Lurkern Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei. Jeg skal kjøpe meg en laptop til rundt 6-8,000 kroner for spilling og litt alt multig. Jeg kan ikke så mye om komponenter etc, men jeg skjønner at "Alienware M11x" er vistnok en vinner for prisen. Testen på hw.no ( https://prisguiden.no/produkt/123306 ) sier at dell selger denne laptopen billigst. Men på dell sine sider står det 2 forskjellige priser. Fra 7 990,- Tilpasse med Pentium Dual Core Fra 9 990,- Tilpasse med Core 2 Duo Skjønner ikke helt dette. Og prisene er litt forskjellig fra testen. Hvor i Norge kjøper man denne billigst, å om det er fra dell, hva er forskjellen på nevnt over? Skulle også likt å vist hvordan laptopen er generelt ellers i bruk. Merket meg at harddisk plassen var veldig liten. Da jeg leste i testen står det en plass: Selv om maskinen er relativt tykk, kommer den ikke med muligheter for tilkobling til en dedikert dockingstasjon. En USB-løsning er naturlig nok en mulighet, men på ingen måte optimalt. Undersiden er så plan og slett som den kan bli, foruten et lite lufthull til kjøleløsningen. Det er tydelig at bytte av både minnemoduler, lagringsmedier og ikke minst batteri kan by på en utfordring. At akkurat sistnevnte ligger skjult, er en liten ulempe i seg selv. Spørsmål: Hva er en "dockingstasjon"? Er sistnevnete i sitatet snakk om jeg fysisk skal skifte ut delene? Eller kobletil for eksempel en ekstern harddisk. Regner med jeg må kjøpe en ekstern harddisk når den som er fra før ikke er noe å skryte av. Er det webcam innebyggd i denne laptopen? Hvordan er trådløse nettverkkortet? Jeg sitter 2 etasjer under routeren, så trenger ett bra forbindelse. Ellers ser denne maskinen ganske fin og bra ut. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Alienware M11X er unik i den forstand at den er bitteliten, 11" på en spillbærbar er det bare Alienware som kan levere. Spørsmålet man bør stille seg er om man virkelig ønsker eller har bruk for en så liten maskin til å spille på da den jo kommer med en skikkelig heftig prislapp. Man kan jo selvfølgelig koble den opp mot en ekstern skjerm men da synes jeg at poenget med 11" Bærbar blir litt borte. Dockingstasjon er en ekstern/intern løsning for lettvint å kunne koble den bærbare mot ekstern skjerm, tastatur og mus, og det er ikke vanlig på bærbare til privatmarkedet. Ang. diskplass så kan man jo bytte til større disk om man ønsker, eller koble til en ekstern usb/nas disk. Er ikke sikker på om den har webcam. Det trådløse kortet er nok av samme kvalitet som de kortene andre bærbare er utstyrt med. Det finnes masse varianter av bærbare maskiner som kan brukes til spill, helt fra 6000kr og opp i over 20000kr. De minste variantene jeg har sett bortsett fra M11X er Acer Aspire TimelineX 3820TG med 13,3" Skjerm. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 sigh.. Så ikke at laptopen var så liten. Den så normal størrelse ut på youtube videoen jeg så. Jaja, får se etter en annen laptop til 8,000 for gaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå