Gå til innhold

Hvem tror DU vinner VM 2010? Toppscorer? Overaskelser? Skuffelser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Jeg klarer ikke å tenke meg noe annet enn Spania. De har de beste spillerne i alle ledd og vant som kjent EM "nettopp".

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Fernando Torres. Er han skadefri så er han kanskje den aller beste spissen i verden. Han er på Spania som spiller alle kampene så her vil det bli mange mål for han.

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Vanskelig å si. Paradoksalt nok Tyskland. De nevnes ikke for mye, men jeg tror de vil vise hvilken mesterskapsmaskin de virkelig er. Som vanlig. Av spillere er det helt bingo. Kanskje Thomas Müller.

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant

Italia er regjerende mester og har ei grei gruppe som de vinner. De sliter seg lykkelig ut av 1/8-delsfinalen, men blir most av Spania i kvarten.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men jeg tror at finalen i år kommer til å stå mellom Spania og Brasil. Det kommer til å bli jevnt men jeg tror Spania tar det på straffer. De har sterke spillere i alle ledd og har enkeltspillere som kan avgjøre kamper alene.

David Villa tror jeg nok. Spania har på papiret en enkel gruppe hvor det kan bli scort en del mål. Luis Fabiano kan også komme høyt opp på listen sammen med Messi. For at Messi skal greie det trenger Argentina å komme langt, som semifinalen.

Nord-Korea kan overraske. Veldig få som vet noe vettugt om spillerne og når de er i vm kan de plutselig bli veldig tente og spille underholdene fotball. Synd de er i den vanskeligste gruppen, ellers hadde det vært moro å se om de hadde klart seg til 1/8 dels finale. Slovenia er også et lag som kan overraske, og komme seg til 1/8 dels finale på bekostning av USA (dersom vi regner med at England vinner den gruppen).

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Jeg tror Nederland kan ryke ut ved 1/8 eller kvarten. De er blitt hypet opp veldig og mange tror at de skal vinne hele greia, men jeg tror ikke de har det som trengs. Ellers tror jeg kanskje Argentina kan skuffe.

Lenke til kommentar

1) - Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?Sitter å vipper mellom Brasil og Spania. Men håper Nederland vinner.

2) - Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor? Robin van Persie eller en spansk spiller mellom torres og villa.

3) - Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM? Australia, Serbia og Korea.

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant? Frankrike tror jeg ikke kommer til å gjøre det bra desverre.

Endret av andre3028
Lenke til kommentar

Jeg tror (dessverre) at Brasil vinner i år, til tross for et litt rart lag. De har et veldig godt og offensivt lag som kan score mange mål. Imponerte i kvalifiseringa. Forsvaret derimot er det svakeste punktet deres og mye kommer til å spille på de bakerste mennene, det er her de eventuelt kan glippe seieren.

Messi. Verdens beste fotballspiller som jeg tror er klar for å vinne hjertene til sine landsmenn. Man blir ikke en ekte legende uten å vinne VM og jeg tror Messi er sulten på mer seier og berømmelse.

Jeg tror et afrikansk lag kan overraske, enten Kamerun eller Elfenbenskysten. Siden Drogba er ute setter jeg en knapp på førstnevnte. Det hadde også vært morsomt å se Danmark komme langt, men jeg tviler.

Av spillere er jeg ikke helt sikker, men jeg kommer til å følge litt ekstra med på Diego Forlan.

Jeg veit ikke helt hvordan forventningene til Frankrike er, men de kommer i hvert fall ikke veldig langt. Det samme gjelder Tyskland.

Lenke til kommentar

Nederland eller England. Jeg har satt penger på Nederland og håper virkelig de klarer det. I EM 2008 spilte de fantastisk fotball, og røk etter min mening alt for tidlig. De har vist god form helt fra kvalikken begynte og nå før VM. Nederland blir sterke. I tillegg er jeg alltid litt svak for England, men det spørs om de takler presset.

Oi, den er vanskelig, men jeg må tippe enten Robin van Persie eller Fernando Torres. Goalgettere som kan score mange mål om de får sjansen.

Uruguay, Serbia og USA.

Argentina og Messi.

Lenke til kommentar

Har selv troen på Spania. Mest fordi de har sentrale spillere fra Bracelona som allerede er samaspilte. Villa blir nok toppscorer. Tyskland blir årets skuffelse.

Dersom det er av interesse kan dere sjekke ut sør-afrika.no . Det er enda en side hvor dere kan tippe på kamputfall i VM, gratis.

Lenke til kommentar

Har egentlig bare noe å si om et av spørsmålene så ...

1) Argentina, ene og alene pga. Maradona som trener. Gud vil hjelpe dem igjen, for håpentligvis uten å handse, men hey. Maradona og Gud ... De er nødt til å vinne!

Selv om de skulle hatt med Javier Saviola også. Da hadde jeg svart ham på #2. :p

Og så har de jo Walter Samuel, Juan Verón og Martin Palermo med på laget. :love:

Lenke til kommentar

Brasil. Alt ligger til rette for Brasil - Spania i finalen, om ikke Nederland klarer å tukte Brasil i en kvartfinale. Begge lag viser at de har fått ting til å fungere, samt at begge har klassespillere og bredde så det holder. Hvem som vinner blir åpent, men heller mot Brasil denne gangen.

Umulig å si. Spania møter Honduras i gruppespillet, det kan gi en kalasseier. På samme måte møter Brasil Nord-Korea. Det kan også bli målrikt. Villa er vel det sikreste valget.

Tenkt til å si Robin Van Persie, men forventingene var visst der allerede. Enkeltspillere på Mexico som kan vise seg frem om de kommer seg langt.

Når det gjelder land så setter jeg opp Slovenia, Slovakia og Chile. Chile møter nok Brasil i 8. dels, og det blir vel for tøft. Både Slovenia og Slovakia kan overraske om marginene er der. Tror spesielt Slovenia kan slå ut et par storlag før de ryker. Satt penger på dem som tapende semifinalist.

Frankrike er det store forventninger rundt. For de som har fulgt med på laget og Domenech de siste årene så vet vi at det kan ryke fort. England vil få det tøft med å komme videre fra gruppespillet. Men kommer de seg derfra kan det gå veldig bra. Det er forhåpninger rundt de afrikanske lagene, men selv om det har gått bra i starten så får vi nok ikke se noen av dem i kvartfinalene.

Lenke til kommentar

1) Spania - tok EM, og har et sykt sterkt lag!

2) Fernando Torres - Av toppspissene(Torres, Drogba, Rooney, Zlatan osvosv) er han den som har det sterkeste laget i ryggen.. tror jeg :)

3) Hadde trua på Elfenbenskysten intil jeg så gruppene. Frankrike overasker med å være dårlige. Jeg tror og Argentina har sitt sterkeste lag siden Maradona-perioden..!

4) Frankrike og Tyskland tror jeg er i fare her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg klarer ikke å tenke meg noe annet enn Spania. De har de beste spillerne i alle ledd og vant som kjent EM "nettopp".

Vanskelig å si. Paradoksalt nok Tyskland. De nevnes ikke for mye, men jeg tror de vil vise hvilken mesterskapsmaskin de virkelig er. Som vanlig. Av spillere er det helt bingo. Kanskje Thomas Müller.

Spania var jo grei. Tyskland fikk bronsje og kanskje den vanskeligste nøtta ble løst ved at Müller tok Golden Shoe. Faen meg bedre enn Snåsamannen. :new_woot:

Lenke til kommentar

Tyskland overraska vel ingen med å nå semifinale?

Og det er i alle fall ingen tvil om at Uruguay er overraskelseslaget.

Eh, Tyskland overrasket alle med å nå semifinale. Var vel 5 stk på laget som var under 21 år, alle tre keeperene hadde ca. 16 A-landslagskamer tilsammen og spissene deres hadde ikke prestert noe på klubblaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...