Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Det er nok ikke bare måleren. Om dere ser på speedtesten på siden så viser den at hastigheten går en del ned når de holder i den. Dette er skuffende og dårlig gjenomtenkt. Det er jo helt normalt at en antenne kan endre seg når den er i kontakt med kroppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Signalet endrer seg når man holder i 3GS også da det blokkeres delvis av hånden, så det beviser ikke stort.

Dette er en forholdsvis enkel ting Apple kunne testet ut grundig lenge før telefonen ble satt i produksjon.

Edit: Jeg gjenskapte akkurat problemet på min 3GS fra full dekning til null bare ved å holde over der antennen er.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Det er flere ting som virker merkelige i de bildene.

Hvorfor viser han resultatet, så midt i en test, deretter venter han en times tid, så viser han et ferdig resultat? Er han i det hele tatt på samme sted?

Det er ikke slik jeg ville vist frem et potensielt problem i allefall.

Merk at jeg ikke sier at det ikke er riktig, for alt jeg vet er det det. Men det virker litt mistenkelig :)

Lenke til kommentar

Han startet en ny test rett etter den første. Hvorfor valgte han å gjøre det slik, og hva ble resultatet av den testen?

Det virker også litt rart at han har navigering aktiv på telefonen på alle bildene. Kjørte han i en bil mens han tok testene?

Lenke til kommentar

Er det det han påstår?

Det virker fryktelig lett å jukse til hvis man vil.

Siden jeg klarer å gjenskape dette på min gamle 3GS uten å være i kontakt med selve antennen, virker sikkert det samme trikset på den nye telefonen også. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke det bildene viser da det er for mange uvissheter, og testene er lette å jukse til.

Det kommer nok mer troverdige tester som viser det samme hvis det er et reelt problem med selve dekningen og ikke bare at indikatoren lures :)

Lenke til kommentar

Hadde trodd den skulle ryke på første treff slik som han slapp den, spesielt siden den ikke har noen kant som beskytter kantene av skjermen.

Det er visstnok en plastlist eller noe sånt der i følge bilder, men jeg vet ikke hvor beskyttende den er i praksis :)

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig mener jeg ikke Apple sine "Bumpers".

Det ble nevnt i en komentar til en av omtalene av telefonen, og et av bildene viste den.

Den er vanskelig å se på bilder, men ett viste den relativt klart. Den ser ut som et tynt lag plast langs kanten av glasset.

Typisk, jeg ser ikke ut til å klare å finne nevnte bilde for øyeblikket, men her et annet:

http://s1.guide-images.ifixit.net/igi/HABnuQXiEXUtxmXR.huge

For meg ser det absolutt ut som et lag plast, men selvsagt kan jeg blingse :)

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig mener jeg ikke Apple sine "Bumpers".

Det ble nevnt i en komentar til en av omtalene av telefonen, og et av bildene viste den.

Den er vanskelig å se på bilder, men ett viste den relativt klart. Den ser ut som et tynt lag plast langs kanten av glasset.

Typisk, jeg ser ikke ut til å klare å finne nevnte bilde for øyeblikket, men her et annet:

http://s1.guide-images.ifixit.net/igi/HABnuQXiEXUtxmXR.huge

For meg ser det absolutt ut som et lag plast, men selvsagt kan jeg blingse :)

Det er ikke den typiske gummikanten da som er på alle iPhonene og iPad?

På de er det mellom glasset og plastikken/aluminiumen

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Vanskelig å se, men høres logisk ut at det er noe mellom kromkanten og glasset.

Uansett hvis iPhone 4 virkelig har en slik kant, er det jo en (liten) ekstra sikring for glasskanten.

Etter å ha sett det "droptest" videoklippet forsvant mye av angsten min for å miste ned den nye iPhone i allefall. Den ser ut til å være ganske hardfør tross alt.

Nå gjenstår det jo bare å faktisk få kjøpt seg en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...