Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligger sim kortet i en ramme som det gjør på Den første iphonen? Viss det gjør det er det ikke noe problem å file det til det passer. Det er jo bare plastikk du filer/kutter.

Edit:

ååh, viste ikke at telenor/netcom har kommet med priser. kan du sende meg linken er du snill.

Har de?!?!?!?!

Endret av head_hunter
Lenke til kommentar

Ligger sim kortet i en ramme som det gjør på Den første iphonen? Viss det gjør det er det ikke noe problem å file det til det passer. Det er jo bare plastikk du filer/kutter.

Edit:

ååh, viste ikke at telenor/netcom har kommet med priser. kan du sende meg linken er du snill.

Har de?!?!?!?!

Nei.

Lenke til kommentar

Det kommer visst en softwarefiks for antenneproblemene tidlig neste uke:

http://www.appleinsider.com/articles/10/06

The fix is expected to address a issue in iOS 4 related to radio frequency calibration of the baseband. Readers who saw the original forum discussions say that the issue is believed to occur when switching frequencies; because the lag is allegedly not calibrated correctly, it results in the device reporting "no service" rather than switching to the frequency with the best signal to noise ratio.

http://www.appleinsider.com/articles/10/06/25/death_grip_hysteria_may_end_monday_with_ios_4_01.html

Også noen 3GS eiere har visstnok hatt problemer. Kanskje det samme gjelder min 3G siden den sluker strøm for tiden?

iOS 4 introduced some enhancements to how the baseband selects which frequencies to use, so it makes sense that the error may have crept into those changes. Additionally, this explains why iOS 4 has also caused similar problems for iPhone 3GS users.

Lenke til kommentar

iPhone 4 aktivert! :D

Sorry for sykt blurry bilde. Venter på at O2 skal aktivere microsimmen min nå.

iphone4.JPG

Forskjellen mellom skjermen på 3GS og 4 er som natt og dag. "Hvordan klarte jeg å bruke den skiten der før?"

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor mine programmer fra Cydia som Cycorder og lignende ikke fungerer på iOs4?

Fordi disse applikasjonene ikke benytter seg av Apple sine API for utviklere. De benytter seg blandt annet av hocks og funksjonskall rett ned i OS-kjernen. Derfor må du vente til de som har laget disse programmene tilpasser seg den nye operativsystem versjonen til Apple.

Lenke til kommentar

Hvor stor adgang har du til telefonen uten sim kort?

Ikke en dritt. Det står bare "Please insert a sim" midt på skjermen. Jeg gikk til en O2-sjappe som ga oss et gratis 'replacement microsimcard' og så gikk jeg og kjøpte et helt vanlig pay'n'go for ca 5 pund.

Når jeg kommer hjem så får jeg telenor til å sende et nytt microsim. Har allerede sendt mail til dem og de sa at det var np, bare at det gamle simkortet vil slutte å funke med en gang de sender et nytt.

Jeg synes ikke skjermen ser så skarp ut som de skal ha det til, jeg :whistle:

Spent på å høre hvordan antenneproblematikken arter seg på et annet nett enn AT&T.

Shush, var bare et raskt bilde jeg tok med min 3GS. :p

EDIT: Ble aktivert akkurat nå, woop woop!

Ok jeg prøvde akkurat nå. Gikk ned til 2 bars akkurat som når jeg testa med 3GS.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Aha, da kan det jo tyde på at det bare er hånden som blokkerer signalet, noe som er ganske normalt.

Telefonen skal skifte over til et annet bånd(?) som har bedre dekning automatisk, det er der noen feiler, og feilen er visst i iOS4. Det skjer for sakte, så samtalen rekker å bli brutt.

Lenke til kommentar

...og siden den generelle signalstyrken folket har i USA er relativt bedritent så kunne jeg ikke brydd meg mindre.

Konklusjon: Det er ingenting å være bekymret for med iPhone 4 sin signalstyrke i europa. :)

Jeg sitter med iPhone 4 i hånden nå, lånt av en kamerat av meg som kom hjem fra London i formiddag. Han har Netcom, dekningen hvor vi er i Bergen sentrum er tilsynelatende veldig bra. Den mister signal fra 5 til 1 når du holder inntil antennen her i Bergen slik du ser på ulike videoer på nettet fra utlandet, men for tidlig å si om det vil gå utover bruken med brutte samtaler/3G-forbindelse siden mobilen nettopp er nyoppladet og satt i drift.

Fra Mobilen.no sitt førsteinntrykk;

"Dekning og samtalekvalitet

Det har vært skrevet mye om tap av dekning når du holder iPhone 4 på en spesiell måte, og Apple selv har bekreftet problemet. Vi opplevde også at dekningen falt fra fem til én strek under testing, når vi holder telefonen i et fast grep med tommelen på venstre hjørne. Du må ikke klemme veldig hardt, men det er hardere enn under normalt bruk og altså ikke noe som vil være et problem i den daglige bruken.

Det vi synes er mer bekymringsverdig, er at vi plutselig mister dekningen når vi holder iPhone 4 normalt i hånden. Uten forvarsel dropper dekningen til et svært lavt nivå, spesielt etter at den har ligget i lommen, får den igjen stiger når du løfter opp mobilen. Vi føler vi må teste dette nærmere, det kan være et problem for en telefon som tross alt også skal gå an å snakke i."

Vi får se hvordan dette utvikler seg, får håpe det kan løses via software.

Tviler selv på at jeg kommer til å kjøpe en iPhone 4, men syntes skjermen virket veldig bra. Personlig foretrekker jeg sortnivået amoled gir når man ser video fremfor lcd (jeg ser mye video på mobilen), og kan leve med problematikken til amoled i sollys. Ellers virker byggekvaliteten på telefonen svært bra. Har ikke fått testet iOs4 noe særlig, virker mer som evolusjon eller revolusjon. Men det trenger ikke være en dårlig ting. :)

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Den første iphonen var en revolusjon, men verken 3g, 3gs eller 4 er på noen måte mer enn en evolusjon. For at de skal lage en revolusjonerende telefon må de gjøre noe annet enn å forbedre det som allerede er gjort. Kanskje iphone 5 er en linse som gir hands free en helt ny betydning.

Hvorfor tar det så lang tid å få pris fra netcom? iPhone 2g begynner å bli ganske treig. Gang på gang laster jeg ned app som ikke funker. Og nå kan jeg heller ikke laste iOS 4. Apple har gjort det tydelig at jeg MÅ ha ny iphone.

Lenke til kommentar

Det er noe rart med det bildet. Hvor hadde du fokuspunktet, egentlig? Det virker som det er rett foran deg på gulvet.

(Jeg måtte åpne det i Preview for å skjønne at det var tatt stående, så ikke ta alt jeg sier for god fisk :blush: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...