Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet hva JB er daaa, haha. Sorry, er litt under influence men snakket om popups liksoom. :)

 

Aha. Og jeg som trodde popups-kjennskap kom foran jailbreak-kjennskap.. :p Men uansett, å si at det er stress å jailbreake er ikke lenger noen unnskyldning for ikke å gjøre det, så lett som det er nå.

Lenke til kommentar

Hva innebærer det å ha TV2 sporten eller TV2 nyhetene som gratis Apps på iphone ?

 

hvis man går på nettsiden til TV2 og ønsker å se noen av programmene under nyhetene eller sporten så må man jo betale for det. da blir man linket til TV2 sumo og man må bekrefte betaling.

 

Hvis det stemmer at man får lov til å se sporten gratis gjennom appen til IPhone og ikke til de andre telefonene så synes jeg lite om det

Lenke til kommentar

Det at f.eks musikken fortsetter å spille, kan man jo velge å avslutte programmet hvis man ikke vil bruke musikkontrollene lengst til venstre i programlinjen.

Man kan også ta opp igjen programmet og gjøre det der.

 

Normalt skal man aldri trenge å avslutte programmer. Jeg har gjort det et par-tre ganger på min 3GS, og da mest for å teste. På iPhone 4 har jeg muligens gjort det en gang da et program husket passordet sitt. (jeg er litt usikker da jeg har vekslet ofte mellom de to telefonene de siste dagene)

Telefonen er tom for strøm før det har gått 8 timer (fra fulladet) om ikke spotify med offlineplaylist avsluttes via oppgavebehandleren selv om musikken står på pause. Dette har skjedd meg 3 ganger nå. Så man må såvisst passe på å stenge programmer via oppgavebehandleren om man vil ha litt batteri.

 

Ene gangen dette skjedde fikk jeg motorstopp på bilen. Veldig kjedelig å da ikke ha batteri på telefonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bruker heller killswitch enn å måtte gå ut av musikk hver gang jeg skal gjøre noe annet..

 

EDIT:

Jeg ønsker på ingen måte å jailbreake telefonen. Da kunne jeg liksågodt og heller kjøpt en Android telefon.

 

Jaja, ikke at jeg skjønner hvor denne JB-fobien kommer fra, men der er jo deres valg.

Lenke til kommentar

Hva innebærer det å ha TV2 sporten eller TV2 nyhetene som gratis Apps på iphone ?

 

hvis man går på nettsiden til TV2 og ønsker å se noen av programmene under nyhetene eller sporten så må man jo betale for det. da blir man linket til TV2 sumo og man må bekrefte betaling.

 

Hvis det stemmer at man får lov til å se sporten gratis gjennom appen til IPhone og ikke til de andre telefonene så synes jeg lite om det

 

 

appene er gratis fordi du må uansett kjøpte tv2 sumo abb for å få tilgang på kamper eller nyheter live

Lenke til kommentar

Jeg har jailbreaket iPaden for backgrounder, og iphone 4 for lockscreen.

Backgrounder var en total katastrofe. Jeg visste aldri om jeg kom til å lukke programmet eller bare minimere det når jeg trykket på home-knappen, så når 3.2.2 kom ut oppgraderte jeg bare og kvittet jeg med jailbreaket.

 

Lockscreen, derimot, er nyyyydelig. Jeg bruker rett og slett default-themet og har ikke forandret en damn thing unntatt å endre litt ting i Innstillinger. Det er _litt_ buggy, noen ganger må jeg inn i Winterboard og respringe - si et par ganger i uka.

 

Det er klart jeg heller ville hatt en Apple-designet lockscreen med mail info, calender, tasks osv, men så lenge det ikke er mulig var det verdt litt bry. (og fem dollar)

Lenke til kommentar

 

Telefonen er tom for strøm før det har gått 8 timer (fra fulladet) om ikke spotify med offlineplaylist avsluttes via oppgavebehandleren selv om musikken står på pause. Dette har skjedd meg 3 ganger nå. Så man må såvisst passe på å stenge programmer via oppgavebehandleren om man vil ha litt batteri.

 

Ene gangen dette skjedde fikk jeg motorstopp på bilen. Veldig kjedelig å da ikke ha batteri på telefonen.

Det høres ikke bra ut. Kan det være en bug i programmet?

 

Hmm jeg kjører også Spotify med offine playlists ganske ofte, men akkurat dette har ikke skjedd for meg enda. Hverken på 3GS eller 4.

Det som derimot har skjedd er at musikken iblant stopper hvis jeg kjører Navigon og Spotify i bakgrunnen. Samme med Navigon.

Mulig noen programmer er litt buggy enda?

Lenke til kommentar

Jeg tror også dette blir forbedret. Det samme med funksjoner vi synes mangler i iOS (derfor gidder jeg ikke jailbreake og holder meg heller til et supportert oppsett)

 

Og jeg må bare få kjøpt meg en lader til jobben og en til bilen (samt holder) så er ikke slike evt. "bugs" noe uoverkommelig problem.

 

Men jeg ønsker meg sterkt "profiler" til iOS slik nokia har. Så jeg kan ha div. instillinger og valg lett tilgjengelig kun via å switche profiler.

Jeg synes det er litt mas å måtte gå igjennom div. menyer for å gjøre småtteri, men som alikevel er avgjørende for batteritid, mobilregning, forbruk etc.

 

I tillegg ønsker jeg meg "grupper" i kontakter, noe jeg ikke forstår at de ikke har i dag.

 

 

EDIT:

En ting jeg dog ønsker meg i ALLE mobiltelefoner er at mobiltelefonen slås av før batteriet er helt tomt slik at det alltid holdes av strøm til nødtelefoner.

 

Dette burde nesten være et krav til bransjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den buggen med at Spotify sluker strøm selv om man stopper musikken før man hopper ut av det har jeg aldri opplevd selv, på tross av at jeg har brukt det programmet på den måten ganske mye. Får håpe jeg aldri opplever det heller, for det høres plagsomt ut.

 

De eneste gangene jeg pleier å tvangsavslutte noe som helst er hvis det er snakk om programmer som fortsetter der de var når jeg går inn i de igjen. Iblant ønsker jeg IKKE at de fortsetter der det var, så da tvangsavslutter jeg de rett og slett for å unngå det.

 

Gjorde det f.eks. i appen "EpicWin" i natt, fordi appen ikke refreshet listen sin når klokken passerte midnatt (antar den sjekker det med noen timers mellomrom eller noe sånt, men jeg var utålmodig :p). En tvangsavslutning senere hentet appen klokkeslettet på nytt og viste dermed listen basert på korrekt dato.

 

EpicWin er en genial app forresten, kombinerer en todo-liste med et slags RPG-spill, hvor alle gjøremålene man setter opp blir quests man får belønning for i "spillet", og man går opp i level, får loot osv. Ganske artig vri på en todo-liste vil jeg si, og appen er ganske bra laget også, med en god dose humor. :)

 

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Jeg har gått fra Android/HTC til iPhone nå, og må si livet er herlig med iPhone. Men, finnes det noen måte å få sms/kontaktliste fra Android til iPhone? (kalenderen har jeg klart)

 

((ja, jeg har prøvd å søke på google og i tråden her uten å finne noe))

SMS meldinger tror jeg ikke lar seg gjøre uten videre...

Kontakter bør ikke være noe problem. Regner med at du på din Android telefon har synkronisert kontaktene dine med din Google konto? I så fall så er det ikke noe problem å synkronisere din Google konto med din iPhone.

 

Bruk Exchange-protokollen til å synkronisere med Google... Da får du både mail, kalender og kontakter.

Lenke til kommentar

Hvordan program brukest til å jail breake en 4.0.2 iphone for tiden?

 

Edit: Ser no at det ikke er mulig å JB 4.0.2 da de venter med å slippe en ny JB til 4.1.0 kommer. Så får bare smøre seg med tolmodighet og håpe at Apple kommer med 4.1 snart.

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jeg innehar ingen redsel for å jailbreake telefonen, hvor har jeg sagt det? Jeg sier kun at jeg kjøper ikke en iPhone om den må jailbreakes da kjøper jeg heller en Android telefon.

 

Var ikke egentlig det jeg mente, jeg synes bare det er litt rart å ikke ville gjøre det, når man selv sier at man ønsker seg funksjoner som jailbreaken kan medbringe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...