstillingene er i allefall der på min iPhone 4 og 3G, men 3GS-en var desverre tom for strøm I og med at jeg har iOS4 jeg også, og innstillingene har vært der før, så regner jeg med at det er et eller annet som fucker opp fra jailbreakinga. Skal oppgradere til 4.1 nå, så får vi se! Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ahhh... Er glad for at jeg hoppet fra Android til Iphone ja. Når jeg ser hvor mye "tull" det er med android. Se Amobil.no i dag. *Angry Birds for Android er ute *Android 2.2 til Galaxy S tilgjengelig *Nå kan du få radio på Nexus One Dette er no sikkerlig agurk nytt for oss med iphone. Angry birds og radio har vi no hatt aldri så lenge, og å oppgradere Android er no vist nokk alltids like morro. Bladde gjennom 2 sider på den tråden med folk som "sleit" med å oppdatere eller fikk varierte problemer og måtte ta en hard restet etter å ha oppdatert. Da tenkte jeg og gjøre tlf klar til oppgradering via kies1. 3 button mode, virker. 2. Ta Backup av det som trengs, Done 3. Unlagfix og unrooter Done 4. Factory reset Done 5. og til slutt Flashe med odin til en som gjør at kies kan oppgradere til 2.2 (Skal jeg gå for jf3som var min stock eller jm2 som kom nettop?) Edit: Har lastet ned jf3 men ser ut som den er litt annerledes å flashe, så går nokk for ponsens guide og jm2 vis ingen mener at jeg bør gå får jf3 bare for å ta et eksempel. Hva gjør vi? plugger inn telefonen og trykker på oppdater så går ALT av seg selv, må si at jeg ikke liker iTunes men alt er no bedre enn å gjøre ALT manuelt som med android. Bare en liten gledes post fra min side ^^ Og du tror iPhone / iTunes har mindre problemer enn det der? Om du virkelig tror det så har du ikke prøvd mye iPhone og iTunes. Jeg hadde ekstremt mye problemer med min iPod Touch når jeg skulle synkronisere den mot iTunes mange ganger. Noen ganger så klarte iTunes å fucke opp hele iPod'en og slette alle mine 1000 sanger jeg hadde på den. Og dette skjedde i verste fall 2-3 ganger i uken. Og ikke nok med det, om du har kompiser med mange gode sanger som du har lyst på, så må du installere iTunes der også. Og hva skjer når du plugger inn din iPod Touch / iPhone i kabelen og starter å synkroniserer den for å overføre de sangene som du vil ha i fra kompisen din sin maskin? Jo da sletter iTunes alle dine sanger på din iPod Touch eller iPhone. Kjempegøy sant? Hadde også problemer mange ganger med å få iTunes til å overføre noen programmer til min iPod Touch som jeg hadde lastet ned gratis i fra AppStore. Samme når jeg skulle oppdatere min iPod Touch til nyeste versjon av iPhone OS. Jeg hadde så mange problemer mange ganger at jeg sikkert kunne ha skrevet en bok om alle problemene. Så problemer er det i massevis med iTunes og iPhone / iPod Touch også. Eller for å si det ganske enkelt. Alle telefoner har problemer av visse slag. har hatt iphone 3g i et år, HTC Magic i 1 år, iphone 4 til no (sendt inn til reprasjon) og no har jeg en HTC Hero. Så jeg har litt erfaring både med itunes, iphone og android. Det at du klarte å slette alt du hadde på telefonen din er no for det meste din feil siden du klikker gjennom alle meldingene som popper opp uten å lese. Og vist det blir noe problem med oppgradering av iphone er det no bare å gjenopprette og prøve på nytt. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 oky, har knotet endel nå. Ønsker vær-widget og streaming kontinuerlig fra sånn som facebook, twitter osv. på homescreen. Hvordan sette jeg det opp? Ser ut til at jeg kun kan lage snarveier o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå