Gå til innhold

Problem med dataen

Anbefalte innlegg

Eg har nett byggd meg ein data, den går på men når den jobber med tunge program så kræsjer den, bilde blir stående og etter litt virker ikkje tastaturet og eg må restarte maskina!

Eg har:

Hovudkort ASUS A7V8X

CPU AMD athlon XP2200

Vifte igloo silent breeze 19db

Harddisk Maxtor 80GB 7200RPM

Skjemkort GF4 MX440SE 128MB

Tower Q-tec midi 300W

Kva må eg gjere, eller kva er feil?

Veit det er feil post men eg treng svar fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo være rammen som ikke orker mer,

eller at den viser litt feil temp i bios, så den er høyere, og om den har stop på 75C er det ikke så rart at den dør vel, spesielt om du har festet viften litt feil, og med thermal pad'n som var med, min hopper fort opp i 65C i load, se litt i bios du, se om du kan få noen svar fra Windows, event log er en fin ting, last ned motherboard monitor og be den pipe når den blir ganske varm.

jaja, veit ikke helt jeg, lykke til iallefall :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eg trur ikkje at eg er oppe i 75grader!

Kva visst eg svir av cpu'en uten at eg har overklokka, vil

levrandøren da gi meg ein ny cpu?

Vet ikke om to måneder er for gammelt å svare på. Men jeg hadde samme problemet med et g-force mx420 64 mb når jeg justerte agp volten til max 1.8v i bios. Jeg klistret enkelt og greit kjøleribber og en vifte på grafikkortet og etter det sluttet maskinen å henge seg. En gyllen tommelfingerregel for meg er at hvis ting fungerer en stund for å så begynne å henge seg er det som regel et varmeproblem et eller annet sted. En kan ta og rive av den der kjøleribben som er på gpu'en så vil en mest sannsynelig finne en liten hurtigklatt med et eller annet som ikke dekker hele brikken og leder varmen skikkelig over til ribba.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...