Gå til innhold

Iphone 4 er lansert

Anbefalte innlegg

Tragisk at iPhone fortsatt har så elendig utnyttelse av størrelsen. Hva hjelper det med at skjermer har en übahpowz0rz ultrasuperduperHD-skjerm når de ikke klarer å fjerne den feite ramma rundt?

Du mener det området i topp og bunn som uansett er dekket av tommlene når du holder den i landscape?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker måten Apple ignorerer hele utviklingen av mobiltelefoner. Alle funksjoner i iPhone 4G er gamle og har vært brukt mange steder i nesten 10 år. Likevel snakker de som om dette er noe de fant opp igår og presenterer det som som en revolusjon.

Det er rett og slett genialt. Grunnen er at de fleste Apple henvender seg til ikke vet noe om VC, Multitasking etc. Det er vanlige folk som ikke er interessert, men som bare vil ha noe som virker. Mange av disse funksjonene er helt nye for Apple`s kundegrupper.

Jobs og co er verdensmestere på dette. Folk betaler ikke for gpu,cpu,ram,rom etc..det betaler for brukervennlighet og funksjoner. Apple snakker BARE om funksjoner! Akkurat slik som Nintendo snakker BARE om spill. De snakker om hvor enkelt det er, og kundene tenker: Ja så sannelig, dette var jo genialt, dette har jeg aldri sett før.

Apple presenterer sine produkter som om det ikke finnes alternativer. Som om det ikke finnes noen andre enheter som kan det samme. (sannheten er jo at fleste enheter kan det samme og mer til)Men de snakker kun om brukervennlighet. HTC, Nokia etc snakker mest om gpu, cpu, ram og rom. Folk vet ikke hva det betyr og bryr seg ikke.

Apple er geniale enten man liker regimet deres eller ikke.

Til info: Jeg har byttet til Desire og er fornøyd.

Ingen andre andre har bedre dpi på skjermen som iphone4 har.

Ingen andre har samme lagringskapasiteten

Ingen andre har bedre batterilevetid.

Ingen andre har en tynnere smarttelefon

Det finner EN annen telefon med quadband 3G.

Ingen andre har A4 Cpu...om det er bra eller dårlig må føglarna vita.

Ingen andre har video over wifi - en åpen standard så de andre kommer vel etter.

Ingen andre har gyroskop.

Try again.

Lenke til kommentar

Tragisk at iPhone fortsatt har så elendig utnyttelse av størrelsen. Hva hjelper det med at skjermer har en übahpowz0rz ultrasuperduperHD-skjerm når de ikke klarer å fjerne den feite ramma rundt?

Du mener det området i topp og bunn som uansett er dekket av tommlene når du holder den i landscape?

Holder ikke telefonen min så ofte i landscape, og når jeg gjør det, så holder jeg rundt ramma istedet (telefonen "ligger" på en måte i hånda, slipper å gripe fronten med tommelen for å holde den, er ikke noe bahgelig uansett), men mulig jeg har en spesiell teknikk, bruker ikke tommelen til å holde fast telefonen når jeg holder den "rikitg" vei heller.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg liker måten Apple ignorerer hele utviklingen av mobiltelefoner. Alle funksjoner i iPhone 4G er gamle og har vært brukt mange steder i nesten 10 år. Likevel snakker de som om dette er noe de fant opp igår og presenterer det som som en revolusjon.

Det er rett og slett genialt. Grunnen er at de fleste Apple henvender seg til ikke vet noe om VC, Multitasking etc. Det er vanlige folk som ikke er interessert, men som bare vil ha noe som virker. Mange av disse funksjonene er helt nye for Apple`s kundegrupper.

Jobs og co er verdensmestere på dette. Folk betaler ikke for gpu,cpu,ram,rom etc..det betaler for brukervennlighet og funksjoner. Apple snakker BARE om funksjoner! Akkurat slik som Nintendo snakker BARE om spill. De snakker om hvor enkelt det er, og kundene tenker: Ja så sannelig, dette var jo genialt, dette har jeg aldri sett før.

Apple presenterer sine produkter som om det ikke finnes alternativer. Som om det ikke finnes noen andre enheter som kan det samme. (sannheten er jo at fleste enheter kan det samme og mer til)Men de snakker kun om brukervennlighet. HTC, Nokia etc snakker mest om gpu, cpu, ram og rom. Folk vet ikke hva det betyr og bryr seg ikke.

Ingen andre har video over wifi - en åpen standard så de andre kommer vel etter.

Try again.

Ingen andre har samme lagringskapasiteten? Nei vel? Og ingen andre har samme batterilevetid? Om du mener det, så bør du undersøke mobilmarkedet litt bedre. Og ikke video over wi-fi? Riktignok ikke med samme protokoll som apple, but still?

AtW

Lenke til kommentar

Du kan ikke en gang overføre musikk til din egen telefon som da "liksom" skal kalles for en smart telefon uten å installere et jævla program som Steve Jobs har bestemt at du må bruke på hver PC du vil ha ting og tang i fra.

HAr du i det hele tatt prøvd iTunes?

DU snakker om å dra musikk fra en mappe på datamaskinen og over i en mappe på telefonen?

Hallo!?!? 90-tallet ringte og ville ha tilbake win95.

Det du kan gjøre i iTunes går allt annet jeg har sett en høy gang. Bare måten jeg kan organisere spillelister på <3 Seff er det noen negative sider, men de positive veier lett opp for dem.

Poenget er ikke hva Itunes kan gjøre, poenget er hvorfor får man ikke velge selv,

EDIT: Noen snakket om at det muligens var mulig å føre over filer via Bluetooth på iPhone 4G. LOL, når du er låst til å bruke iTunes for å kunne føre over noen ytterst få filtyper til din iPhone, hvordan i granskauen tror du da at du skal få lov til å føre over filer via Bluetooth?.

Føre over filer via bluetooth? Hvilke filer da? Sist gnag jeg hadde behov for å overføre noe via blåtann var på min første SE for ørten år siden.

Og er det musikk du prater om? vell, det kalles piratkopiering.....

He, he, he....

Så å overføre musikk til telefonen er piratkopiering. Eller er det kanskje kun når man bruker bluetooth at det blir piratkopiering. Eller hvordan var nå det?

Igjen handler det om hva som passer best for en selv, og ikke hva Steve Jobs mener passer best for deg. Dersom man mener at den enkleste måte å overføre filer er å koble telefonen til med bluetooth, hvorfor skal ikke man få lov til det?

Man har også kunnet surfe på telefoner lenge før iPhone, men svært få gjorde det. Nå, gjør alle det. Og hvem var det som tok surfeopplevelsen til telefonen Jo, Steve Jobs

Alle gjør ikke det. Flere enn før, men på langt nær alle.

Fatter ikke hvordan de klarer å fremstille seg som "oppfinner" av så mange "gamle" funksjoner...

Det virker som alt er så revolusjonerende og nytt, mens det meste har vært på markedet i mange år..

Som f.eks videosamtaler. Men de har helt klart satt det sammen på en flott måte og kan kanskje gjøre det mer tilgjengelig og lett i bruk, det skal de ha!!

Lurer på hvordan de hadde markedsført hjulet? iWheel, ENDA rundere??

Klart der er revolusjonerende om de får folk til å bruke funksjonene. ER ingen som har klart å lage en fullverdig løsning for mobilt videochat.

Kanskje årsaken egentlig er at man som regel ikke har behov for å se hvem man snakker med. Og at de fleste som ringer holder telefonen til øret, både for at ingen andre skal kunne høre begge parter som ringer, og for at det ofte ringes i omgivelser som ikke er helt stille.

Lenke til kommentar

Herregud hvor mange idiotkommentarer. Alt fra tilbedelse av iTunes til nedrakking av stor i.

iPhone 4 er den mest fornuftige hardware-messige telefonen jeg noen gang har sett. Sant nok at den mangler 64 GB modell og støtte for LTE, men det bryr meg svært lite. I tillegg har jeg følelsen over at Android blir portet for å støtte iPhone 4, og hvem vet om XDA-utviklerne klarer å få WP7 på denne enheten.

I alle tilfeller hadde ikke jeg vært flau av å ha denne i lommen. God byggekvalitet er du garantert med Apple.

Og nei, jeg bruker ikke iTunes for å overføre musikk. Det blir vel også til at jeg samkjører med Spotify Premium. Der skulle jeg ønske at iOS 4 var mer likt WP7.

Kos dere videre.

Lenke til kommentar

Try again.

Ingen andre har samme lagringskapasiteten? Nei vel? Og ingen andre har samme batterilevetid? Om du mener det, så bør du undersøke mobilmarkedet litt bedre. Og ikke video over wi-fi? Riktignok ikke med samme protokoll som apple, but still?

AtW

Hvilken annen telefon kommer med 32gb? Greit at en nå får minnekort på den størrelsen, så det er ikke et poeng egentlig. Batterilevetid: Litt vagt kanskje. Men er det andre telefoner i dette segmentet som kan vise ti timer video?

Video over wifi, greit nok. Jeg tror dog det ikke bare er å ringe opp en kontakt å slå på video hos andre produsenter.

Alle de andre poengene mine hoppe du fisefint og galant over, herlig!

Du hadde en påstand:

"Alle funksjoner i iPhone 4G er gamle og har vært brukt mange steder i nesten 10 år."

Den kaller jeg oskesjit og gjør at du fremstår som svært useriøs. Var det ikke første generasjon iphone som åpnet opp hele det mobile touchmarkedet og presset utviklingen fremover i sin tid?

Lenke til kommentar

@Orjan: ganske enkelt. Dersom Apple åpner for homebrew utgaver av iTunes så mister de kontrollen over AppStore osv, som igjen fører til at forbrukere føkker til ting ved å installere ting. Det er bare å se på PC platformen. Den er åpen og florerer av virus. Jeg vil ikke ha det slik på telefonen, og Apple sin totalitære kontroll over platformen hindrer dette.

@ATW: når jeg skriver eller spiller i landscape bruker jeg tommlene til å trykke med. Oversiden av telefonen holder jeg med pekefingerne, mens underdelen hviler på ringfingrene. Dette er for med den mest naturlige måten og holde på, og da hviler tommlene i en slik possisjon at de dekker for deler av skjermen.

Om jeg prøver å trykke på disse delene av skjermen så er det mer anstrengende en om man flytter seg til der skjermen faktisk begynner:)

Det samme gjelder høyden på skjermen. Jeg tør vedde på at den er designet med et solid utgangspunkt i ergonomi, og kroppsmål. Skjermen trenger ikke være større enn den radien som du har på tommelen din.

Holder jeg telefonen i høyrehånden, pekefinger og langefinger som støtte bak mens den hviler på ringfinger (mitt typiske enhåndsgrep) så passer skjermen med radien til tommelen min. Nesten perfekt. Jeg mangler 0,5 cm for å nå til toppen og e perfect fit sideveis.

Lenke til kommentar

Kaptein_S: Kanskje du skal ta deg en pølse?

Hvordan i all verden er noe av det du ramser opp revolusjonerende?

Alle som følger litt med på utviklingen ser at skjermer får stadig høyere dpi. Apple var på ingen måte først ute med å øke oppløsningen. Det er den generelle utviklingen kombinert med en fersk modell fra apple som gjør at den nå har høy dpi. Apple spiller bare en liten del av den utviklingen. Akkurat som hele haugen av telefoner med høyere dpi enn 3gs gjør.

Mange har samme lagringskapasiteten. Igjen er også dette en utvikling, og tilfeldig vis er nå iphone 4 ny og fersk.

"Ingen andre har bedre batterilevetid." Grill eller wiener? Feil. Er det uvitenhet eller rett ut løgn du driver med?

"Ingen andre har en tynnere smarttelefon". Utvikling. De første mobile telefonene var kofferter. De neste ble mindre lenge før apple kom på banen.

"...om det er bra eller dårlig må føglarna vita." Hvorfor tar du det opp hvis du ikke vet hvordan det stiller seg til konkurransen?

"Ingen andre har video over wifi - en åpen standard så de andre kommer vel etter." Nei, resten tar det rett på mobilnettet. Jeg husker dette var nytt og fancy rundt 2005.

Lenke til kommentar

Hvilken annen telefon kommer med 32gb? Greit at en nå får minnekort på den størrelsen, så det er ikke et poeng egentlig. Batterilevetid: Litt vagt kanskje. Men er det andre telefoner i dette segmentet som kan vise ti timer video?

Video over wifi, greit nok. Jeg tror dog det ikke bare er å ringe opp en kontakt å slå på video hos andre produsenter.

Alle de andre poengene mine hoppe du fisefint og galant over, herlig!

Du hadde en påstand:

"Alle funksjoner i iPhone 4G er gamle og har vært brukt mange steder i nesten 10 år."

Den kaller jeg oskesjit og gjør at du fremstår som svært useriøs. Var det ikke første generasjon iphone som åpnet opp hele det mobile touchmarkedet og presset utviklingen fremover i sin tid?

Hva regner du som "dette segmentet", å ringe opp og slå på video er ganske greit per i dag over 3g-nettet, men kvaliteten kunne ha vært bedre. Ellers ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal være forpliktet til å svare på alle poengene dine? Ikke et jeg nok om alle poengene, og noen av de er jeg ikke uenig i.

Ellers kan jeg ikke å ha kommet med den påstanden, kan du quote meg der jeg gjør det?

AtW

Lenke til kommentar

Kaptein_S: Kanskje du skal ta deg en pølse?

Hvordan i all verden er noe av det du ramser opp revolusjonerende?

Alle som følger litt med på utviklingen ser at skjermer får stadig høyere dpi. Apple var på ingen måte først ute med å øke oppløsningen. Det er den generelle utviklingen kombinert med en fersk modell fra apple som gjør at den nå har høy dpi. Apple spiller bare en liten del av den utviklingen. Akkurat som hele haugen av telefoner med høyere dpi enn 3gs gjør.

Mange har samme lagringskapasiteten. Igjen er også dette en utvikling, og tilfeldig vis er nå iphone 4 ny og fersk.

"Ingen andre har bedre batterilevetid." Grill eller wiener? Feil. Er det uvitenhet eller rett ut løgn du driver med?

"Ingen andre har en tynnere smarttelefon". Utvikling. De første mobile telefonene var kofferter. De neste ble mindre lenge før apple kom på banen.

"...om det er bra eller dårlig må føglarna vita." Hvorfor tar du det opp hvis du ikke vet hvordan det stiller seg til konkurransen?

"Ingen andre har video over wifi - en åpen standard så de andre kommer vel etter." Nei, resten tar det rett på mobilnettet. Jeg husker dette var nytt og fancy rundt 2005.

Gi meg en telefon med bedre batterilevetid, og touchskjerm.

Lenke til kommentar

@ATW: når jeg skriver eller spiller i landscape bruker jeg tommlene til å trykke med. Oversiden av telefonen holder jeg med pekefingerne, mens underdelen hviler på ringfingrene. Dette er for med den mest naturlige måten og holde på, og da hviler tommlene i en slik possisjon at de dekker for deler av skjermen.

Om jeg prøver å trykke på disse delene av skjermen så er det mer anstrengende en om man flytter seg til der skjermen faktisk begynner:)

Da holder vi relativt likt, men jeg hviler ikke tomlen oppå toppen av telefonen når jeg ikke bruker den. Jeg bruker tomlene kontinuerlig til å trykke med, elelrs så har jeg de ikke over skjermen i det hele tatt. For så "passer det ikke" med slike rammer.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Lenke til kommentar

Om det er meg du svarer til, så oppfordrer jeg deg til å legge merke til hvem sitatet kom fra.

AtW

Lenke til kommentar

Try again.

du har ikke sett tester av telefonen ennå, det er vel ikke mange tlf som har like bra batteritid som oppgitt? angående quad 3g aner jeg ikke hva det angår meg. a4 cpu er vel like kraftig som snapdragon, som har vært ute i rundt 9 måneder nå. gyroskop vet jeg ikke hva er, men det er sikkert fint det og.

akkurat video over wifi kommer jeg aldri til å ville bruke, og at den er noen mm tynnere enn andre smartphones bgjør vel heller ikke store forskjellen.

hva kommer saken til å koste i norge egentlig?

Lenke til kommentar

Om det er meg du svarer til, så oppfordrer jeg deg til å legge merke til hvem sitatet kom fra.

AtW

Ah beklager! Ser jeg har blandet litt folk her ja...

Edit: Går fort i svingene her!!

Endret av Kaptein_S
Lenke til kommentar

forskjellen på oppdrettindustrien og apple? De selger begge gammel fisk som ny. Bare at oppdrettsindustrien ihvertfall ikke er styrt av en mann. Wow, videosamtaler var noe nytt. Spesielt at du kan bruke kameraet bak. Det kunne også min lg for fire år siden, men det var ikke så stort, for da var det vanlig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...