Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor sender man alle ønsker om forbedringer til Apple?

http://www.apple.com/feedback/

 

Jeg har litt problemer med at mobildatanettverksinformasjon (phew! langt ord, gitt) ikke lagres i telefonen. Jeg fyller det inn gang på gang, men det vil ikke lagres permanent. Hva gjør jeg galt?

Vet ikke om dette er relevant for din del, men noen av OneCall sine simkort har forårsaket problemer av den typen du beskriver i kombinasjon med iPhone.

 

Faren min hadde nemlig problemer som høres mistenkelig ut som det du har, altså at mobildata sluttet å fungere fordi informasjonen i et eller flere av feltene i innstillingene for mobildata på telefonen ble borte til stadighet, så han måtte skrive inn på nytt for å få det til å fungere igjen.

 

Alt løste seg når OneCall sendte ham en annen simkortvariant. Dette var vel å merke i kombinasjon med en iPhone 3GS, lenge før mikrosim kom på markedet.

 

Godt mulig samme situasjon kan oppstå med enkelte simkortvarianter fra andre operatører også.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykket av at 3G/3GS er vanskeligere å holde fast mens man bruker den.

Jeg har selv mistet min 3GS da jeg ble skumpet på et utested.

 

iPhone 4 er derimot mye glattere, men man kan få et slags grep rundt kanten under bruk. Tiden vil vise om det er nok :)

 

Men ja, den virker mindre komfortabel da den har "skarpere" kanter. Jeg tror ikke det blir noe problem, og jeg kan ikke si jeg har lagt merke til de under bruk :)

Lenke til kommentar

Hvis man har klart å synke en feil enhet mot sin konto. Så ut som en iPod Touch klarte å kødde til programbiblioteket til min iPhone i iTunes.

 

Hva gjør jeg da?

 

Programmene dine vil du ikke miste uansett i iTunes, men det kan hende de er avinstallert på telefonen etter ipod greiene. Mener i farten at når telefonen er koblet til, så går du på enheten, og deretter på programmer-skillearket. De programmene som ikke lenger er installert ligger der, men uten den nødvendige avhukingen. Er bare å huke av for hvilke av dine programmer du vil ha, så blir de installert igjen.

 

Litt klønete forklart, men håper det hjelper...

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykket av at 3G/3GS er vanskeligere å holde fast mens man bruker den.

Jeg har selv mistet min 3GS da jeg ble skumpet på et utested.

 

iPhone 4 er derimot mye glattere, men man kan få et slags grep rundt kanten under bruk. Tiden vil vise om det er nok :)

 

Men ja, den virker mindre komfortabel da den har "skarpere" kanter. Jeg tror ikke det blir noe problem, og jeg kan ikke si jeg har lagt merke til de under bruk :)

 

Siden dette er min første telefon av denne typen.

 

Hvordan er de å bruke om vinteren ute i kulda? Er det ikke anbefalt?

 

Hvis man har klart å synke en feil enhet mot sin konto. Så ut som en iPod Touch klarte å kødde til programbiblioteket til min iPhone i iTunes.

 

Hva gjør jeg da?

 

Programmene dine vil du ikke miste uansett i iTunes, men det kan hende de er avinstallert på telefonen etter ipod greiene. Mener i farten at når telefonen er koblet til, så går du på enheten, og deretter på programmer-skillearket. De programmene som ikke lenger er installert ligger der, men uten den nødvendige avhukingen. Er bare å huke av for hvilke av dine programmer du vil ha, så blir de installert igjen.

 

Litt klønete forklart, men håper det hjelper...

 

 

Skjønner. Programmene som ligger på telefon vil bli installert i iTunes biblioteket på PCen :) Takk. Var bare litt redd for å miste en del på enheten siden iPoden mistet alt som ikke lå på iTunsen når jeg koblet den til.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg hvorfor en webside vises i lik størelse på iphone 4 og 3gs når oppløsningen er så forskjellig?

Iphone 4 = 640 x 960

iphone 3 = 320 x 480

 

Jeg trodde dette ble likt som på en PC. Åpner du vg.no på en pc med 800x600 oppløsning så ser du så vidt overskriften på første sak, men hvis du åpner vg.no på en pc med 1920x1200 oppløsning så vil du kanse se de 3-4 første sakene. Altså man ser mer av websiden. Hvorfor skjer ikke dette på iphone 4 når oppløsningen er såpass mye bedre enn 3gs var?

Endret av ken8
Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg hvorfor en webside vises i lik størelse på iphone 4 og 3gs når oppløsningen er så forskjellig?

Iphone 4 = 640 x 960

iphone 3 = 320 x 480

 

Jeg trodde dette ble likt som på en PC. Åpner du vg.no på en pc med 800x600 oppløsning så ser du så vidt overskriften på første sak, men hvis du åpner vg.no på en pc med 1920x1200 oppløsning så vil du kanse se de 3-4 første sakene. Altså man ser mer av websiden. Hvorfor skjer ikke dette på iphone 4 når oppløsningen er såpass mye bedre enn 3gs var?

 

iPhone4 har høyere oppløsning enn 3GS, men websidene, apps, bilder osv blir ikke større eller mindre av den grunn, men heller klarere/skarpere. Flere pixler på samme område.

Det blir som å sammenligne VHS mot Blue-Ray, samme størrelse men flere pixler per tomme.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg hvorfor en webside vises i lik størelse på iphone 4 og 3gs når oppløsningen er så forskjellig?

Iphone 4 = 640 x 960

iphone 3 = 320 x 480

 

Jeg trodde dette ble likt som på en PC. Åpner du vg.no på en pc med 800x600 oppløsning så ser du så vidt overskriften på første sak, men hvis du åpner vg.no på en pc med 1920x1200 oppløsning så vil du kanse se de 3-4 første sakene. Altså man ser mer av websiden. Hvorfor skjer ikke dette på iphone 4 når oppløsningen er såpass mye bedre enn 3gs var?

 

iPhone4 har høyere oppløsning enn 3GS, men websidene, apps, bilder osv blir ikke større eller mindre av den grunn, men heller klarere/skarpere. Flere pixler på samme område.

Det blir som å sammenligne VHS mot Blue-Ray, samme størrelse men flere pixler per tomme.

 

Jeg trodde alt på web ble vist med 72dpi, men dette gjelder da kanskje kun LCD PC-skjermene?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare meg hvorfor en webside vises i lik størelse på iphone 4 og 3gs når oppløsningen er så forskjellig?

Iphone 4 = 640 x 960

iphone 3 = 320 x 480

 

Jeg trodde dette ble likt som på en PC. Åpner du vg.no på en pc med 800x600 oppløsning så ser du så vidt overskriften på første sak, men hvis du åpner vg.no på en pc med 1920x1200 oppløsning så vil du kanse se de 3-4 første sakene. Altså man ser mer av websiden. Hvorfor skjer ikke dette på iphone 4 når oppløsningen er såpass mye bedre enn 3gs var?

 

iPhone4 har høyere oppløsning enn 3GS, men websidene, apps, bilder osv blir ikke større eller mindre av den grunn, men heller klarere/skarpere. Flere pixler på samme område.

Det blir som å sammenligne VHS mot Blue-Ray, samme størrelse men flere pixler per tomme.

 

Jeg trodde alt på web ble vist med 72dpi, men dette gjelder da kanskje kun LCD PC-skjermene?

 

DPI på websidene er jeg usikker på, men har en følelse på at dpi er satt på selve websiden og ikke ute hos bruker. DPI = punkter per tomme

Wikipedia f.eks som innholder mye tekst trenger ikke høy DPI.

Mens f.eks youtube og VG som har en del bilder og film trenger høyere dpi for å få fram detaljene.

Lenke til kommentar

Er det noen som helst mulighet for å skrive iPhone Apps i Windows?

Det gikk noen rykter om at det skulle komme i VS 2010, men det var desverre falske rykter :p

 

Man kan\kunne lage diverse apps i Flash Catalyst fra Adobe, men tror jaggumeg ikke Apple likte dette, så man kan sannsnyligvis ikke selge det via appstore. Men det skal fungere med en jailbreaket telefon.

 

Noen andre som syntes iPhone 3G er bedre å holde i enn 4'ern?

Nå har jeg ikke fått holdt i ip4 enda, men nå er jo de tidligere iPhone-modellene, avrundet i kantene på baksiden. Da kan det jo tenkes at de er litt mere behaglig enn ip4. :)

Lenke til kommentar

Fikk min mandag, gleden var STOR da jegendelig kunne bruke mitt BT bh903 radio headsett(nokia) til telefonen siden Apple skal være så syke i hodet å ikke inkludere dette...

3gs klarte ikke dette, å heller ikke Iphone 4 etter oppdatering 4.02 .......joda, smiler ikke like bredt lenger

Men foruten det er det GODT å være tilbake til verdens beste telefon

Lenke til kommentar

Min søken etter gode "buss-spill" fortsetter.

Bump: Nei. Bare... Nei.

DarkNebula2: Ikke på bussen, men i sofaen er dette en schläger

The Incident: Kjeeeeedelig

Words with friends: Ingen av mine venner spiller det!!!

Civilization Revolution: Njah, husker aldri hva jeg driver med når jeg bare har noen minutter.

 

Som regel leser jeg i iBooks på bussen :(

Lenke til kommentar

Min søken etter gode "buss-spill" fortsetter.

Bump: Nei. Bare... Nei.

DarkNebula2: Ikke på bussen, men i sofaen er dette en schläger

The Incident: Kjeeeeedelig

Words with friends: Ingen av mine venner spiller det!!!

Civilization Revolution: Njah, husker aldri hva jeg driver med når jeg bare har noen minutter.

 

Som regel leser jeg i iBooks på bussen :(

 

Angry Birds? AlpineCrawler er min favoritt mens jeg sitter på tog/buss. :)

 

DragRacer og DragRacer: Pro Tuner er også ganske artig. En gammel favoritt som jeg kan huske jeg spilte på skolen for mange, mange år siden.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...