Hjelp!!! Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Eg har nett byggd meg ein data, den går på men når den jobber med tunge program så kræsjer den, bilde blir stående og etter litt virker ikkje tastaturet og eg må restarte maskina! Eg har: Hovudkort ASUS A7V8X CPU AMD athlon XP2200 Vifte igloo silent breeze 19db Harddisk Maxtor 80GB 7200RPM Skjemkort GF4 MX440SE 128MB Tower Q-tec midi 300W Kva må eg gjere, eller kva er feil? Veit det er feil post men eg treng svar fort! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Den blir sikkert for varm.. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har du stilt ned volten kanskje....? eller kanskje du har glemt og sette opp temp beskyttelsen... den er default på 75 på asus hvis jeg ikke husker feil... prøv og kjør den opp til 90 Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Det er ikkje derfor, eg har ikkje overklokka den! Eg har ein litt gammel 15'' skjerm, kan det vere det som er feilen? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Skjermen har ikke noe å si..men den kan bli for varm uten at du har klokka den.. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 kan fort bli litt varmt... kan også prøve å legge inn nyeste bios på hovedkortet så kanskje det hjelper... Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Eg trur ikkje at eg er oppe i 75grader! Kva visst eg svir av cpu'en uten at eg har overklokka, vil levrandøren da gi meg ein ny cpu? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Husket kjølepasta? Kan bli fort varmt hvis det ikke er god kontakt mellom cpu og kjøler Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 kan jo være rammen som ikke orker mer, eller at den viser litt feil temp i bios, så den er høyere, og om den har stop på 75C er det ikke så rart at den dør vel, spesielt om du har festet viften litt feil, og med thermal pad'n som var med, min hopper fort opp i 65C i load, se litt i bios du, se om du kan få noen svar fra Windows, event log er en fin ting, last ned motherboard monitor og be den pipe når den blir ganske varm. jaja, veit ikke helt jeg, lykke til iallefall Lenke til kommentar
Skibbe Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Husket kjølepasta? Kan bli fort varmt hvis det ikke er god kontakt mellom cpu og kjøler Det er kjølepasta på igloo silent brezze Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Last ned siggen min og se etter Computer>sensor for tempen. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Eg trur ikkje at eg er oppe i 75grader!Kva visst eg svir av cpu'en uten at eg har overklokka, vil levrandøren da gi meg ein ny cpu? Vet ikke om to måneder er for gammelt å svare på. Men jeg hadde samme problemet med et g-force mx420 64 mb når jeg justerte agp volten til max 1.8v i bios. Jeg klistret enkelt og greit kjøleribber og en vifte på grafikkortet og etter det sluttet maskinen å henge seg. En gyllen tommelfingerregel for meg er at hvis ting fungerer en stund for å så begynne å henge seg er det som regel et varmeproblem et eller annet sted. En kan ta og rive av den der kjøleribben som er på gpu'en så vil en mest sannsynelig finne en liten hurtigklatt med et eller annet som ikke dekker hele brikken og leder varmen skikkelig over til ribba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå