dredg Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Kan anbefale Plunderland på App Store. Morsomt spill hvor man spiller som pirat. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Etter spørsmål fra brukerne er det nå opprettet en ny tråd for diskusjoner rundt bestilling av iPhone, når den blir levert, mv. Tråden finnes her. Videre slike diskusjoner tas i den nye tråden. Innlegg som bryter med dette flyttes uten varsel til den nye tråden, og jeg ber om at brukerne respekterer dette slik at vi unngår for mye oppryddingsarbeid. Deler av denne tråden er blitt flyttet over i den nye tråden, men en bug i forumprogramvaren gjør at jeg ikke får flyttet innlegg som er eldre enn ca en dag. PS! Veldig fint om dere kan bruke rapporterknappen når dere kommer over poster her som burde flyttes til den andre tråden. Vi får generelt alt for få rapporter fra mobilforumet. Endret 11. august 2010 av cyclo Lenke til kommentar
dredg Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Halleluja! Nå vil jeg gjerne ha noen tips om bra Apps, for det er jo vitterlig en jungel på App Store og umulig å finne frem til noe der. Men de jeg har funnet så langt som jeg synes er bra er; LED Light for iPhone 4 Free - Veldig enkel og grei lommelykt app. Opera Mini - Alternativ browser, synes den er hverken bedre eller dårligere enn Safari, men den er annerledes. Photoshop.com Mobile - Bilderedigering på telefonen, veldig bra! PhotoShare - Lar deg overføre bilder via Bluetooth Spill: Gun Range Angry Birds Star Wars: Battle of Hoth FlightControl Plants vs Zombies Real Racing AC-130 Plunderland Football Manager Mobile Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Lurer på noen ting med Iphone. Har ikke iphone selv enda, men er på ventelister. Har testet kompissen min sin og lurer da på om Appsa til iphone bare kan lastes ned på mobilen eller om det går ann å laste ned på pcen og legge over på mobilen. Hater itunes og håper å bruke det minst mulig. Skal flytte og skal mye på turer ute i marka. Skal ha abn iConnect med gratis surfing hele tiden. Skal ha spotify premium og lurer på hvor bra er den internetten i norge? Hvor rask er den? Og har den dekning i store deler av landet? Video og bilder: hvordan legger man over videoer og bilder man tar til pc? Skal ha 32GB fordi jeg regner med jeg kommer til å filme og ta masse bilder ettersom jeg skal mye på tur. Så hvordan legger man over bilder og filmer til pcen? Må man bruke itunes? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Lurer på noen ting med Iphone. Har ikke iphone selv enda, men er på ventelister. Har testet kompissen min sin og lurer da på om Appsa til iphone bare kan lastes ned på mobilen eller om det går ann å laste ned på pcen og legge over på mobilen. Hater itunes og håper å bruke det minst mulig. Du kan gjøre begge deler. - Laste ned iTunes fra Appstore og synke over til mobilen - Laste ned fra Appstore direkte på mobilen. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hørte en kompiss nevnte noe om at jeg ligger noen pakker med apps på thepiratebay, men vet ikke om dette er lovlig eller noe.. Men er vel ikke mulig å laste ned betalte apps på thepiratebay og legge over fra itunes på pcen til mobilen? Så da betyr det at de pakkene på piratebay er lovlige fordi de er gratis(?), så går det da ann å laste ned disse pakkene og legge dem over på tlf? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Om dette er crackede betalings-apps er det ulovlig, på samme måte som piratnedlasting av filmer, musikk osv. Men fullt mulig, med de riktige metodene. EDIT: Leif. Endret 11. august 2010 av Mokko Lenke til kommentar
dTd Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Er vel ikke mulig å laste ned crackede betalings apps uten å jailbreake tlf? eller? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Er ikke mulig å bruke dem på telefonen, i hvert fall. Uten jailbreak, altså. Endret 11. august 2010 av Mokko Lenke til kommentar
dTd Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Okey, ja det var det jeg tenkte meg Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Finnes det noen offisiell "topp 10/100/x"- liste? Må begynne å skrive ned apps jeg kunne tenkt meg. Følger selvsagt med på tråden her over hva folk anbefaler. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Kan forøvrig at jeg hadde en meget god "antenne" opplevelse i helgen. Var på et hotell som var spesielt lydisolert for flytrafikk i (rullebane 30m unna) som gjorde at selv wifi dekningen internt på hotellet var dårlig også med gode trådløse intel nettkort. (unntaket var lobbyen men jeg gjorde alle tester på rommet) Hadde med 2 laptoper med varierende kvalitet på trådløse nettkort samt 2 telefoner. Min iPhone 4 og en venns Xperia 10 mini. Maskinen med intel trådløst nettkort hadde klart best wifi dekning (type 3 av 6 streker). Xperia 10 mini datt ut hele tiden og var umulig å laste noe som helst med, ikke en gang en side. iPhone 4 hadde svak wifi på 1 av 3 streker men fungerte dønn solid og datt aldri ut. Kjørte spotify så det suste på ikke-offline lister hele kvelden. På telefon dekningen hadde igjen Xperia 10 mini elendig dekningsgrad og det hakket i samtaler og samtalene ble avbrutt (telenor). iPhone 4 hadde minimalt 2 streker på dekningen i dette spesielt lydisolerte hotellet og kvaliteten på samtaler var upåklagelig og fikk aldri brudd i samtaler. Mao. ikke som man skulle trodd Endret 11. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Tror det er lit oppskrytt det opplegget der. Kjenner flere som ikke har problemer i det hele tatt, og oppleve telefonen som helt stabil og fin Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jepp og det virker som den er vesentlig bedre enn andre telefoner i tillegg. Det er også en glede å se at MMS fungerer helt smertefritt og meget raskt mens jeg vet andre sliter med dette på bla. SGS. Endret 11. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Kan forøvrig at jeg hadde en meget god "antenne" opplevelse i helgen. Var på et hotell som var spesielt lydisolert for flytrafikk i (rullebane 30m unna) som gjorde at selv wifi dekningen internt på hotellet var dårlig også med gode trådløse intel nettkort. (unntaket var lobbyen men jeg gjorde alle tester på rommet) Av sikkerhetshensyn bygger man nok ikke hoteller 30m unna rullebaner. Til og med taxebaner legges lenger unna enn det. Du var vel 'sveiseblind' da du vurderte avstanden, tipper jeg ... Hørbar lyd er trykkvariasjoner i luft i frekvensområdet 20-20000 Hz. Mobiltelefoner og WiFi opererer i frekvensområdet over 800 MHz. Det er dermed ingenting som tilsier at et godt lysisolert bygg trenger å ha dårlige mottaksforhold for WiFi & GSM/3G etc. Jeg har selv bodd på mange hoteller både ved togstasjoner og flyplasser der det ikke var noen som helst sammenheng mellom lydisolasjon og mottaksforhold. Så dersom det var dårlige mottaksforhold på "ditt" hotell, så må det skyldes noe annet - utvendig metallbekledning eller noe sånt. (Det er jo selvsagt mulig at de her har valgt en lydisolerende løsning som også gir dårlige mottaksforhold, men så dumme kan de da vel ikke ha vært?) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Av sikkerhetshensyn bygger man nok ikke hoteller 30m unna rullebaner. Til og med taxebaner legges lenger unna enn det. Du var vel 'sveiseblind' da du vurderte avstanden, tipper jeg ... Er det mulig å uttrykke seg så korttenkt med den skarphetsgraden? Det var ikke store avviket og jeg snakker selvfølgelig ikke bort til asfalten men til sikkerhetsgjerdet som blir satt opp rundt rullebaner... og taxebaner... samt andre "baner" flyene måtte bevege seg på for egen motorkraft. Defekten "Sveiseblindhet" kan vel forekomme i flere deler av kroppen kan det virke som Vennligst behold sakligheten. Når det gjelder isolasjon er jeg fullstendig enig med deg at lydisolasjonen alene ikke nødvendigvis fører til slike mottaksforhold. Å presisere at det var spesielt lydisolert er for å fremheve muligheten for at det er andre isolasjonsforhold eller materialvalg i dette hotellet som medvirker, noe det helt klart gjorde. Jeg har vært på en god del forskjellige hoteller i Norge siste 3 år og ikke opplevd lignende. I lobbyen var som sagt situasjonen en helt annen men konstruksjonen på hotellet var der også sterkt avvikende fra vingene hvor rommene var plassert. NB! Den dårlige wifi dekningen kan forklares av for dårlig distribusjon av APs ift. andre elementer i hotellet (noe jeg leverte en tilbakemelding på til hotellet). Men det forklarer ikke den dårlige mobildekningen, dette virket å henge sammen. Uansett, poenget her er at iPhone 4 gjorde det sterkt under dårlige forhold sammenlignet med nevnte telefon som var de medbragte. Endret 11. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Av sikkerhetshensyn bygger man nok ikke hoteller 30m unna rullebaner. Til og med taxebaner legges lenger unna enn det. Du var vel 'sveiseblind' da du vurderte avstanden, tipper jeg ... Er det mulig å uttrykke seg så korttenkt med den skarphetsgraden? Det var ikke store avviket og jeg snakker selvfølgelig ikke bort til asfalten men til sikkerhetsgjerdet som blir satt opp rundt rullebaner! Hvis du bytter ut "rullebane" med "flyplassområde" i det du skriver, så blir det riktig. Rullebane er et teknisk uttrykk for den (som oftest) asfalterte stripen der flyene tar av og lander. Av naturlig årsaker ønsker man ingen sikkerhetsgjerder tett innpå rullebaner - tvert imot, man vil ha litt å gå på både i lengde og bredde. Der fikk du en mulighet til å lære noe i dag også. 2 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ærlig talt for en unødvendig ting å ta opp, her skal vi diskutere iPhone 4 og dens greier, ikke definisjonen på rullebaner.. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jeg bytter ikke ut et uttrykk bare fordi du finner det mer passende for dine øyne eller for den saks skyld tilfredstille ordspikkeriet. Hva det var snakk om burde du som en voksen og forhåpentligvis oppegående person klart å oppfatte helt fint. Det som befant seg innenfor gjerdet var rulle/taxebane. Vi stod i lobbyen og så på flyene. Du fekter etter påstander om avstander fra gjerdet til asflat osv. som jeg ikke har kommet med her. Totalt usaklig og jeg har da aldri påstått at flyene beveget seg 30m fra hotellet. Hvis det neste du kommer med er at du jobber med flytrafikk eller relatert til en flyplass så håper jeg virkelig ikke du oppfører deg slik der. Hørbar lyd er trykkvariasjoner i luft i frekvensområdet 20-20000 Hz.Mobiltelefoner og WiFi opererer i frekvensområdet over 800 MHz. Forøvrig litt underholdende at du forsøker å lære oss noe som står i alle produktspesifikasjoner, selv i butikkene. Endret 11. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Ærlig talt for en unødvendig ting å ta opp, her skal vi diskutere iPhone 4 og dens greier, ikke definisjonen på rullebaner.. Endelig godt noen har bena godt plantet på jordskorpen (skal vi nå diskutere hvorvidt vi står direkte på jordskorpen?) Endret 11. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå