Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Hyundai Coupe FX 1.6 1998

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har absolutt ikke erfaring med Hyundai Coupe...

Men hvorfor i alle dager skal du ha en slik bil?

Den ser jo ikke ut i måneskinn...

Joda, den SER litt sportslig ut for noen, men det er vel også alt... ?

Ville mye heller satset på noe annet...

Sikkert en billig bil som ser "sportslig" ut men personlig synes jeg den ser helt forkastelig ut.

Da ville jeg heller hatt en Toyota Celica eller noe.

De nyeste Hyundai Coupe ser jo ikke så aller værst ut... men de eldre er rett og slett forferdelig stygge synes jeg...

Hyndai Coupe 1998:

68_1700589496.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

BjerkneZ alt du argumentere for er jo veldig irrelevant.

Smaken er som baken, for alt du vett så syns han at Coupen er drittfet.

Toyota Celica rundt samme årsmodell er også ofte mye dyrere. (og igjen, hva om han ikke liker Celica :tease: ?)

Har desverre ikke selv noe spesiell efaring eller kunnskap om Coupen, men du kan jo lese litt på:

http://honestjohn.co.uk/carbycar/hyundai/coupe-1996/

Lenke til kommentar

Ja, du er nok definitivt ikke den eneste som syntes at hyundai coupe er en drit bil.

Men jeg syntes personlig at den er "drit fin" :)

Har sett på Celica, men hvis jeg skal ha en celica må jeg nesten kjøpe en fra 1992 som har gått 300000, så det blir uaktuellt. Men takk for forslag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fant dette "Motor og driv-verk på 96-00 er fra Mazda".

Sier vel sitt.

Har vel og hørt at Hyundai Coupe er den første gode bilen Hyundai lagte.

Googlet ellers litt rundt omkring, mye skrøyt av bilen som et veldig driftsikkert valg med billige deler.

Lenke til kommentar

De nyeste modellene ser jo ganske freshe ut, men jeg liker ikke at den har forhjulsdrift. Prisen på bilen var jo nok så hyggelig og bilen ser litt sportslig ut, men der stanser det.

Hvorfor blir ikke slike biler som Celica, Hyundai Coupe og Audi TT produsert med bakhjulsdrift?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

De nyeste modellene ser jo ganske freshe ut, men jeg liker ikke at den har forhjulsdrift. Prisen på bilen var jo nok så hyggelig og bilen ser litt sportslig ut, men der stanser det.

Hvorfor blir ikke slike biler som Celica, Hyundai Coupe og Audi TT produsert med bakhjulsdrift?

Godt spørsmål, blir helt feil spør du meg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er vel mer praktisk, dessuten så er ikke noen av fabrikatene av de bilene du nevner kjent for og lage noe spess med bakhjulsdrevne biler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Biler kommer med fremhjulstrekk fordi at det er dette som selger, desværre.

At bilen har framhjulstrekk gjør den i de fleste tilfeller bare mye værre å skru på (motor f.eks) samt at vektfordelingen blir helt på trynet.

Vektfordelingen blir på trynet på en måte, og en annen ikke.

I vinter, når det var en antydning til glatt, måtte jeg og en kompis sette oss på bagasjeluka på Merca, for at hjulene ikke bare skulle stå og spinne, slik at vi kunne komme opp bakken hjemme.

Så, som i og slenge bilen rundt en bane er er vektfordelingen feil, som og kjøre bilen til og fra jobb på alt slags føre og vær, er vektfordelingen helt flott.

Lenke til kommentar

ja det kommer jo selfølgelig helt ann på biler osv, men tenker på f.eks på sommerføre.

Har kjørt en del Toyota Corolla, samt sotte en del på i rover 414. Bikker man 100 på speedometeret så blir bilene helt ustødig på rumpa pga ingen vekt der. Det synes jeg er ubehagelig iallefall.

Men med baktrekk har man som oftest for lite vekt bake ja, derfor det er greit med 4x4 :) Men som du sier, så er det fremtrekk de fleste vil ha, og derfor produseres biler med det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har selv Coupen og er fornøyd med den. Så sporty utseende får du ikke på noe annen bil til den prisen.

Ting du må se etter:

- Se etter sprekk i eksosmanifold. Dette lukter du om du gir på turtall når du sitter inni om sprekken er stor nok.

- Oljeforbruk. Min bruker nå ca 1l per 100 mil.

- Sitter bakfanger ordentlig på? De to siste bilene jeg så på så var den dårlig festet på venstresiden. Ikke noe farlig, bare så ikke like bra ut.

- Spoiler så kan klarlakken flasse av. Det var det også på de to siste jeg så på, inkludert den jeg har nå.

Dette er vel det som blir regnet som "typiske" feil på denne modellen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sportlig og sportslig du, den ser jo faen ikke ut. Du kan ihvertfall få en penere bil til den prisen, her er et eksempel:, som er desidert den peneste bilen du får til prisen

Det med at noen at bilen ikke ser ut i måneskinn ble kommentert tidligere i posten, og det er vel opp til trådstarter selv om han syns bilen er fin eller ei? Eller bestemmer du det? fail

Lenke til kommentar

Sportlig og sportslig du, den ser jo faen ikke ut. Du kan ihvertfall få en penere bil til den prisen, her er et eksempel:, som er desidert den peneste bilen du får til prisen

Det med at noen at bilen ikke ser ut i måneskinn ble kommentert tidligere i posten, og det er vel opp til trådstarter selv om han syns bilen er fin eller ei? Eller bestemmer du det? fail

Vell noen synes det er kult å ture rundt i sin Volva 240, andre i en stygg coupe. Såklart er det opp til trådstarter, men det eneste som er fail her er at han ikke ser hvor stygg den bilen er. Men jeg kan trøste han med at det er ihvertfall langt fra den styggeste du får til den prisen

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke utseende viktigst for alle heller! Noen tenker faktisk på de 99 andre faktorene ved bilen; km kjørt, forbruk, komfort, reparasjon, forsikring, avgift... (Sier ikke at denne bilen scorer høyt på noen av disse, bare random eksempel)

Jeg har synes coupe'en er fin 40% av gangene jeg ser den. Tror ikke det er den verste bilen å kjøpe! =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vell noen synes det er kult å ture rundt i sin Volva 240, andre i en stygg coupe. Såklart er det opp til trådstarter, men det eneste som er fail her er at han ikke ser hvor stygg den bilen er. Men jeg kan trøste han med at det er ihvertfall langt fra den styggeste du får til den prisen

Du bestemmer tydeligvis hvilken biler som er kule og hvilke som er stygge, gratulerer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...