Sfinx Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei! Jeg har fått min i posten i dag. Fra Telenor. Skal hente den ut i ettermiddag. Var det sånn at jeg måtte klippe til SIM-kortet mitt? Og er iPhone fra Telenor operatørlåst? Jeg har opprinnelig et Trigcom abonnement (Blackberry). Vil det SIM-kortet fungere? Og hvordan klipper jeg til SIM-kort? Kjedelig hvis jeg ikke gjør det riktig og ikke får brukt "hovednummeret" mitt i det hele tatt. For øvrig så er telefonen bestilt med nytt nummer og abonnement fra Telenor. Så jeg får jo brukt den uansett . Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg syntes bumperen var veldig rar i starten men i går så bestemte jeg meg for å bare ta den på og bli vant til det. Klarte å få noen riper på baksiden av telefonen når jeg mistet den i bakken (kan hende jeg fikk det gjennom noe annet, dunno) så like greit å ha noe på som kan unngå det igjen.. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Får man levert iPhone på døren eller må man hente den på Posten? Ringer de hvis de ikke får tak i personen? Fikk den derre bumpern min i posten i dag ser grei ut, tok den vanlige apple sorte. Fikk den derre bumpern min i posten i dag ser grei ut, tok den vanlige apple sorte. Når ble din sendt? Nå har jeg bestill nydeligheten fra apple.no, uten abb. Hvordan får jeg da tak i mikrosim? Er det bare å ringe Telenor(som er mitt abb.) å spør om de kan sende et? Det er en egen tråd for denne type innlegg. Denne tråden er for diskusjon rundt selve telefonen, ikke tusenvis av OMG, BESTILT, YESS! For la oss være ærlige, ingen bryr seg. 3 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Bruk heller rapporterings- funksjonen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det er en egen tråd for denne type innlegg. Denne tråden er for diskusjon rundt selve telefonen, ikke tusenvis av OMG, BESTILT, YESS! Du har helt rett, men bruk rapporteringsknappen i slike situasjoner. På den måten får vi ordnet opp i problemet på en ordentlig og effektiv måte. 15 innlegg ble flyttet over til denne tråden. Husk at spørsmål om bestillinger/hvor man får tak i iPhone 4 skal taes i nevnte tråd og ikke her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Brent meg litt på den nye multitaskinga ved å glemme spotify og ipod i bakgrunnen hehe. Haff kjipern med tom telefon når man skal hjem fra jobb. Burde hatt en snooze funksjon i spotify og ipod for telefon. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Begynner å mislike denne multitaskingen når man ikke har noen annen mulighet til å stenge program enn å bruke fordummede oppgavebehandleren. Det er helt bak mål at man ikke stenge programmet når man er ferdig med det, men må først gå ut av det for så og stenge det. Føles som det er noe man bare har lagt til oppå OSet istedenfor noe som er integrert i systemet. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Mener du hvis Spotify eller Navigon faktisk spiller/navigerer og du trykker home-knappen, eller bare generelt? Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Begynner å mislike denne multitaskingen når man ikke har noen annen mulighet til å stenge program enn å bruke fordummede oppgavebehandleren. Det er helt bak mål at man ikke stenge programmet når man er ferdig med det, men må først gå ut av det for så og stenge det. Føles som det er noe man bare har lagt til oppå OSet istedenfor noe som er integrert i systemet. Hvordan skulle dem ellers løst multitask? Bruker heller killswitch enn å måtte gå ut av musikk hver gang jeg skal gjøre noe annet.. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det at f.eks musikken fortsetter å spille, kan man jo velge å avslutte programmet hvis man ikke vil bruke musikkontrollene lengst til venstre i programlinjen. Man kan også ta opp igjen programmet og gjøre det der. Normalt skal man aldri trenge å avslutte programmer. Jeg har gjort det et par-tre ganger på min 3GS, og da mest for å teste. På iPhone 4 har jeg muligens gjort det en gang da et program husket passordet sitt. (jeg er litt usikker da jeg har vekslet ofte mellom de to telefonene de siste dagene) Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Fikk den derre bumpern min i posten i dag ser grei ut, tok den vanlige apple sorte. Den der er faktisk ikke så gæren. I og med at den faktisk forteller om en iPhone-accessorie er den relevant for tråden, og det at han begynner setningen med at han fikk den i posten i dag er bare logisk. Kan ikke være slik at enhver replikk som egentlig er relevant for denne tråden men som starter med "fikk den på døra i dag og.." kvalifiserer til sletting. EDIT: Hm.. når jeg ser på det nå må jeg kanskje ombestemme meg litt over akkurat det innlegget. Hadde han gått litt lenger i å beskrive bumperen hadde jeg vært enig med meg selv over her, men jeg ser nå at denne kanskje ligger enda litt lenger uti gråsonen og muligens kvalifiserer til flytting likevel. Men poenget mitt over står jeg fortsatt for. Endret 20. august 2010 av Mokko Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Begynner å mislike denne multitaskingen når man ikke har noen annen mulighet til å stenge program enn å bruke fordummede oppgavebehandleren. Det er helt bak mål at man ikke stenge programmet når man er ferdig med det, men må først gå ut av det for så og stenge det. Føles som det er noe man bare har lagt til oppå OSet istedenfor noe som er integrert i systemet. Hvordan skulle dem ellers løst multitask? Kunne hatt noe sånt som at om man holder inne Home-knappen i 2 sek så avsluttes de helt. Eller noe lignende. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Ja jeg mener også at man skulle ha mulighet til å lukke programmene, inn i programmene når man er ferdig med de. Nå man må inn i enhets behandleren for program man faktisk vil ha oppe, ligger det plutselig 30-40 programmer der. Flesteparten av disse har jo heller ingen funksjoner eller grunn til å ligge der, de har bare save state. Virker som hele greiene er rushet for å kunne si at iPhone har MT siden det faktisk var den største grunnen folk klaget på telefonen. Men for meg personlig likte jeg egentlig iPhone bedre uten MT, og det tror jeg at jeg fortsetter å synes frem til Apple implementerer det ordentlig. Det er bare tre ting som plager meg med å eie iPhone nå faktisk, rettes disse 3 tingene vil jeg si at iPhone er perfekt for meg. Endre/forbedre multitasking, legge til widgets og/eller homescreen med glansbar informasjon og sit men ikke minst fjerne/endre mobilverdenens desidert verste notifications! /end rant 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hvis man trykker på ikonet til programmet man ønsker å bruke, spiller det ingen rolle om ikonet er på hjemskjermen eller i linjen for sist kjørte programmer. Man trenger altså ikke sveipe seg bortover denne linjen for å finne ikonet, man kan starte det fra der det normalt er. Man kan jo selvfølgelig også samle de programmene man bruker ofte på en skjerm hvis man vil, da slipper man å bruke denne linjen i det hele tatt. Mulighetene er mange Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Det er bare tre ting som plager meg med å eie iPhone nå faktisk, rettes disse 3 tingene vil jeg si at iPhone er perfekt for meg. Endre/forbedre multitasking, legge til widgets og/eller homescreen med glansbar informasjon og sit men ikke minst fjerne/endre mobilverdenens desidert verste notifications! Og alle tre kan du i dag få med jailbreak.. Endret 21. august 2010 av Mokko Lenke til kommentar
dredg Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Ja det kan jeg sikkert men det er ikke et så ille problem at jeg trenger å begynne å rote rundt med JB. Selv om de forbannede pop-up notifikasjonene er til å bli gal av. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hvilke snakker vii om her egnetlig? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Jailbreaking, å låse opp iPhonen (lovlig, trygt, enkelt), for å installere apps og tweaks Apple ikke slipper gjennom på sin AppStore. Eksempler som jeg benytter meg av: - Widgets på Lockscreenen. - Fem ikoner på dock'en, og fem ikoner i multitaskingmenyen. - Apps som ikke er optimalisert for multitasking fjernes fra multitasking-linja uten at man behøver å holde inne og trykke på minustegnet. - En meny man kan få frem i alle apps, ved å dra fingeren over Statuslinja, der man kan skru av og på alt mulig som man ellers må inn i en haug med menyer for å fikse (bilde). Endre themes (utseende på ikoner og menyer). - Ingen grense på antall apps i mapper (egentlig en grense på 12). - Ukenummer på kalenderikonet og inni kalenderappen. - Synkronisere med iTunes uten kabel. - Ny SMS, mail, ubesvart anrop -ikoner i statuslinjen. - Flytte flere app-ikoner på en gang, på en mye enklere måte. - Bilder ved siden av kontaktene i lista. + mye mer. Anbefales. Endret 21. august 2010 av Mokko Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Vet hva JB er daaa, haha. Sorry, er litt under influence men snakket om popups liksoom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå