Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til trådløs netgear

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer info???

Har du enablet den trådløse delen? Lagd passord etc?

Å sette opp den trådløse delen på WNDR3700 skal være tykje enkelt. Aktiver SSID, sett ønsket krypteringsnivå på passord, lag passord, og evt bytt SSID da det orginale navnet er litt komplisert å huske.

NB: Du vil ikke kunne knytte deg opp mot 5Ghz båndet hvis du har ett kort som støtter b,g og n standard da det sender i 2,4Ghz.

Hvis du ønsker å bruke 5Ghz båndet må du kjøpe WNDA3100 Usb dongle, det er den eneste enheten som kjører i 5Ghz båndet så vidt meg bekjent.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Litt mer info???

Har du enablet den trådløse delen? Lagd passord etc?

Å sette opp den trådløse delen på WNDR3700 skal være tykje enkelt. Aktiver SSID, sett ønsket krypteringsnivå på passord, lag passord, og evt bytt SSID da det orginale navnet er litt komplisert å huske.

NB: Du vil ikke kunne knytte deg opp mot 5Ghz båndet hvis du har ett kort som støtter b,g og n standard da det sender i 2,4Ghz.

Hvis du ønsker å bruke 5Ghz båndet må du kjøpe WNDA3100 Usb dongle, det er den eneste enheten som kjører i 5Ghz båndet så vidt meg bekjent.

alt er gjort, fungerer jo supert på htc'en.

men får ikke kontakt med 2,4 heller på data'n. har fulgt veiviseren.

Lenke til kommentar

Jeg mener når du høyreklikker ikonet for trådløskortet i taskbar og velger vis tilgjengelige trådløse nettverk. Synes nettverket ditt der? Hvis det gjør det, noe jeg mistenker det gjør så kan du velge koble til og taste inn passord så er du på nett.

Lenke til kommentar

ja, og passordet er skrevet og koblet til, men står fortsatt at jeg bare har lokal tilgang og at nettverket er uidentifisert.

så er noe en eller annen vei som er feil. har prøvd å skru av brannmur også, men hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Fortsatt samme problem. uidentifisert og bare lokal tilkobling :(

Syns jo det er litt merkelig at andre trådløse enheter fungerer som de skal, så skulle tro det var ett problem på innstillingene til pc'n ett sted...?

Lenke til kommentar

Så du ser nettverket, og taster inn passordet, og den bare timer ut?

ja, den går aldri helt på nett. prøver å identifipsere, men går ikke. må være noe feil på pc, den forrige routeren fungerte. syns hele greiene er veldig ulogisk, skjønner ikke hva som er galt..

Lenke til kommentar

Nei, denne er litt snodig. Du har ikke klart å sette opp mac filtrering på routeren i vanvare?

Jeg tror nesten du skal ta en factory reset på boksen, la den trådløse sonen være åpen og se om du kan connecte da.

Siden du har brukt det trådløse kortet mot den gamle routeren din så vet vi jo at det funker. Har du slettet innstillingene mot det gamle nettverket på kortet?

Hvis du etter en reset fremdeles ikke får det til å funke så kan du jo melde feilen til Netgear, supporten der er rimelig bra så det er mulig de har noen tips å komme med.

Du kan registrere boksen du har kjøpt mot supportdatabasen deres så tror jeg du blir prioritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...