larhog Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Skal ha ny telefon, ser noen annonserer med samsungs nye spennende android telefon Samsung i9000, noen som har rukket å gjøre seg noen meninger om denne? Hva burde jeg velge? Er det noen klare forskjeller her? Vektlegger først og fremst Android, men ikke mellom disse siden de begge der. andre rekke kommer kamera samt at den skal være rask. Er vandt med HTC Hero så setter stor pris på hurtighet. EVT noen andre supre utslipp telefoner jeg kan ha oversett? Need help ASAP Lenke til kommentar
larhog Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Ingen som har noen gode tips? Heller veldig for Samsung sin I9000 om lanseringen er nærme, slik ting tyder på. Lenke til kommentar
milani Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ut i fra videoer og litt omtaler jeg har sett så ser det ut som faktisk galaxy s er raskere enn desire, i tilegg er kvaliteten på video og grafikk osv mye bedre fordi galaxy s har super amoled skjerm. Kameraet har jeg også lest skal være bedre enn desire sitt. Ulempen er jo at galaxy ikke har noe blitz på tlf sin, noe som jeg synes var dumt i en så bra telefon. så bilder i mørket blir nok litt vanskelig. tror faktisk desire har blitz hvis jeg ikke tar feil. Galaxy s kan ta video i hd Jeg tror jeg kommer til å gå selv for en galaxy s:) Lenke til kommentar
larhog Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Ut i fra videoer og litt omtaler jeg har sett så ser det ut som faktisk galaxy s er raskere enn desire, i tilegg er kvaliteten på video og grafikk osv mye bedre fordi galaxy s har super amoled skjerm. Kameraet har jeg også lest skal være bedre enn desire sitt. Ulempen er jo at galaxy ikke har noe blitz på tlf sin, noe som jeg synes var dumt i en så bra telefon. så bilder i mørket blir nok litt vanskelig. tror faktisk desire har blitz hvis jeg ikke tar feil. Galaxy s kan ta video i hd Jeg tror jeg kommer til å gå selv for en galaxy s:) Ja, rimelig sikker på den selv jeg også. Det eneste er bare lanseringsdatoen.. Har du noe mer info der? Nettselskapene annonserer med alt fra ett par dager til litt ut i Juli. Noen informerer også med at leveringsdatoen fremdeles er usikker fra leverandør. Hva med utlandet? Lenke til kommentar
milani Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Veldig usikker på datoen den kommer, men tror ikke det skal være mer enn to uker før de fleste butikkene får dem. Singapore er de eneste jeg vet om som har fått den og noen andre deler av asia. Leste noen artikkler der det står den er på vei til europa nå, og at usa får den senere på året. Venter egentlig på at amobil også skal teste den før jeg kjøper den. Desire blir jo omtalt bra overalt, og de fleste som har den er kjempe fornøyd med den, så man slår ikke feil dersom man velger desire heller da, men fortsatt så ser jo galaxy mer spennende ut da . Spørs om du klarer å vente til en dato som ikke er bekreftet ennå begynner å bli litt utolmodig selv. Lenke til kommentar
larhog Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Veldig usikker på datoen den kommer, men tror ikke det skal være mer enn to uker før de fleste butikkene får dem. Singapore er de eneste jeg vet om som har fått den og noen andre deler av asia. Leste noen artikkler der det står den er på vei til europa nå, og at usa får den senere på året. Venter egentlig på at amobil også skal teste den før jeg kjøper den. Desire blir jo omtalt bra overalt, og de fleste som har den er kjempe fornøyd med den, så man slår ikke feil dersom man velger desire heller da, men fortsatt så ser jo galaxy mer spennende ut da . Spørs om du klarer å vente til en dato som ikke er bekreftet ennå begynner å bli litt utolmodig selv. Vel: Skrevet 4. juni 2010 - 10:06 Stemmer det at den ble released for europa igår i Zurich Så da får vi bare vente og håpe de kommer inn i norske nettbutikker snart Dette lover meget bra! Nå gjelder det bare å se da.. Tålmodigheten blir det verre med altså, men må bare. reviews og videoer gir klare signaler om at denne telefonen leverer. Tror dette blir rimelig bra! ;D Lenke til kommentar
milani Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ja jeg tror det blir verdt ventingen:D kommer nok ikke til å angre.. Har allerde ventet på denne tlf siden april tror samsung kommer til å gjøre det bra denne gangen. Tlf kommer til 110 land innen 19 juni, om norge er med i listen vet jeg ikke? http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478.php Her er hvertfall en 9 siders review som jeg syntes var bra:D Lenke til kommentar
larhog Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Ja jeg tror det blir verdt ventingen:D kommer nok ikke til å angre.. Har allerde ventet på denne tlf siden april tror samsung kommer til å gjøre det bra denne gangen. Tlf kommer til 110 land innen 19 juni, om norge er med i listen vet jeg ikke? http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478.php Her er hvertfall en 9 siders review som jeg syntes var bra:D uh, konge! Det må da skje at Norge ligger blant disse 110 landene. I verste fall om ikke, har de nevnt noen senere lanseringsdato for evt andre land? Kan det også evt skje før? Ser noen dufter allerede om 10.Juni?!?! Tror helt klart også Samsung kommer til å gjøre det bra, faktisk første telefonen jeg har gledet meg til på lenge. Eneste som trakk litt, er denne flash'n, til kamera, leste også i den reviewen at det ikke var noe, også det med plastikkdeksel.. det er litt kjipt. For min del med at wiz er låst og lagt på, kommer jeg nok ikke til å bry meg stort mye om.. Eller har det noen særlig betydning? Har selv en HTC Hero idag, ikke med 2.1 da vel og merke.. Lenke til kommentar
milani Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ser nå faktisk ut som om de ikke kommer til å følge planen om å slippe den ut i 110 land samtidig og at det faktisk kommer til å komme tidligere enn planlagt. Hvis vi skal tro kildene så er europa første som vil få den etter Asia og USA er de siste som vil få den nærmere mot september/oktober. Har sjekket med venner fra UK og de har fått med seg i butikkene at den kommer snart men at datoen ikke er bekreftet. Så datoen er fortsatt et mysterium:p Siden sveits har fått den, så tror jeg ikke det er lenge til Norge også får den:D Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Samsung sin nyeste versjon av TouchWiz skal visst være bra saker, så det er liten tvil om at Samsung Galaxy S vil bli en bedre telefon enn HTC Desire. Beste hadde ofc vært stock/vanilla Android og kjapt over til 2.2, men disse Android-produsentene skal nå absolutt sarve ned telefonene sine med alskens merkelige UI-varianter. Lenke til kommentar
larhog Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 hehe, så sant så sant.. Vi får se, men så langt jeg har forstått er 2.2 ute? Kanskje ikke på norsk forsåvidt? Hvilke komplikasjoner skulle man da i hvert fall ha for å oppgradere? og hvorfor er det viktig? OMG! Ville jo ha vært helt fantastisk, tilnærmet orgasmisk om dette teknologiske "vidunderet" ville ha tatt oss alle på sengen, og kommet før det i det hele tatt skulle ha kommet. Jeg tørr ikke å tro eller håpe på noe som helst, for da ender jeg alltid opp skuffet. Spesielt i slike sammenhenger, hvor ting alltid tar lenger tid.. men lurer meg selv alt for lett til å tro at det er virkelig og reelt.. Awesome.. ;D men men.. venter jeg.. teller minuttene.. Hvis noen tilfeldigvis skulle fått tak i en forsvunnet prototype eller liknende, let me know! ;P Lenke til kommentar
larhog Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 kanskje noe ivrig i forrige innlegg, men gjentar at dette er en telefon jeg, blant fler gleder meg noe til.. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 hehe, så sant så sant.. Vi får se, men så langt jeg har forstått er 2.2 ute? Kanskje ikke på norsk forsåvidt? Hvilke komplikasjoner skulle man da i hvert fall ha for å oppgradere? og hvorfor er det viktig? 2.2 er ute, men det kommer først til telefoner som kjører standard Android, som Google Nexus One og Motorola Droid/Milestone. Andre telefoner kjører spesielle UI laget av telefonprodusentene (som HTC Sense, Samsung TOUCHWiz, Sony Ericsson Timescape/Mediascape), og disse må tilpasses ny Android-versjon. Det tar i mange tilfeller svært lang tid, bare se hvor lang tid HTC brukte på å oppgradere HTC Hero til Android 2.1. Sony Ericsson XPeria X10 skal vistnok få 2.1 i løpet av høsten eller noe, når den får 2.2 vet jeg ikke. Hvorfor det er viktig å oppgradere til 2.2, tja, det er kanskje ikke verdens viktigste ting, men 2.2 har mye høyere ytelse (ryktene sier 3-4 ganger raskere, tror det er hovedsaklig pga JIT-compileren som følger med), støtter WiFi-tethering, har raskere nettleser og full støtte for Flash, batteritiden skal visst være bedre (rapportert av en del Nexus One-eiere, uten at jeg har noen kilder på det her og nå), lagring av applikasjoner på SD-kortet i stedet for i internminnet, bedre Exchange-støtte ... Sjekk her for en oversikt: http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html Lenke til kommentar
larhog Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 hehe, så sant så sant.. Vi får se, men så langt jeg har forstått er 2.2 ute? Kanskje ikke på norsk forsåvidt? Hvilke komplikasjoner skulle man da i hvert fall ha for å oppgradere? og hvorfor er det viktig? 2.2 er ute, men det kommer først til telefoner som kjører standard Android, som Google Nexus One og Motorola Droid/Milestone. Andre telefoner kjører spesielle UI laget av telefonprodusentene (som HTC Sense, Samsung TOUCHWiz, Sony Ericsson Timescape/Mediascape), og disse må tilpasses ny Android-versjon. Det tar i mange tilfeller svært lang tid, bare se hvor lang tid HTC brukte på å oppgradere HTC Hero til Android 2.1. Sony Ericsson XPeria X10 skal vistnok få 2.1 i løpet av høsten eller noe, når den får 2.2 vet jeg ikke. Hvorfor det er viktig å oppgradere til 2.2, tja, det er kanskje ikke verdens viktigste ting, men 2.2 har mye høyere ytelse (ryktene sier 3-4 ganger raskere, tror det er hovedsaklig pga JIT-compileren som følger med), støtter WiFi-tethering, har raskere nettleser og full støtte for Flash, batteritiden skal visst være bedre (rapportert av en del Nexus One-eiere, uten at jeg har noen kilder på det her og nå), lagring av applikasjoner på SD-kortet i stedet for i internminnet, bedre Exchange-støtte ... Sjekk her for en oversikt: http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html oi, åja. men om det er så mange fordeler som du nevner er det jo ikke rart. Bare det med at man har muligheten til å lagre på sd kort kontra intern er jo greit nok i seg selv.. Men som du nevner, at det ikke er verdens viktigste er det nok ikke for mannen i gata, deriblant meg. Men en slik update gjør ingen ting. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Når du nå kan få en Desire til 2547 kr, supertalk, uten operatørlås , så er ikke valget vanskelig..... Root den og du har android 2.2 Endret 9. juni 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
larhog Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 hehe, det var jo faktisk veldig billig Men allikevel, det skal mye til for å endre meg over fra i9000 nå. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 betale nesten 5000 kr er overkill når du får en rå telefon som Desire til halve prisen Kommer alltids en android telefonen som er bedre enn forrige...... Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 betale nesten 5000 kr er overkill når du får en rå telefon som Desire til halve prisen Kommer alltids en android telefonen som er bedre enn forrige...... Ja og akkurat nå ser det ut som I9000 er bedre enn den forrige (HTC Desire) Lenke til kommentar
larhog Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg synes det er verdt de 5000. Mulig de begge ligner på iphone for alt jeg bryr meg, men uansett er I9000 ett mye finere valg etter min mening. Selv bytter jeg nå fra HTC Hero, som ikke skiller seg så langt fra Desire utseendemessing.. Om jeg har lyst på noe, så må det nok være nexus two.. men den tar nok en stund til før kommer.. Skjønner liksom ikke hvorfor ingen av selskapene lager en mobil som trekker skjermen maksimalt ut, uten NOEN knapper i front, kun en stor skjerm.. ville jo vært perfekt! Lenke til kommentar
milani Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 betale nesten 5000 kr er overkill når du får en rå telefon som Desire til halve prisen Oii det var faktisk billig:O en jeg kjenner kjøpte den nettopp for 4500 kr for en uke siden.. men samme her egentlig, vil helst ha samsung i9000, selv om den er dobbelt så dyr. 5000 er nok verdt det har aldri gledet meg sååå mye til en tlf. Nå er datoene flyttet til 1 juli i de fleste butikkene:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå