attilla Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 HALA VENER Skal kjøpe ny psu. og jeg vil helst ha 850watt modulær men det koster jo flesk. så har tenkt på denne ; http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/stromforsyning/AXP-PowerReal_850W/125227.3031/ mitt spørsmål er, kan jeg klippe av ledningene for og få det mer ryddig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Jeg tviler på du har lyst til å klippe vekk ledninger på en strømforsyning Endret 7. juni 2010 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
attilla Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Jo har det for og få det mer ryddig. Hva skjer om jeg gjør det? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ajajaj, nei du må da ikke finne på å klippe av noen ledninger. Bunt de ledningene du ikke bruker sammen og strips dem fast oppå toppen av poweret så er de ute av veien. Hold finga langt unna den avbiteren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du ødelegger den... Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 DO IT!! neida, sikkert farlig Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 hva er galt med å klippe ledninger?, bare man passer på å isolere endene skikkelig er det da ikke noe problem. Lenke til kommentar
attilla Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 okei tak vener. kjøpe den og kutte ledningen av med sameladden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Så kommer den dagen du skal oppgrdare noe, og har ikke ledninger til det fordi de klippet du av. Funker fint Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Spørsmål: om du ikke trenger alle forgrenerne, trenger du da 850watt? Lenke til kommentar
attilla Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 jepp venn. skal ha 5850 crossfire og kutte bort unødvendige ledninge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 holder med 750w til 5850 i CF... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 hva er galt med å klippe ledninger?, bare man passer på å isolere endene skikkelig er det da ikke noe problem. Jeg tror egentlig ikke vi har med en person som ser poenget i å isolere en ledning her. Jeg venter i spenning på neste post med tittel: Kortslutta maskin etter frisering av kabler, kan jeg få igjen på garanti??? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Reagerer man kjapt nok så kan man kutte av ledninger mens den er igang, uten å drepe den. Det lukter forferdelig, og blir litt gnister - men det fungerer. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg ville heller sett nærmere på http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/stromforsyning/CoolerMaster-SilentPro700W/122041.3031/ da den er modulær så en slipper å ødelegge produktet. Og som det kommer frem i en artikkel hos Guru 3D når det gjelder anbefalt strømforsyning: Recommended Power Supply So here's my power supply recommendation: Radeon HD 5850 The card requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 40 Amps available on the +12 volts rails.Radeon HD 5850 CrossfireX A second card requires you to add another 170 Watts. You need a 650+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 55~60 Amps available on the +12 volts rails.For each card that you add, add another 200 Watts as a safety margin. http://www.guru3d.co...iew-crossfire/9 Med andre ord, skal en kjøre 2 stk 5850 i CrossFireX, trenger en fortsatt ikke 850 watt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Haha, må si jeg lo av den siste der Edit: Siktet til vidarkri sin post, noen kom før meg Endret 7. juni 2010 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 HALA VENER mitt spørsmål er, kan jeg klippe av ledningene for og få det mer ryddig? Kun ett riktig svar her: Nei!!! Og dersom du mot formodning fremdeles vurderer dette, la for guds skyld strommen sta pa nar du klipper ledningene... Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 haha. Her er det så mye rart som kommer fram at jeg trur jeg må lage meg noe popcorn. Nei selvfølgelig skal du ikke kutte overflødige kabler. Bruk strips og fest de slik at de ikke står i veien. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Reagerer man kjapt nok så kan man kutte av ledninger mens den er igang, uten å drepe den. Det lukter forferdelig, og blir litt gnister - men det fungerer. Så lenge du klipper ein ledning om gongen og isolerer dei så blir det aldri noko gnist. Ein ledning det ikkje går straum gjennom vil ikkje produsere noko gnist. Å klippe vekk ledningar er fullstending problemfritt i forhold til funksjon av dei resterande ledningane og PSU-en. Isoler dei godt, helst med strips sidan tape har ein tendens til å miste limeffekten over tid. Med god tape vil det sikkert gå greit, type 3M, ikkje Biltema. Einaste du risikerer med dette er å miste effekt til seinare. Hugs at det ikkje er same potensiale på alle ledningane, ein raud ledning er ikkje ein raud ledning. Det er forskjellige trinn i forsyninga, 850W kan du kun utnytte ved å bruke alle ledningar som kjem rett frå PSU-en. Å skøyte ein molexplugg 10 gonger vil overbelaste den railen og PSU-en kan bli ødelagt. Med mindre du er inne i PC-en og ommøblerer kvar dag ser eg ikkje det store behovet for å fjerne ledningane. Strips dei bak hovudkortet, harddiskar, optiske drev og liknande, så dei er ute av veien. Om du ikkje kjenner til korleis ein PSU fungerer i forhold til rails og fordeling av belastning vil eg anbefale at du lar være å klippe noko som helst. Endret 7. juni 2010 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ja, da kan du få et fint lite fyrverkeri inni pc'en. Det vill se tøft ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå