vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 OK da blir det 4 gb da.. eller 8? er ikke sikker... :S 4Gb holder som sagt til det aller meste, det er tilogmed i overkant av hva maskinen vil bruke til spill. Hvis du har spesielle behov som f.eks videoredigering kan man forsvare 6-8gb, hvis ikke så gå for 4Gb. Lenke til kommentar
PaTrond Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvis du skal spille World of Warcraft holder nesten hva som helst..(ok, ikke hva som helst, men..) Litt rotete forklaring jeg ikke er 100% sikker på: Du trenger ikke stort mer enn 256MB for å kunne kjøre WoW på full guffe/ 256MB vil ikke være noe stort flaskehode vil jeg tro.. Hvor mye minne skjermkortet trenger har for det meste med teksturer å gjøre. Crysis F.Eks. har mer eller mindre høyoppløste teksturer i tillegg til at det er mange objekter med disse teksturene. Det har også med hvor mange poygoner som skal behandles og. Uansett henter skjermkortet en del minne fra RAM-en - i hvertfall på bærbare. Ati 5770 eller 5850 burde holde særdeles bra, men er prisforkjsellene små ville jeg ikke nølt med å slenge på nok til et 5870 om jeg hadde visst jeg skulle spille nyere spill og. Lenke til kommentar
Waffelblatt Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Trenger man egentliug en prossesor vifte/kjøler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Viss du skal overklokke og vil ha det litt stillere, ja Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Trenger man egentliug en prossesor vifte/kjøler? Det følger med på alle prosessorer som heter BOXED, noe de fleste er. Men med tanke på støy og kjøling og potesielt OC, så kan det være smart med en 3. partskjøler 4GB med RAM holder sånn seriøst. Ikke nødvendig med mer, personlig har jeg 6GB, men det er waste, bruker aldri mer enn 3,5GB EDIT: Hvis ikke OC er i fokus kan du droppe Noctua kjøleren. Du kan også kjøpe et mye billigere kabinett, mitt kostet 219kr med 1 vifte på dustinhome. Med disse endringene får du fort råd til 5870. Endret 7. juni 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Waffelblatt Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Note; jeg fikk ca 22 tusen, men har planer om å legge ca 10k i banken. Takk igjen for all hjelpen! Lenke til kommentar
Waffelblatt Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Men jeg trenger fortsatt skjerm, tastatur... hva kan dere annbefale? (jeg hvet at jeg skal ha max 2ms på skjermen. ) Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Men jeg trenger fortsatt skjerm, tastatur... hva kan dere annbefale? (jeg hvet at jeg skal ha max 2ms på skjermen. ) Jeg kan anbefale de fleste skjermer på 22"-24" med 1080p, er ikke så stor forskjell på de. EKS1 24" Den siste har jeg selv og er veldig fornøyd. Personlig driter jeg i tastatur Dette holder i masse vis. Endret 7. juni 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå