Elefantmesteren Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei, jeg er 16 år, og har tenkt å begynne å trene på treningssenter nå. har ikke gått på noen sport eller noe på lenge, så er ikke i så god form (verken sterk eller god kondisjon). :/ så jeg lurte på, er det noen som har et treningsprogram til en nybegynner, for å trene både styrke og kondisjon? trenger ikke bli noen muskelbunt eller maraton-løper, bare komme i grei form. jeg bør heller ikke miste noe særlig vekt av treningen, er tynn og burde heller legge på meg litt enn å miste vekt. og hvordan må jeg spise for å få utnytte av treningen? spiser vanligvis 2-3 knekkebrød/brødskiver til frokost, lunsj og kveldsmat, + middag selvførgelig. pleier å bytte ut et av brødskivemåltidene med go'morgen frokostblanding hver dag, og spiser en frukt av og til. er det noe annet jeg bør spise? en proteinshake etter trening, noe mer? er søvn viktig? hvor mye bør jeg sove hver dag for å få nok søvn? noen som har forslag til gode butikker hvor jeg kan kjøpe treningstøy? og til sist, hva er forskjellen på "repetisjoner" og "sett"? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) hei! fint du vil trene, som mange har godt av. http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ har hørt det er et ganske bra program, jeg er ikke så sikker på om det er så mye kondisjon der, men du blir i bedre form etter og ha trent styrke uansett, eller skader det ikke og jogge en gang i uka i tilleg heller. i følge meg spiser du kankje litt for lite, og litt lite proteiner. tips proteinrik mat: Fisk, Kjøtt, Melk, Havregryn, Egg, Kylling, og mye mer søvn er også viktig ja, nå vet ikke jeg hvor mye du burde være da men. og til sist, hva er forskjellen på "repetisjoner" og "sett"? eks: En repetisjon er et løft 1 serie er et antall repetisjoner på rappen benkpress - 3 serier med 10 reps betyr : At man tar 10 løft 3 ganger tips: prøv og få inn teknikken før du løfter tongt ( det fant jeg ut ) edit: hvor mye veier du og hvor høy er du? Endret 7. juni 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 hei! fint du vil trene, som mange har godt av. http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ har hørt det er et ganske bra program, jeg er ikke så sikker på om det er så mye kondisjon der, men du blir i bedre form etter og ha trent styrke uansett, eller skader det ikke og jogge en gang i uka i tilleg heller. i følge meg spiser du kankje litt for lite, og litt lite proteiner. tips proteinrik mat: Fisk, Kjøtt, Melk, Havregryn, Egg, Kylling, og mye mer søvn er også viktig ja, nå vet ikke jeg hvor mye du burde være da men. og til sist, hva er forskjellen på "repetisjoner" og "sett"? eks: En repetisjon er et løft 1 serie er et antall repetisjoner på rappen benkpress - 3 serier med 10 reps betyr : At man tar 10 løft 3 ganger tips: prøv og få inn teknikken før du løfter tongt ( det fant jeg ut ) edit: hvor mye veier du og hvor høy er du? er mellom 185 og 190 cm høy, og veier litt over 50 kg. skal se på det stronglifts-programmet, takk Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) np, bare moro og hjelpe ^^ du var ganske høy og tynn, så ville ikke jogget så mye tror jeg tren styrke og spis masse kan gjerne ta et før og etter bilde så ser du ressultater Endret 7. juni 2010 av joakimz Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Wow. litt over 50kg på 190 cm? Du må enten spise VELDIG MYE, eller kjøpe deg en gainer for å få i deg de kaloriene du trenger. Du har nok ett veldig godt utgangspunkt i å legge på deg MYE, før du blir feit. Endret 7. juni 2010 av TheFighter94 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Forskjellen på å spise VELDIG mye og kjøpe gainer? Hadde vært sånn. Du må spise veldig mye, de dagene du ikk får i deg nok mat tar du en gainer! Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Eller spise veldig mye hele tiden, og om du ikke klarer det ta gainer hver dag? 1 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Wow. litt over 50kg på 190 cm? Du må enten spise VELDIG MYE, eller kjøpe deg en gainer for å få i deg de kaloriene du trenger. Du har nok ett veldig godt utgangspunkt i å legge på deg MYE, før du blir feit. Han sa mellom 1.85 og 1.90, men uansett det er sykt! Spis gutt! Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 får vel venne meg til å spise mer/oftere ja hva er en gainer, noe kosttilskudd-greier? Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Bruker selv denne treningsplanen: http://www.leatherneck.com/forums/showthread.php?t=63068 Starta nettopp på uke 2 men jeg merker at jeg klarer å løpe lengre og ta flere sit ups Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) får vel venne meg til å spise mer/oftere ja hva er en gainer, noe kosttilskudd-greier? ja og spis deg mett om gangen og riktig jeg ramsa opp noen ting som det er en del proteiner i, big mass er kosttilskudd ja, men ikke bare bruk det spis masse i tilleg et tips jeg har gjort: lag deg masse eggerøre og ta det i kjølskapet og ha det på brødskivene dine om du blir slulten inniblant og om du ikke liker melk, lær deg til og like det, masse proteiner og sunt.. Endret 7. juni 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg er 163 cm høy, og veier 46 kg, og jeg er undervektig! Du bør virkelig ta det seriøst, men ikke bare legg på deg fett. Skaff gode muskler, blir nok ikke noe problem for deg å få six pack. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 jeg er 180 og veier 70kg, alle andre synes at 70 kg er veldig lite, men det er vel helt normalt det?? Lenke til kommentar
Noxnon Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Uten at jeg har mye erfaring innenfor feltene her, er jeg temmelig sikker på at trådstarter har en farlig BMI, dog er han ikke på "slankern". Kan veldig godt innbille meg at han har ekstrem forbrenning? Det med at du vil starter å trene er kjempe sundt, uansett hvordan du ligger ann med vekt og helse. Jeg vil sterkt anbefale deg å ta kontakt med treningsveiledere på treningssenteret. De burde ha meget god kunnskap, og som alle andre her anbefaler spis mye! Masse karbohydrater og proteiner trenger du. Angående treningsplan vil du nok også få tak i et "start" opplegg på treningsenteret, men det kommer jo ann på treningsenteret. Du burde ha ca. 8 timer søvn hver dag Lykke til. Endret 7. juni 2010 av Noxnon Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 har ikke vært på treningssenteret jeg skal begynne på ennå, så får vel ta en tur ut og se om de har noe bra start-opplegg å foreslå hvordan får en høy/ekstrem forbrenning? Lenke til kommentar
Noxnon Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg tror ikke man får høy forbrenning, jeg tror det er medfødt og antaglig at det ligger i arv eller gener. Som sagt har jeg ikke mye peiling på områdene rundt dette. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg er 163 cm høy, og veier 46 kg, og jeg er undervektig! Du bør virkelig ta det seriøst, men ikke bare legg på deg fett. Skaff gode muskler, blir nok ikke noe problem for deg å få six pack. Jeg er 165 høy, veger 60kg og har en fettprosent på 8% ca. Det sier litt. har ikke vært på treningssenteret jeg skal begynne på ennå, så får vel ta en tur ut og se om de har noe bra start-opplegg å foreslå hvordan får en høy/ekstrem forbrenning? Du får høy forbrenning av å ha mye av enten muskler eller fett, eller begge deler. 1kilo fett forbrenner 72kcal i døgnet. 1kilo muskler forbrenner omtrent det samme. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 hvor lang skal en pause mellom 2 sett være? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) hvor lang skal en pause mellom 2 sett være? er ikke 100% sikker, men du kan vel starte på at når du føler for det? men helst ikke for lenge, kanskje 2-3 min, spørs vel litt på hvor tongt du løfter og da. edit: (leste dette på ifrom) Å ta seg lengre til hvilepauser mellom settene gjør at musklene henter seg igjen. Det betyr at du kan trene med tyngre vekter. Mer vekt = mer masse. Jeg anbefaler deg ikke å hvile mindre enn to minutter, og ikke mer en tre minutter mellom settene. Endret 10. juni 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå