Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk telefonen, klippet til simkortet, låser opp med pinkoden og synkroniserer, itunes slutter ikke synkronisere den.

"kontakter itunes store" bare skrur seg av og på, av og på. Ringte telenor for å få den opplåst, da.

Må jeg synkronisere med simkortet telefonen var låst til før jeg kan bruke et valgfritt simkort?

Tenker svare bare for informasjon: Jeggjorde akkurat som deg, uten problem! Bare med Onecall-sim. Klipte det til, satte det i telefonen, skrudde på, koblet til itunes, og fikk beskjed om at sim-kortet ikke var gyldig, hehe. Da kom jeg på at jeg i iveren ikke hadde ringt telenor og låst opp enda, men etter en telefon dit gikk det ca 7 minutter, så fungerte alt perfekt i itunes... Så hva som skjer hos deg er vanskelig å si :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha et forum fult av hverken "+1" eller "enig" innlegg.

Bruk "+" knappen forumet har som standard.

Ja, for + knappen legger man merke til/har en reell funksjon på et internettfora.

Tenker svare bare for informasjon: Jeggjorde akkurat som deg, uten problem! Bare med Onecall-sim. Klipte det til, satte det i telefonen, skrudde på, koblet til itunes, og fikk beskjed om at sim-kortet ikke var gyldig, hehe. Da kom jeg på at jeg i iveren ikke hadde ringt telenor og låst opp enda, men etter en telefon dit gikk det ca 7 minutter, så fungerte alt perfekt i itunes... Så hva som skjer hos deg er vanskelig å si :dontgetit:

Fikk aldri beskjed om at jeg hadde satt inn galt simkort, selv om jeg i realiteten gjorde det før telefonen var låst opp. Tror noen på telenor har vært smarte.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Ja, for + knappen legger man merke til/har en reell funksjon på et internettfora.

Den har en bedre/mer tydelig funksjon enn å fylle forumet med innlegg som utelukkende består av "+1". Slike innlegg, i tillegg til "Mine innlegg"-innlegg har alltid, og vil alltid, bli fjernet.

Nå foreslår jeg vi går tilbake til emnet, så kan du heller opprette en tråd i Tilbakemeldinger hvis du mener det burde være tillatt med slike innlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, telefonen min viste seg å ikke være opplåst. Kundebehandleren jeg pratet med i dag sa han rett og slett ikke visste hva som hadde skjedd.

Så et kvarter senere syncet jeg, og vips, phone unlocked :thumbup:

Så om noen er forholdsvis kyndige men etter flere steg likevel ikke får telefonen til å synce, kan det faktisk være teleoperatøren.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja ja får ihvertfall overført nr mitt til netcom og det nye abb, men har ikke peiling på når jeg får iPhone 4 hahah

Lenke til kommentar

:hmm: jeg vil tro det er en årsak til at en standard og åpen forum plattform/software, som diskusjon.no er basert på, benytter den :). De har som regel en tendens til å utvikles på bakgrunn av nye og bedre trender på internett.

Men tilbake til emnet som er mye mer givende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

:hmm: jeg vil tro det er en årsak til at en standard og åpen forum plattform/software, som diskusjon.no er basert på, benytter den :). De har som regel en tendens til å utvikles på bakgrunn av nye og bedre trender på internett.

Det der kalles en "parting shot", imponerende fra noen som forhøyer objektiviteten sin.

La meg demonstrere:

"Ja, altså, alle innleggene dine i denne tråden har vært verdiløse for alle involverte parter, men la oss ikke gå mere off topic nå og holde oss til tema"

Lenke til kommentar

Jaja, klare kunststykket å miste min 2 år gamle Iphone 3G i gulvet (knus skjerm) da Fotball laget mitt scoret forrige uke, så bestilte en Iphone 4 32GB fra Apple.no nå!

En ting jeg lurer på, hvordan fungerer Facetime?

Betaler man telerskritt? Fungerer det like bra som Apple sin reklame for det?

Er man mye ute å reiser er det jo alltid hyggelig å se ungen igjen, så kanskje jeg kjøper en til å har hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

KEELe, man betaler ingenting som helst for å bruke facetime da facetime kun fungerer over trådløse nettverk. Det er dog mulig å "lure" iPhone til å tro at man er tilkoblet et trådløst nettverk selv om man i realiteten er oppkoblet mot mobilnettet (krever jailbrake). Facetime vil i et slikt tilfelle bruke omlag tre MB per minutt. Kostnaden avhenger da følgelig av prisen du betaler for datatrafikk.

Lenke til kommentar

Facetime fungerer kun via trådløst nett, og det har ingenting med tellerskritt å gjøre! :)

Med mindre man jailbreaker telefonen, kan man installere et program slik at man kan "FaceTime" gjennom 3G (man betaler da bare for datatrafikk. Tror det er snakk om 15-20 MB i minuttet).

Edit:

@Thomas_H: Regner med at det er en blanding av de to.

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Facetime fungerer kun via trådløst nett, og det har ingenting med tellerskritt å gjøre! :)

Med mindre man jailbreaker telefonen, kan man installere et program slik at man kan "FaceTime" gjennom 3G (man betaler da bare for datatrafikk. Tror det er snakk om 15-20 MB i minuttet).

Leser du ikke hva som er skrevet i de foregående postene før du kommer med repeterende informasjon som i tillegg inneholder faktafeil?

Lenke til kommentar

Bestilt fra Apple Store nå, så da håper jeg den kommer til jeg flytter. Den bør det ut ifra estimert leveringstid, men vet aldri med slike produkter. :p

Dere som har bestilt tidligere fra Apple Store, har det skjedd noe å fortelle om? Når fikk dere mail med antatt leveringstid og slikt?

Edit:

Angående "bæreveskeprogrammet", står det på Apple.no "(...) Ellers må du søke innen 30 dager etter du kjøpte din iPhone 4". Jeg antar at for oss som bestiller på nett gjelder dette etter mottak, ellers vil jo omtrent de 30 dagene ha gått inntil man faktisk får telefonen...

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Leser du ikke hva som er skrevet i de foregående postene før du kommer med repeterende informasjon som i tillegg inneholder faktafeil?

Når jeg gikk innom tråden var ikke informasjonen der, glemmer bare å refreshe før jeg poster. Og beklager for at jeg har elendig hukommelse.

Lenke til kommentar

Det der kalles en "parting shot", imponerende fra noen som forhøyer objektiviteten sin.

La meg demonstrere:

"Ja, altså, alle innleggene dine i denne tråden har vært verdiløse for alle involverte parter, men la oss ikke gå mere off topic nå og holde oss til tema"

Ser ingen som helst likhetstrekk med hva du forsøker å fremstille mitt innlegg som, det var andre som presiserte at det var på tide å være on-topic.

Det er også på tide at du begynner å holde deg til sak og ikke person generelt sett i dette forumet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Godt fornøyd med batteriet foreløpig. Ladet fullt mens jeg var på jobb, og slo den på ca i 12-13 tiden. Har snakket ca 20 minutter i telefonen, har hatt wifi på hele tiden, samt bluetooth som også har vært på hele tiden og syncet til bilen. Litt surfing og sms i tillegg. 70% batteri igjen. På Desiren ville den nå ha vært på 40 % eller noe slikt.

En ting til, hadde nesten glemt hvor suverent touchscreen og tastaturet på iPhone er. Feil prosenten går vesentlig ned når jeg skriver meldinger eller skal treffe linker i browsern.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...