Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg har sagt foer saa er prisene i UK Apple Store for iPhone 4 lavere enn telenor.no sin totale minstepris for iPhone 3GS.

Men hva med pris med bruddgebyr fra telenor, da? Ble ganske mye billigere for min del der når jeg investerte i min 3G.

Lenke til kommentar

Nå har jo alle forskjellige behov, men jeg synes Netcom sine iTalk abb er ganske gode. Det mange ikke tar hensyn til når de tenker totalpris etter 12 mnd, er at denne prisen er jo inkludert forbruk. Telefonen i seg selv koster jo ikke 13000kr.

Utifra fra mitt forbruk så er iTalk small perfekt, da jeg bruker mye WiFi, ca 130-150 SMS og ringer for under 3 timer i mnd, men har mange korte samtaler (0kr i oppstart med iTalk). Telenor kunne gått men de tar penger for oppstart av samtale, selv om man har ringeminutter inkludert.

Sammenligningen er gjort på grunnlag av at jeg kjøper en 32GB i England for 599£, er vel rundt 5600kr og bruker sms+telefon for 300kr i mnd.

Andre alternativ, Netcom m/ iTalk Small abb koster 2599 (3GS prisen) + 399 i mnd.

post-165291-1277104024,7364_thumb.jpg

Men selvfølgelig de som har et eller annet abb som koster 19kr i mnd med 5000ringeminutter og 40000sms inkludert, dem har mye å spare på å kjøpe uten abb :)

PS! Nei jeg jobber ikke i Netcom.

PSS! Nei, jeg tuller ikke :)

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

For meg som har 600 +/- i måneden med billigste abonnement i følger telepriser.no OG kan godt tenke meg å bruke enda mer datatrafikk og ringeminutt enn jeg bruker i de 600 kronene pr dags dato så passer det perfekt med Netcom sitt iTalk Large. For meg blir det da til at iPhone 4 kommer til å koste 799,- + ca 200 kroner i måneden som jeg regner på avbetaling. Til sammen etter ett år blir det da 3100,-. En pris jeg er fornøyd med. Sett at iPhone 4 får samme pris som 3GS har nå, noe jeg regner med ettersom den har det i alle andre land.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at prisene blir de samme, hvis ikke telenor/Netcom finner på noe nytt.

Husker at jeg ifjor nesten gikk for Telenor sin løsning, men fant senere ut at de ringeminuttene som er inkludert hos dem, er ekskl. oppstart. så det ble 0,89kr pr samtale ekstra. Da er iTalk bedre, særlig nå som italk small har fått 200 sms og 200 ringeminutter.

Jeg bruker jo mest WiFi, men det er greit å ha de 500MB, da kan jeg drive og bruke telefonen ute, mens de andre av vennene mine som ikke har datatrafikk inkludert, vegrer seg :)

Lenke til kommentar

Det vil jeg tro. Skal du daglig lese aviser krever det nok en del. Selv tenker jeg sjeldent på hvor mye jeg bruker, bare holder meg unna streaming av videoer, fjernstyring av PCen og spotify når jeg ikke er på wi-fi. Da klarer jeg med med masse maillesing, chatting på MSN, app-nedlasting og en del googling og wikipedia on-the-go på 500 MB. Jeg hadde ikke klart meg under 200 uten å droppe en del ting.

Men det er umulig å si, sett deg ned og regn litt grovt på det om du må vite.

Lenke til kommentar

Du bruker faktisk overraskende lite data. Jeg har brukt min iPhone rimelig aktivt i snart to år og har brukt i underkant av 2GB til sammen. Trikset er nok å ikke se (mye) på video eller laste ned (mye) musikk/lydbøker/apps over 3G.

Lenke til kommentar

Bruker man mer enn 200 mb i måneden ved daglig lesing av nettaviser, litt forumtrolling, nedlasting av noen apps nå og da og litt generell surfing?

Som Thlom ble jeg selv overrasket over hvor lite datatrafikk det går.

Jeg bruker nettet på bussturer daglig og en del røykepauser, men når aldri 200 mb. Tror det primært skyldes at mange nettsider er tilpasset iPhone, samt at applikasjoner står for mye av bruken, og i begge tilfeller er dataoverføringene minimale.

Lenke til kommentar

SVJV, så er det ikke noen jailbreak / unlock ute for iP 4 enda. Og garantien gjelder kun i det landet den er kjøpt i, med mindre du kjøper AppleCare. Når det først er jailbreak / unlock ute for 4, så er det bare å bruke akkurat det abb. du vil.

Forsikring vet jeg lite om, pleier ikke å kjøpe forsikring på så mange individuelle ting. Men kameraet mitt, som er forsikret for 6000,- koster meg ca 400,- i året tror jeg. Usikker. Det er godt mulig det er billigere for deg å forsikre den gjennom det selskapet du / dine foreldre allerede har forsikringer, enn å kjøpe en hos Elkjøp e.l.

Lenke til kommentar

Telenor iPhone-forsikring eller NetCom Totalforsikring (henholdsvis 99 kr/mnd og 35 kr/mnd sist jeg sjekket) dekker mobilen du har ditt sim-kort i. Om telefonen er kjøpt i utlandet bør det ikke ha stort å si, men for sikkerhetsskyld kan du jo ringe operatørene og spørre.

Jeg tror ikke Elkjøp tilbyr forsikring på iPhone.

Lenke til kommentar

Engadgets anmeldelse:

We're not going to beat around the bush -- in our approximation, the iPhone 4 is the best smartphone on the market right now. The combination of gorgeous new hardware, that amazing display, upgraded cameras, and major improvements to the operating system make this an extremely formidable package. Yes, there are still pain points that we want to see Apple fix, and yes, there are some amazing alternatives to the iPhone 4 out there. But when it comes to the total package -- fit and finish in both software and hardware, performance, app selection, and all of the little details that make a device like this what it is -- we think it's the cream of the current crop. We won't argue that a lot of this is a matter of taste -- some people will just prefer the way Android or Symbian works to the iPhone, and others will be on the lookout for a hardware keyboard or a particular asset that the iPhone 4 lacks -- but in terms of the total picture, it's tough to deny that Apple has moved one step past the competition with this phone. Of course, in the hyper-accelerated smartphone market where the Next Big Thing seems to always be just around the corner, it's anyone's guess how long they keep that edge.

Lenke til kommentar

Fikk lyst på en selv...

Kommer trolig til å gå for iphone 4 når den kommer ut i juli. Har egentlig veldig lyst på Windows Phone 7, men den kommer ikke ut før langt ut i desember tror jeg. Skjermen ser jo veldig bra ut, særlig når dem sammenligner kart ikonet på 3GS med 4.

Lenke til kommentar

Det morsomme er at det som hindrer Apple fra virkelig å innovere videre, er iOS 4. Måten den (ikke) takler å bytte mellom mange applikasjoner (lang scrollebar), plagsomme beskjeder fra programmer som trenger brukerens oppmerksomhet, låseskjermen med mangel på konfigurerbare informasjonskanaler, ikon-rutenettet, måten forskjellige programmer med tilnærmet lik funksjonalitet (Spotify+iTunes+Wimp f.eks) ikke er en integrert opplevelse, mangel på Widgets (OSX har dette) gjør at produktiviteten ikke akkurat blomstrer i forhold til konkurrentene.

Brukervennlighet og byggekvalitet/design er på topp som alltid. Satser på at Android blir portet til denne enheten (2.3/3.09) og at en eller annen får WP7 portet også. Valgfrihet i forhold til OS på mobilfronten blir viktigere og viktigere.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt og har alltid ment at det er softwaren som gjør at iPhone slår så godt an, så jeg er sterkt uenig i at det er iOS 4 som er hinderet for iPhone. Jeg er sjeleglad for at det ikke er masse bloatware i iOS4.

Jeg må bare spørre angående et par ting:

- Lang scrollebar? Har du noen gang prøvd den? Jeg scroller max en gang til hver side (venstre for å styre musikk, høyre for å finne flere programmer, aldri opplevd å ha mer enn 8 programmer kjørende samtidig. 90% av gangene når jeg skifter mellom programmer scroller jeg ikke en gang, jeg bare trykker på en av de 4 som kommer opp etter dobbeltklikket.).

- Plagsomme beskjeder fra programmer som vil ha din oppmerksomhet? Skjønner ikke helt hva du mener, men antar det er push notifications? I så fall tar det deg nøyaktig 2 klikk for å komme inn på innstillingene som lar deg slå av for hver enkelt program, eller slå av generelt for alle.

- Ikke integrert opplevelse for forskjellige programmer med lik funksjonalitet(eks: spotify/wimp/iTunes). Hva mener du med dette? Syns du alle skulle vært i samme program? Det er jo heller motsatt folk klager over, at det er for mye som blir tvunger til å bli gjort på Apple sin måte. Med iOS4 kan du jo kjøre de eksemplene du nevner i bakgrunnen og bruker Apple's musikksnarvei til alle med en liten oppdatering (dobbeltklikk for å få opp play/pause, volum, skift sang osv.). Jeg skjønner ikke hvordan det kan bli mer integrert, er jo ikke mer integrert på noen PCer, mac-er eller mobiler heller.

- Mangel på widgets? Kan være enig der, hadde vært kjekt med widgets. Men det må gjøres bra. Som sagt er jeg drittlei bloatware.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...