MrConn Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei, Jeg kjøpte meg nylig ny HTPC til stua. Denne fungerer supert, men problemet er at jeg har store problemer med å streame HD-materiale fra serveren min i annen etasje... :-/ Jeg har en Dlink DIR-655 router, og alle nettverkskort er av typen 802.11n Alle systemer er Windows 7 Ultimate x64. Maks fart på nettverk pr nå: 2,5MB/s Noen tips til å øke farten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 wifi er 54mbps og funker dårlig til å streame HD ? (nå har jeg sikkert sagt noe feil, men så har jeg ikke giddi å gjort research heller. hofteskudd). Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 n-standarden er 300mbps! Sjekk om det er interferens fra andre nettverk i nærheten som bruker samme kanal? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det Newklear skriver er en mulighet. Last ned Network Stumbler (for windows, finnes sikkert noe lignende for osx/linux også dersom du bruker det) og sjekk om noen av naboene dine bruker samme kanal som det nettet ditt gjør. Forresten, vet du hva slags tak/gulv som er mellom routeren og htpcen din? Mange typer vegger/tak skjermer veldig godt for trådløse signaler. Lenke til kommentar
MrConn Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Det med bygningsmasse skal være ubetydelig... Har testet med to laptoper 2 meter fra router med samme resultat... Routeren min skal (visstnok) velge kanal utifra hvilken som er best egnet (altså "ledig"), men jeg skal sjekke dette når jeg kommer hjem! EDIT: Network Stumbler funket ikke hos meg... :-/ Endret 7. juni 2010 av MrConn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå