HKS Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Nei grunnen til at Android ble så populært er fordi Google er ikke dumme og er ikke så proppet full av "Vi må kontrollere alt over hva brukerne får lov og ikke får lov til å gjøre med sin egen telefon". Det er vel heller fordi det er så mange telefoner på markedet med Android. Flere jeg kjenner som har kjøpt HTC Hero vet ikke hva Android er en gang. De kjøpte telefonen fordi den var "kul" og var god til å spille musikk. Folk elsker frihet bare så det er sagt. Folk som vet hva frihet er vet også hva en smart phone er. Og dem vet også hva hardware og spesifikasjoner er. Folk flest bryr seg ikke. Jeg ler så jeg griner etter at jeg så han ene i den filmen om iPhone 4G snakket om at WOOOOOOOOW video calling funksjonen var virkelig noe nytt og revolusjoneranes . Er det mulig å være så teit?. Nå er denne video-funksjonen litt mer avansert enn den funksjonaliteten som er inkludert i dagens 3G nett. Du skal heller ikke se bort i fra at hvis noen faktisk klarer å få en slik tjeneste til å slå an blant folk flest så er det Apple. Bare se hva iPhone har gjort med surfing på mobil. 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) @Robert Nå sletter jo også Google skadelige programmer fra Market, visste du ikke det? Gjelder å si fra når man finner de, bidra litt Endret 7. juni 2010 av khaffner Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Nei grunnen til at Android ble så populært er fordi Google er ikke dumme og er ikke så proppet full av "Vi må kontrollere alt over hva brukerne får lov og ikke får lov til å gjøre med sin egen telefon". Vell, tror nå fremdeles iPhone har solgt mer en Android, så vi ser jo hva forbrukerne mener om saken. Grunnen til at Apple er så poppulare er at de faktisk gjør ferdig produktene sine før de lanserer dem. Android er ikke mer en et halvferdig og rotete OS. Og så gjør de det OpenSource. Ja, la programmerere jobbe med den, for de har jo skikkelig god peiling på interaksjonsdesign. Skal ikke si noe sikekrt her, men jeg vedder på at andelen interaksjonsdesignere i iOS crewet overgår dem som jobber med Android. Folk elsker frihet bare så det er sagt. Folk som vet hva frihet er vet også hva en smart phone er. Og dem vet også hva hardware og spesifikasjoner er. Folk elsker da virkelig ikke frihet. Tullprat. Man øsnker seg en illusjon av frihet, der man slipper å ta så mange valg selv. Folk elsker at ting virker som dem skal, når dem skal. Uten noe tull. Hva er en smartphone da? Driter i hvor smart dene telefonen skal være, når jeg trenger bachelor i datateknikk og IQ på 140 for å bruke den. iPhone er virkelig smart, for den bare virker den. Og hardware ja, altid snakk om hardware.... Hva skal du bruke telefonen til da? Folding@Phone? Brukerne ser ikke noe som hellst til hardware. Det er et OS i mellom brukeren og hardware, og ALT spiller på hvor godt dette OSet fungerer. Jeg ler så jeg griner etter at jeg så han ene i den filmen om iPhone 4G snakket om at WOOOOOOOOW video phone funksjonen var virkelig noe nytt og revolusjoneranes . Er det mulig å være så teit?. Kan jo gjerne vise meg eksempler på at noen har gjort det på denne måten før, og fortelle meg hvilke av dem som har gjort det like bra eller bedre? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 @Robert Nå sletter jo også Google skadelige programmer fra Market, visste du ikke det? Gjelder å si fra når man finner de, bidra litt Aha! Ingen erfaring med Android, så ikke klar over dette. Men det burde selvsagt være en enkel sak. Det er således fordelen med Apple, altså at skadelig programvare _aldri_ kommer igjennom til iTunes. Det krever mye arbeid, men er virkelig verdt det. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Sier du at det er verdt å få et virus gjennom apple og til forbrukerne eller har jeg lese vansker? Endret 7. juni 2010 av head_hunter Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Sier du at det er verdt å få et virus gjennom apple og til forbrukerne eller har jeg lese vansker? Det site Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg ler så jeg griner etter at jeg så han ene i den filmen om iPhone 4G snakket om at WOOOOOOOOW video calling funksjonen var virkelig noe nytt og revolusjoneranes . Er det mulig å være så teit?. Nå skal jeg ta en brunstig påstand: iphone kommer til å revolusjonere videocalling. Nettopp fordi de vil gjøre det enklere enn det folk har trodde det har vært før. Videocalling har eksistert lenge, men hvor ofte pleier du å bruke video når du ringer? Jeg gjetter du aldri har gjort det. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hahahahaha, jeg ler så mye igjen at jeg må grine. Til GDIraptor. Hvorfor tror du Android selger da?. Nytter ikke at Google peiser på med Android telefoner hvis Android ikke er bra. Er en grunn til at Android tar igjen iPhone lyn kjappt nå. Så kan jeg spørre, hvor lenge har iPhone vært ute, og hvor lenge har Android vært ute?. Eller jeg kan ta denne da. Hvor mye har Android steget i anntall solgte enheter det siste året?. Hvis det går like fort nå som tidligere, så er allerede iPhone OS tatt over av Android om 4-5 måneder. Og til dere som sier at video calling'en som er på iPhone 4G er noe bra?. Må være årets spøk det. Dere kan bare bruke det på plasser hvor dere har tilgang til WiFi, eller hvor dere kan koble dere på WiFi nettverkene som er i området. Og ikke nok med det, jeg kan bruke min Sony Ericsson XPERIA X10 som en video telefon via 8.1 mpix kameraet og ringe folk via Skype via en notebook f.eks. Jeg får enda bedre kvalitet da enn det iPhone får til. Og til deg som sa at det var ikke så nøye hvilke hardware og spesifikasjoner en telefon har. Du tenker vel det samme med en PC vil jeg tro. Neeeeeeeh, hva skal jeg med Intel quad core cpu og 8 GB med RAM og et Radeon HD 5870 kort når Windows XP funker smooth på en Pentium 3 maskin med 128 MB ram og GeForce TI4600 som gpu?. Så lenge jeg har alle programmene mine som funker fint der og så lenge OS'et går smooth og bra, så er det vel det samme. Ja, hørtes jo ut som en kjempe god ide jo. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Apple tar som regel det som alt eksisterer, gjerne med litt dårligere hardware og annet, men forbedrer brukeropplevelsen. Det som går inn under "usability". Og hele markedsføringen deres bygger nærmest på dette. Det er ikke at de er først ute med en teknologi, men forsøker å være best på en mest mulig brukervennlig utnyttelse av teknologien. Der vil jeg si de lykkes utrolig bra. Den økte kontrollen er den kjipe tingen. Virus er en god ting, det er ikke annet enn en bi-effekt av at noe er generativt og gir rom for innovativ utvikling. Vi burde være mer bekymret om det ikke eksisterte mulighet for å lage virus og annet. Noe å reflektere over vil jeg tro. Alt i alt, de som vinner massene er de som kommer med noe som har best usability, og markedsføringkampanje god nok til å formidle dette budskapet. Da hjelper det lite med best mulig hardware. Se på Wii. Den slo til, fordi den ga en brukeropplevelse og tilbød en annerledes usability. På hardwarefronten er den jo for en fossil å regne, målt opp mot konkurrentene. Men den var overlegen på å tilby noe nytt og spennende relatert til brukeropplevelse. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Og til dere som sier at video calling'en som er på iPhone 4G er noe bra?. Må være årets spøk det. Dere kan bare bruke det på plasser hvor dere har tilgang til WiFi, eller hvor dere kan koble dere på WiFi nettverkene som er i området. Og ikke nok med det, jeg kan bruke min Sony Ericsson XPERIA X10 som en video telefon via 8.1 mpix kameraet og ringe folk via Skype via en notebook f.eks. Jeg får enda bedre kvalitet da enn det iPhone får til. Så du kan altså ringe fra skype på din XPERIA via nootebooken din? Hørtes jævlig genialt ut da. Stakkars iPhone brukere, som bare trenger wifi for å ringe, og ikke den bærbare PCn sin også! Og til deg som sa at det var ikke så nøye hvilke hardware og spesifikasjoner en telefon har. Du tenker vel det samme med en PC vil jeg tro. Neeeeeeeh, hva skal jeg med Intel quad core cpu og 8 GB med RAM og et Radeon HD 5870 kort når Windows XP funker smooth på en Pentium 3 maskin med 128 MB ram og GeForce TI4600 som gpu?. Ja? Uten OS så er PCn bare ei jævlig stor brevvekt.... Hvilken praktisk funkjson har en QuadCore om OS bare støtter en kjerne? Eller at OS ikke har drivere til skjermkortet? Eller at det ikke er støtte for mer enn 3,4 GB ram? NYtter ikke med stor tiss om du ikke veit hvordan du skal bruke den. Så lenge jeg har alle programmene mine som funker fint der og så lenge OS'et går smooth og bra, så er det vel det samme. JA, er det ikke det da? Hvilken funksjon har det å ha en PC med en gazillion teraflopps om du likevell bare skal spille farmville på face? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Og til dere som sier at video calling'en som er på iPhone 4G er noe bra?. Må være årets spøk det. Dere kan bare bruke det på plasser hvor dere har tilgang til WiFi, eller hvor dere kan koble dere på WiFi nettverkene som er i området. Og ikke nok med det, jeg kan bruke min Sony Ericsson XPERIA X10 som en video telefon via 8.1 mpix kameraet og ringe folk via Skype via en notebook f.eks. Jeg får enda bedre kvalitet da enn det iPhone får til. Så du kan altså ringe fra skype på din XPERIA via nootebooken din? Hørtes jævlig genialt ut da. Stakkars iPhone brukere, som bare trenger wifi for å ringe, og ikke den bærbare PCn sin også! Og til deg som sa at det var ikke så nøye hvilke hardware og spesifikasjoner en telefon har. Du tenker vel det samme med en PC vil jeg tro. Neeeeeeeh, hva skal jeg med Intel quad core cpu og 8 GB med RAM og et Radeon HD 5870 kort når Windows XP funker smooth på en Pentium 3 maskin med 128 MB ram og GeForce TI4600 som gpu?. Ja? Uten OS så er PCn bare ei jævlig stor brevvekt.... Hvilken praktisk funkjson har en QuadCore om OS bare støtter en kjerne? Eller at OS ikke har drivere til skjermkortet? Eller at det ikke er støtte for mer enn 3,4 GB ram? NYtter ikke med stor tiss om du ikke veit hvordan du skal bruke den. Så lenge jeg har alle programmene mine som funker fint der og så lenge OS'et går smooth og bra, så er det vel det samme. JA, er det ikke det da? Hvilken funksjon har det å ha en PC med en gazillion teraflopps om du likevell bare skal spille farmville på face? Du tok absolutt ikke poenget mitt du. Er dere Apple gutta så manipulert av Steve Jobs at dere ikke en gang skjønner hva jeg snakker om?. Uansett, om iPhone hadde hatt 12 mpix kamera, 3 GHz CPU, og 1920x1080 i oppløsningen på skjermen, så hadde den fortsatt vært like låst og kontrollert av Steve Jobs. Du kan ikke en gang overføre musikk til din egen telefon som da "liksom" skal kalles for en smart telefon uten å installere et jævla program som Steve Jobs har bestemt at du må bruke på hver PC du vil ha ting og tang i fra. Det alene er nok til at jeg holder meg langt unna maktsyke Apple. EDIT: Noen snakket om at det muligens var mulig å føre over filer via Bluetooth på iPhone 4G. LOL, når du er låst til å bruke iTunes for å kunne føre over noen ytterst få filtyper til din iPhone, hvordan i granskauen tror du da at du skal få lov til å føre over filer via Bluetooth?. Endret 8. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Og ikke nok med det, jeg kan bruke min Sony Ericsson XPERIA X10 som en video telefon via 8.1 mpix kameraet og ringe folk via Skype via en notebook f.eks. Jeg får enda bedre kvalitet da enn det iPhone får til. Er du stokk dum? Hva av betydning gir et 8 mp kamera dersom du kun får hd-video uansett? Hahahahaha, jeg ler så mye igjen at jeg må grine. Og til dere som sier at video calling'en som er på iPhone 4G er noe bra?. Må være årets spøk det. Dere kan bare bruke det på plasser hvor dere har tilgang til WiFi, eller hvor dere kan koble dere på WiFi nettverkene som er i området. Du har ikke wifi hjemme du kanskje? Endret 8. juni 2010 av apegryn Lenke til kommentar
PurpleChip Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Kan man ringe med den???? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Vel nye iphonen ser digg ut iforhold til de gamle ^^ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 De bruker jo kanskje ikke vanlig glass da Er jo godt mulig det er en form for herdet eller keramisk glass. Hadde visst rett. 11:50AM "We developed a glass that's 30 times harder than plastic." Fra engadget. Problemet til glass er ikke hardhet (det er forsåvidt sjelden problemet til palst heller), men at det er sprøtt, og også relativt lett får riper. Forøvrig så er det fint med bedre skjerm, utover det så var det ikke så mye spenstig nytt med selve telefonen synes jeg, og jeg må ærlig innrømme jeg synes den nye varianten er styggere enn den gamle. AtW Lenke til kommentar
My War Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg antar at prisen til iPhone 3G vil gå ned? Lenke til kommentar
Bukse Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Wow, jeg er av natur skeptisk til iPhone, men dette ser jo rått ut! Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Sorry men det meste nye funksjonene kan jeg allerede gjøre med min jailbreakede Iphone 3GS! Kan jo selvfølgelig ikke matche oppløsningen da Ser jo ut som en finfin telefon dette men revolusjonerende frontkamera?! nei. Dette har vært i mange år men aldri tatt seg helt opp. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Noen som har link til oversikt over alle de 100 nye funksjonene i iOS 4? Er en del småting som irriterer meg som jeg godt kunne ha fått fikset (jeg vet f.eks. at de endelig viser hvor mange tegn du har skrevet når du skriver melding). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg