simalarion Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Over her har vi feks en gratis reklame gruve for Apple (beklgaer med svaret ditt passet så utrolig bra til mitt forige innlegg) edit Selvsagt ny side!, dere for bla til forige side om dere er intressert. Endret 11. juni 2010 av simalarion Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Beklager, men argumentene dine om at jeg er Apple-fanboy faller i grus. Til og med jeg kan se at Android har et forrykende utviklingstempo, men elendig kontinuitet i brukergrensesnittet. Jeg kan også se at WP7 sin måte å binde sammen funksjonsbehov (tenk Netflix inni video-huben, Spotify inni musikk-huben) og velorganisert med tanke på arbeidsflyt (kalender, office-pakken etc.) er fremtidsrettet for en realitet til og med i dag lever med flere leverandører, men gjennom enkel distribusjon. Problemet er at jeg også ser at iPhone setter standarden på brukervennlighet og media (bøker, musikk, programmer). Tro det eller ikke, som musikkstudent så er musikk ekstremt viktig for meg. I og med at Spotify ikke har alt som jeg vanligvis hører på, så må jeg kjøre kombiløsning. Derfor mener jeg at WP7 sin strategi med hub-er er gjennomført og vil fungere ypperlig for mediehåndtering. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes WP7 er den mest interessante plattformen, så får vi se om programutviklere er interessert i denne plattformen. Endret 11. juni 2010 av iMono Lenke til kommentar
darthy001 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Raptor' date='10. juni 2010 - 23:51' timestamp='1276206688' post='15785988'] Folk flest bryr seg ikke, og folk flest har ikke et behov. Begge dere to må lære dere at andre brukere faktisk har andre prioriteter, og at funksjoner dere ser på som esensielle ikke spiller noen rolle for majoriteten av brukere. Dagbladet oppsumerer dette meget bra. Vise ord, det synes jeg er noe begge sider av debatten kan ha godt av å ta til seg, andre folk kan ha andre prioriteter, det gjelder også andre veien, bare fordi man som person ikke trenger en spesifik funksjon, så betyr det ikke at det er unødvendig og teit å ha denne funksjonen i en telefon. AtW Problemet i denne tråden og de fleste tråder som har noe med Apple å gjøre(eller PS3/360 i sin tid) er at trådene blir oversvømt av enkelte brukere på korstog mot sin store fiende. Føles som om mer enn halvparten av denne tråden går på hetsing(begge veier) og diskutering av en brukers spesifikke behov og hva han mener er mangler på iphone. Denne brukeren er ikke villig til å se at det han mener er viktig(bakgrunnsbilder og themes) kanskje ikke står like høyt på prioriteringslisten til alle andre, og gjenntar dette til det særs kjedsommelige. Jeg hadde personlig håpet at jeg kunne få noe vettugt ut av denne tråden, men til nå er det 98% gammelt oppgulp og "krig" mellom brukere som er ekstremt nedgravd i hver sine skyttergraver. Det er vel _ingen_ som ikke har fått med seg at en bruker her synes det er latterlig at iphone ikke har themes og bevegelige bakgrunner? Hadde derfor vært mye mer interessant å få på plass mer info om telefonen. Akkurat som du(AtW) skriver at en funksjon ikke er unødvendig og teit å ha fordi f.eks jeg ikke er interessert i den så går jo det også andre veien. Hvis jeg ikke kunne brydd meg mindre om jeg fikk ole brum-tema på telefonen min så må jeg og andre få ha det som ett legitimt synspunkt også. Jeg vet du er enig der, men andre her inne syns dette er verdens undergang og alle som ikke er enige er patetiske etterdiltere som ikke forstår hva de kjøper. Jeg og andre forstår jo åpenbart ikke hva vi går glipp av..... Personlig har jeg en 3GS(mitt første og hittil eneste apple-produkt) som jeg har vært ekstremt fornøyd med. Den har sine mangler ja, men kun 2 som er irriterende for mitt bruk. Det ene blir nå addressert via multitasking, mens en manglende god "homescreen" tydeligvis ennå er en irriterende mangel. Likevel så velger jeg å leve med det og kose meg med alle de gode programmene og spillene jeg har på telefonen. Iphone 4 frister pga skjermen og det som kanskje er ett brukbart kamera til "oi dette skulle jeg tatt ett bilde av, men har ikke med meg kameraet mitt"-typen bilder. Derfor hadde jeg ett lite håp om at dette forumet kunne gi meg litt mer dyptpløyende info om telefonen, mens realiteten er at det er nok en nerdekrig dessverre. Jeg har tidligere hatt omtrent det som har vært av toppmodeller fra Nokia, SE og HTC. Men min 3GS er den første telefonen jeg har hatt så lenge(siden august) uten å bli lei. Nå humrer jeg over hvor mye jeg stresset med min gamle HTC og hvor strømlinjeformet 3Gs føles i forhold. Det værste av alt er at jeg den dag idag ikke liker Apple egentlig. Men jeg er ikke så stolt at jeg ikke lar meg overbevise når de lager ett produkt som faktisk treffer 99% av mitt bruksområde. Ikke syns jeg prisen er noe problem heller. Jeg kan jo prøve meg igjen på ett spørsmål om noen har noen nyheter om "slide to unlock"-skjermen og om det i IO4/Iphone 4 faktisk kan brukes til å vise f.eks avtaler? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Imono Beklager, men argumentene dine om at jeg er Apple-fanboy faller i grus. Ante meg at du missforstod hele meningen, har ingenting med hva du er å gjøre ( i det hele tatt). Det har med den generelle diskusjons måten rundt apple produkter å gjøre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg kan jo prøve meg igjen på ett spørsmål om noen har noen nyheter om "slide to unlock"-skjermen og om det i IO4/Iphone 4 faktisk kan brukes til å vise f.eks avtaler? Ingenting som tyder på det, men jeg antar at Apple "jobber med det" og at det vil komme i en senere oppdatering. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 @simalarion: Jeg synes du treffer virkelig spot on. iPhone (også iPod, iPad) har en ekstrem reklamebasert popularitet, primært basert på Steve Jobs evne til å forføre trendsettere i media og andre steder. Det skapes såkalte må ha produkter og må ha funksjoner. Merk at dette ikke er det samme som at iPhone (eller iPod, iPad) er dårlige produkter, men at det skapes et behov utover det som trolig er reelt. Når "må ha" følelser blir så sterke elementer i kjøpsbeslutninger blir også diskusjonene helt annerledes - fordi kjøpsbeslutninger blir så mye mer følelsesladet enn normalt. Seriøs argumentasjon blir neste umulig. Dette har heller ingen ting med fanboyisme å gjøre - det er bare en konsekvens av hvordan man fatter valg. @darthy001: Det er da ikke rart at det blir vanskelig med skikkelige info om telefonen. 1. Apple selv er tydelig selv relativt vage på mange punkt. 2. Spørsmål om funksjonalitet får som oftest svaret - "er ikke viktig". 3. iPhone kjøpes ikke på bakgrunn av kunnskaper om telefonen - men mye på bakgrunn av "følelser". PS! Til mitt pkt 3 her. Jeg er ikke i tvil om at de fleste som er på Applesida her er logiske og fornuftige mennesker. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 @Bolson Ang. punkt 2 så er ikke det helt tilfelle. Jobs har ved flere anledninger svart at de "jobber med det". Senest på D8 hvor han på et spørsmål om trådløs synkronisering av innhold svarte at Apple jobber med det og at det trolig vil komme på et senere tidspunkt. Ellers så er svaret ofte at manglende funksjonalitet ikke er viktig nok i forhold til annen funksjonalitet. Utover det så er jeg enig i det du sier. De fleste kjøpeprosesser er en blanding av følelser og rasjonelle vurderinger. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 @Thoml: Nå tenkte jeg ikke primært på hva Apple svarer, men hva som ofte er svaret i diskusjoner som dette. Dog må jeg si at du ofte er et unntak. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ang. punkt 2 så er ikke det helt tilfelle. Jobs har ved flere anledninger svart at de "jobber med det". Senest på D8 hvor han på et spørsmål om trådløs synkronisering av innhold svarte at Apple jobber med det og at det trolig vil komme på et senere tidspunkt. Ellers så er svaret ofte at manglende funksjonalitet ikke er viktig nok i forhold til annen funksjonalitet. Men i så tilfelle så er punkt 1 gjeldende At de "jobber med det" og "det kommer trolig i fremtiden" er veldig vage utsagn. Lenke til kommentar
darthy001 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 @darthy001: Det er da ikke rart at det blir vanskelig med skikkelige info om telefonen. 1. Apple selv er tydelig selv relativt vage på mange punkt. 2. Spørsmål om funksjonalitet får som oftest svaret - "er ikke viktig". 3. iPhone kjøpes ikke på bakgrunn av kunnskaper om telefonen - men mye på bakgrunn av "følelser". PS! Til mitt pkt 3 her. Jeg er ikke i tvil om at de fleste som er på Applesida her er logiske og fornuftige mennesker. 1. Her er jeg helt enig med deg, men i tråder som dette så forsvinner det lille som er av informasjon mellom alle innleggene fra de som skal forklare meg at jeg egentlig ikke kan like telefonen min og de som skal korrigere dem igjen. 2. Her er jeg også tildels enig. Mange har en tendens til å marginalisere "feil" med deres favoritt ved å si at det ikke er viktig. Ref min egen mangel på interesse for themes og videowallpapers så mener jeg at det ikke kommer i klassen for "feil" hos meg en gang men skjønner at noen kunne likt det. Mangel på multitasking, god homescreen, tidligere mangel på mms og flere feil med iphone har derimot vært umulig å bortforklare for min del. 3. Her er jeg delvis uenig på mine egne vegne i hvert fall. Hadde det stått: iPhone kjøpes ikke kun på bakgrunn av kunnskaper om telefonen - men mye på bakgrunn av "følelser" Så hadde jeg vært 100% enig med deg. Jeg vurderte aldri Iphone når den kom, heller ikke Iphone 3G grunnet alle manglene som var på den tiden. Iphone 3GS derimot tok tak i de aller fleste manglene som jeg brydde meg om. Jeg hadde også testet det som fantes av konkurrenter på markedet den gangen og mener ennå at Iphone 3GS var den beste telefonen for meg da og enda er det. Har hatt HTC HD2 og Desire via jobb i mellomtiden og aldri fått samme kosen som jeg har med Iphonen. Jeg ender opp med å kun bruke den telefonen selv om begge de 2 andre knuser den på specs. Legg til at jeg har har en høgskole ingeniør-grad innen datateknikk med en mastergrad i IT på toppen til at jeg faktisk forstår hva som mangler "teknisk" i en iphone. Poenget er bare at jeg liker helheten i hva iphone tilbyr meg så enormt mye mer enn all verdens fikling i android kan gi meg. Før var det morro å dille i timesvis med tlf for å få den som jeg ville. Nå vil jeg bare ha noe som funker akkurat slik jeg ønsker fra dag 1. Nærmer meg 30 med store skritt så mulig jeg rett og slett bare er blitt gammel Akkurat nå er det Iphone som holder plassen i lomma mi. Er det det om 1år også? Hvem vet... Mye tyder på at en Iphone 4 kommer til å være der en periode i hvert fall. Hadde jeg valgt mobil kun grunnet følelser så hadde jeg aldri valgt ett produkt fra Apple.. Det er det eneste jeg er sikker på Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Superglasset i iPhone 4 er 30 ganger sterkere enn plast blir det sagt. Jeg hadde en Sony Ericsson i plast som overlevde å bli kjørt over av min egen bil, så det må bety at iPhone 4 er udødelig! Eller ikke... Endret 11. juni 2010 av thklinge Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Terminator hopper elegant over mine innlegg. Er du tom for svar? Og dere hopper over mine spørsmål på hvordan dere kan skifte på themes, bruke video wallpapers, laste ned YouTube filmer i HD osv uten jailbreak?. Jeg må spørre igjen siden det er ingen her som har giddet å svare meg. Er det kanskje fordi jeg har rett på det jeg sier?. Hvis ikke, bevis det med å gi meg en plass / link / video som viser meg hvordan du får disse tingene uten jailbreak. Siden det er noen her som sier at du kan få det uten jailbreak. Da kan jeg si, er dere tom for svar mot mine argumentasjoner?. EDIT: Jeg skal også være enig at iPhone 4 ser nydelig ut, men å falle for noe som ser alt for nydelig ut kan jo også være en tabbe. Du har aldri spurt meg. Jeg har ikke iphone, men jeg kan svare for brukerene. De kan kan ikke skifte themes, de kan ikke bruke video wallpapers, eller laste ned HD-video fra youtube. Din tur... Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 thklinge: Det er en protoype iPhone, uten komponenter. Det kan òg være at glasset ikke er det glasset iPhone 4 har? Og selv om det er det glasset kan det være svakere på grunn av at det ikke er noen komponenter bak (ting jeg har plukket opp fra engadget.com). Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) tklinge: Var din plastskjerm 3,5" stor? Desto større flate desto lavere er kraftterskelen på å nå bristepunktet. Jeg kjenner ikke til at det er presisert hvordan skjermen er 30 ganger sterkere enn plast. Er det mot riper? Er det mot brudd? Er det mot fleksing? Hva slags plast? Kjenner du forhistorien til avbildede iphone? Hvordan vet du det er ekte engang? Dersom du ikke vet noe av dette, så har du egentlig ikke noe å fortelle med å vifte med bildet du har vedlagt. Hvem vet om den har vært kjørt over av 100 dampveivalser, eller falt på sofaputen fra hånden? Endret 11. juni 2010 av apegryn Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) tklinge: Var din plastskjerm 3,5" stor? Desto større flate desto lavere er kraftterskelen på å nå bristepunktet. Jeg kjenner ikke til at det er presisert hvordan skjermen er 30 ganger sterkere enn plast. Er det mot riper? Er det mot brudd? Er det mot fleksing? Hva slags plast? Dersom du ikke vet noe av dette, så har du egentlig ikke noe å fortelle med å vifte med bildet du har vedlagt. Hvem vet om den har vært kjørt over av 100 dampveivalser, eller falt på sofaputen fra hånden? Hvis du har lest den topic'en om det knuste glasset på iPhone 4 på Engadget sin side, så vet du at telefonen ble sluppet ned 3 ganger i fra 3.5 fots høyde på et gulv. Den overlevde 2 ganger men ikke 3. gangen. Endret 11. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Sprekkmønsteret er noe sært. Normalt kan man følge sprekkene for å finne "knusningspunktet". For meg ser det ut som det er flere "knusningspunkt", nesten som at noen har slått flere ganger med hammer. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Antageligvis har de to første fallene skadet glasset. Jeg har aldri mistet telefonen min i bakken, men er allikevel skeptisk til glass, selv om det er mye bedre i bruk enn all annen plast jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Sært. Jeg har mistet min iPhone 3G fra 1 meter ned på asfalt, stein, parkett, linoleum, gress, sand osv. Det eneste som har tatt skade er plasten bakpå som har sprukket litt i ene hjørnet. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det er jo også litt rart hvis de fortsatte selv om glasset var skadet. Jeg vet ikke helt om jeg kjøper det at den skal ha blitt sluppet tre ganger fra 3,5 fot på gulv, og at det har laget disse skadene. Det tror jeg at er vanskelig å få til, selv med dagens iPhone. Men uansett blir det bare spekulasjoner siden faktaene er en smule mangelfulle, vi får vente og se Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Tror jeg leste at de 2 første fallene gikk fint (dvs, ingen skader). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg