Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen innstillinger på telefonen som gjør at telefonen ikke begynner å lade når man plugger i USB-kabelen i en PC? Det var en slik innstilling da jeg hadde HTC HD2, men kan ikke finne noe om dette på iPhone... :/

 

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil at den skal lade når du plugger den inn?

Lenke til kommentar

Min droppa i posten i dag woho! Men jeg lurer på om det har noe å si hvilket simkort jeg aktiverer den med? Den vil ikke være låst til dette simkortet?

 

Hvis du bestilte den fra Apple er den ikke låst. :)

 

Den er ikke operatørlåst nei, men for å aktivere den via iTunes må man ha i et simkort, men jeg får nytt om en ukes tid, så jeg lurte på om jeg kan bruke det jeg har nå, og bytte til et nytt senere uten problemer?

Lenke til kommentar

Da jeg fikk iponen min idag og leste igjennom papirene som fulgte med stod det at den måtte lades i minimum 12 timer før bruk.. Er dette nødvendig?

 

Og hvordan funker dette med itunes? Er det slik at jeg alltid må bruke den samme Itunes som jeg registrerte iphonen min med? Eller kan jeg registrere iphonen min på itunes, så avinstalere itunes, for så laste Itunes ned på en annen pc.. Uten at det blir problemer?

 

Er min første iphone så jeg har ikke så lyst å gjøre for mye feil ;)

Lenke til kommentar

Er det noen innstillinger på telefonen som gjør at telefonen ikke begynner å lade når man plugger i USB-kabelen i en PC? Det var en slik innstilling da jeg hadde HTC HD2, men kan ikke finne noe om dette på iPhone... :/

 

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil at den skal lade når du plugger den inn?

 

Klattelading er jo ikke noe problem for telefonens del. MEN jeg ser absolutt at folk med laptops ute på tur ikke ønsker at telefonen skal forsyne seg av batteriet bare for å kobles til iTunes eller føre over bilder.

 

Der har vi et poeng :).

 

Hvor sender man alle ønsker om forbedringer til Apple?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og hvordan funker dette med itunes? Er det slik at jeg alltid må bruke den samme Itunes som jeg registrerte iphonen min med? Eller kan jeg registrere iphonen min på itunes, så avinstalere itunes, for så laste Itunes ned på en annen pc.. Uten at det blir problemer?

 

Er min første iphone så jeg har ikke så lyst å gjøre for mye feil ;)

 

Du oppretter en konto på iTunes som er din, og det er den som vil følge deg videre, også fra PC til PC. Pleier selv å gjøre en nyinstallasjon av Windows 7 Ultimate i løpet av ett år, muligens to dersom det lugger mye, og det er da bare å installere iTunes på nytt og så logge deg på med din konto. Dermed vil "ditt" iTunes være tilgjengelig med alt du har kjøpt og lastet ned underveis.

 

Håper dette hjelper.

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer betaling av apps på App Store? Får jeg regning? Kom til skade for å kjøpe "Handleliste" til 6 kr. Ikke penger man bryr seg mye om, men vanvittig irriterende at jeg kjøpte den med for rask trykking. Tullete app.

Regning? Pengene blir trukket direkte fra kortet ditt etter at du har trykket "Kjøp" (eller noe i den dur) og skrevet inn passordet for kontoen din.

 

Redigert: Du får en slags regning per epost, men pengene har fortsatt blitt trukket.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Du oppretter en konto på iTunes som er din, og det er den som vil følge deg videre, også fra PC til PC. Pleier selv å gjøre en nyinstallasjon av Windows 7 Ultimate i løpet av ett år, muligens to dersom det lugger mye, og det er da bare å installere iTunes på nytt og så logge deg på med din konto. Dermed vil "ditt" iTunes være tilgjengelig med alt du har kjøpt og lastet ned underveis.

 

Håper dette hjelper.

 

Takker.. Det hjalp meg veldig. Er nå i ferd med å lage en konto ;)

Lenke til kommentar

På Telenor-appen står det en del forskjellige tall, blant annet "GPRS i Norge" som er skyhøyt i forhold til de andre. Er dette internettbruk eller hva? Synes det var litt rart at dette tallet er såpass høyt, i og med at jeg har prøvd å kun bruke Safari og apps som er internettavhengige når jeg er på WiFi..

Lenke til kommentar

På Telenor-appen står det en del forskjellige tall, blant annet "GPRS i Norge" som er skyhøyt i forhold til de andre. Er dette internettbruk eller hva? Synes det var litt rart at dette tallet er såpass høyt, i og med at jeg har prøvd å kun bruke Safari og apps som er internettavhengige når jeg er på WiFi..

 

GPRS brukes til andre ting også, ikke bra surfing. Synes å huske at på iphone f.eks så står det "by default" at telefonen skal hente mail automatisk 2 ganger i timen.

GPS`en bruker GPRS for å kunne posisjonere seg fortere, så hvis du er flittig bruker av GPS så vet du svaret.

Lenke til kommentar

Mail - ikke aktiv. "Hent nye data" - av. GPS brukes ikke, har kun sjekket kartet for lulz to ganger. Priser for ringing "Til fastnett", "Til andre mobilnett", "Til Telenors mobilnett", "Til Telenors MobilSvar", "SMS i Norge", "SMS til 4- og 5-sifrede nummer" samt "MMS i Norge", står som egne oppføringer, og jeg skulle da tro at ingenting av dette inngår i GPRS-oppføringen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...