Gå til innhold

Iphone 4 er lansert

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

var det noen som sa at Iphone virker hel tiden ?

bare les her

latterlig artikkel

1. den er dyr? det er en helt grei pris på den, var det ikke snakk om at den skulle koste rundt 2000kr?

2. router!? er det virkelig negativt?

3.flash!? flash er ett makkverk og sluker resurser og batteri, flash, nei takk

4.multitaske? jo det kan den. den har t.o.m multitouch noe Xperia ikke har :p

5.batteri, dårlig ja på 3GS vi vet ikke hvordan batteriet blir på Iphone 4, det er større, er ikke noe dårligere enn andre slike mobiler.

6.hodetelefoner kan byttes, dessuten er ikke de som følger med så altfor dårlige

7.dårlig design kan ikke være på denne listen da det er subjektivt

8.gratis satellittnavigering?! ok

9.bare teit.

litt av en liste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

ok hvordan da? jeg har ikke hatt noen problemer med min iPhone som jeg kjøpte når 3G`en kom, ingen av de jeg har snakket med heller.

den er jo meget stabil, jeg skrur den aldri av heller.

Ok, alle ejg har snakket om dette med som ahr iphone har opplevd at telfonen henger seg, programmer ikke fungerer elelr liknende, for all dell, det er ikke akkurat som det skjer hele tiden, men det er ikke snakk om noe "fungerer 100% hele tiden"

AtW

ja sånn sett, men det skjer 2 til 3 ganger i året, sånn er det med alle slike telefoner

skal vi si 95% da :p

GMS/3G prob osv har jeg ikke hatt, kanskje fordi jeg bor i oslo

Lenke til kommentar

Det var lite informasjon i den artikkelen. Det er jo typisk Apple å ikke kommentere problemer, men på en annen side er det jo vanskelig å komme med en kommentar når de ikke klarer å reprodusere problemet. En av kommentarene under artikkelen fremsatte en mulig teori på hvorfor dette skjedde:

Det kommer for meg at dette sikkert gjelder telefoner som ikke er kjøpt i Norge. Hvis det hadde vært snakk om iPhone kjøpt i Norge, hadde jo mannen det gjaldt mottatt tusenvis av anrop hver dag.

Hvis det IKKE er slik, går det i alle fall ikke klart fram i programmet. Hva gjorde de f.eks. for å spore det 9-sifrede nummeret? Hvorfor får vi ikke vite noe om det?

Så her er det sannsynligvis snakk om de som (ulovlig/ureglementert?) har kjøpt telefoner innstilt for et annet telenett, kanskje med et standard telefonsvarernummer, slik bl.a. Telenor har.

I tillegg er det jo en skandale at en direkte viderekobling til et 9-sifret nummer i det norske telenettet sendes videre ved å droppe det siste tallet.

Apple, som kanskje ikke har gjort noe galt, fremstilles som en stor stygg ulv, mens Telenor og NetCom får stå på TV og knegge og flire av at de har "løst" Apples feil.

I det siste har det blitt populært å kritisere Apple. De fortjener kritikk for _mye_, men når et av Norges fremste talerør for forbrukere kritiserer noe som kanskje ikke er Apples feil i det hele tatt, blir det bare teit.

Som sagt, det er mye som ikke nevnes i denne saken. Og det får meg til å lure. Kanskje jeg tar feil, men de har i alle fall ikke gjort noe særlig for å unngå misforståelser.

Lenke til kommentar

299 U.S. dollars = 1 962.43158 Norwegian kroner

Dette blir IKKE den norske prisen.

Prisene i USA er vel m/abb. Så 299$ pluss et 12mnd abb.

Her i landet koster den vel det samme med noen av abb. typene.

Det bildet litt lenger bank som sammenlignet homescreen til EVO 4G med iphone er en av grunnene til at jeg mister litt lysten på iphone. litt lei samme gamle skjerm og ikon oppsett.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

var det noen som sa at Iphone virker hel tiden ?

bare les her

latterlig artikkel

1. den er dyr? det er en helt grei pris på den, var det ikke snakk om at den skulle koste rundt 2000kr?

2. router!? er det virkelig negativt?

3.flash!? flash er ett makkverk og sluker resurser og batteri, flash, nei takk

4.multitaske? jo det kan den. den har t.o.m multitouch noe Xperia ikke har :p

5.batteri, dårlig ja på 3GS vi vet ikke hvordan batteriet blir på Iphone 4, det er større, er ikke noe dårligere enn andre slike mobiler.

6.hodetelefoner kan byttes, dessuten er ikke de som følger med så altfor dårlige

7.dårlig design kan ikke være på denne listen da det er subjektivt

8.gratis satellittnavigering?! ok

9.bare teit.

litt av en liste.

skjønner ikke greia med at så mange apple-folk misliker flash. det er gratis, valgfritt å bruke, og lar deg se de fleste flashvideoer samt spille flashspill om en skulle ønske det. men at den ikke har flash er såklart en god ting, ettersom apple sier det.

han sier dårlig design som at telefonen ikke er komfortabel å bruke over lengre tid, ikke at den er stygg. sto ganske tydelig.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Skal sjå å ikkje få selt min Desire, drittlei av telefonen etter 1 mnd, klarer ikkje spele musikk uten og lagge, altså elendig multitasking funksjon. Elendig kamera, hele telefonen er bygget i plast i forhold til iphone som er kvalitet tvers igjennom. Batteriet er til og grine av, har jeg hørt litt mye på musikk holder det ikkje ein dag eingong :( høgtaleren er så dårlig at den høres ut som den er sprengt.

Apple har forstått noe der, har dei seldt ein telefon, tar dei ansvar for den telefonen og sørger for oppdateringer osv.

Endret av Sigurdl
Lenke til kommentar

han sier dårlig design som at telefonen ikke er komfortabel å bruke over lengre tid, ikke at den er stygg. sto ganske tydelig.

Som nevnt tidligere er TV2 Hjelper deg artikkelen basert på en liste med spekulasjoner fremsatt av Matt Warman før iPhone 4 var lansert. Nå i ettertid har han revidert listen i forhold til hvilke punkter han mener var riktig, delvis riktig og feil. Han sier følgende om designpunktet:

8. It’s not very well designed. Fail

The new iPhone is the best looking phone “now” on the market in the UK. I’m sure it will be lovely to use, too.

http://www.telegraph.co.uk/technology/apple/7811955/Apple-iPhone-4-an-update-on-those-reasons-not-to-buy-one.html

Lenke til kommentar

Ikke lest igjennom alle 18 sidene her, men leste på ITavisen at den kom til å koste i underkant av 2000kr.

Kan ikke stemmer det? Det er jo uhyre mye billigere en tidligere iPhoner.

Heldigvis må teleselskapene vise hva mobilen EGENTLIG koster, med abonnementsavgifter og alt sammen. Totalt koster en 3GS kr 13.189,- hos Telenor... iPhone 4 blir ikke billigere.

Lenke til kommentar

I tillegg er det jo en skandale at en direkte viderekobling til et 9-sifret nummer i det norske telenettet sendes videre ved å droppe det siste tallet.

skal alle teleselskapene lege inn en "nummer teller" som sperrer for telefonnummeret når det har feil antall siffer ?

man må huske på at her i Norge bruker man 8 siffer på et normalt telefon nummer.

Men det finnes diverse spesial nummer med mindre siffer og i gitte situasjoner blir sifrene flere en 8 stk ( både når du ringer til utlandet og når man ringer til spesielle tjenester.

Lenke til kommentar

Ikke lest igjennom alle 18 sidene her, men leste på ITavisen at den kom til å koste i underkant av 2000kr.

Heldigvis må teleselskapene vise hva mobilen EGENTLIG koster, med abonnementsavgifter og alt sammen. Totalt koster en 3GS kr 13.189,- hos Telenor... iPhone 4 blir ikke billigere.

Eller kanskje velge et annet abbonenement og få prisen ned til f.eks 6178,- kunne vært en ide?

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-IPHONE32GTELENOR.NON.aspx

Lenke til kommentar

Minste totalprisen med det dyreste abonnementet ja. Med det billigste abonnementet koster iPhone 3GS 32GB 6178,-.

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

skal alle teleselskapene lege inn en "nummer teller" som sperrer for telefonnummeret når det har feil antall siffer ?

man må huske på at her i Norge bruker man 8 siffer på et normalt telefon nummer.

Men det finnes diverse spesial nummer med mindre siffer og i gitte situasjoner blir sifrene flere en 8 stk ( både når du ringer til utlandet og når man ringer til spesielle tjenester.

Siden teleselskapene automatisk kutter vekk det siste sifferet i et 9-sifret nummer tyder det på at slike ikke finnes i Norge. Normal praksis når man taster inn et nummer som ikke er i bruk - uavhengig av hvor mange siffer det består av - er å informere om nettopp det; nummeret er ikke i bruk. Det blir litt som tilfellet med Sparebanken Nord-Norge for en stund tilbake, der kunden tastet inn et nummer for mye i kontonummeret. I stedet for å varsle kunden om at kontonummeret med et siffer for mye ikke eksisterer, kuttet nettbanken automatisk vekk det siste sifferet og overførte pengene. Når man først taster feil er det nå greit å bli informert om det.

Lenke til kommentar

1. Jada jeg er fult klar over at jeg ikke har nyeste Android OS på min XPERIA, men jeg kan fortsatt bruke alt Android 1.6 har å tillby uten å måtte hacke / jailbreake den på en sånn måte.

Og hva får ikke jeg tilgang til på en Iphone med os 4.0 (eller hva det heter) vist jeg ikke jb den?

1. Åja, så du sier at du kan skifte på themes, bruke video wallpapers, og det andre jeg nevnte før du har Jailbreaket?. Uhhm jada, det kan du helt sikket. Du har vel en spesialbygget iPhone som kan gjøre alt som ikke andre iPhones kan gjøre?.

Dette har ikke noe med at jeg ikke får full tilgang til hva OS x kan tilby meg. jeg får bruke telefonen til ALT den er ment til å bli brukt for uten å "hacke" den. Det er en ekstra funksjon som jeg får, samme som du (og jeg med min gammle HTC Magic) hadde fått tilgang til flere funksjoner vist vi hadde oppgradert vår android telefon eller lagt inn en anna rom.

Dette blir derimot det siste svaret jeg gir deg, er lei av å diskutere dette med deg siden vi aldri kommer noen vei.

Du kan ikke skifte på themes, du kan ikke bruke video wallpapers / gif animasjoner som bakgrunnsbilde. Du kan ikke laste ned YouTube filmer i HD kvalitet, du har ikke tilgang til minnet på telefonen via telefonen bare for å nevne noen få ting som du ikke kan gjøre uten jailbreak på iOS 4.

Ellers kan du se her.

Så jah, du får mange nye muligheter med iPhone når den er jailbreaket. Dette er harde fakta.

Terminator 3: klarer ikke å la være... 

Jada jeg er fult klar over at jeg ikke har nyeste Android OS på min XPERIA, men jeg kan fortsatt bruke alt Android 1.6 har å tillby uten å måtte hacke / jailbreake den på en sånn måte.

eks: jeg har iphone 3gs med v. 3 av OS.

Jada jeg er fult klar over at jeg ikke har nyeste ipohone OS på min 3Gs, men jeg kan fortsatt bruke alt iphone 3.0 har å tillby uten å måtte hacke / jailbreake den på en sånn måte. 

Lenke til kommentar

når disse telefonene er kjøpt i Norge ( i reportasjen sies det at de kom til Norge) så må det ha vær noe spesielt med systemet til dem.

siden det var bare noen få stykker så kunne de ha undersøkt telefonene i stedet for å prøve å gjenskape problemet .

hvis nå bare disse hadde denne feilen så kunne man ha ordnet det der

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

skjønner ikke greia med at så mange apple-folk misliker flash. det er gratis, valgfritt å bruke, og lar deg se de fleste flashvideoer samt spille flashspill om en skulle ønske det. men at den ikke har flash er såklart en god ting, ettersom apple sier det.

du skjønner det etter og ha installert "click to flash"

jeg trodde heller ikke at flash var en stor synder, men etter jeg installerte click to flash på macen, ble jeg rimelig sjokkert.

Safari fikk ett nytt liv, betraktlig raskere, og holder seg friskere over tid...

flash er ikke valgtfritt, du aner ikke hvor mye flash som kjørers på en webside hele tiden..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...