bIsk0p Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei, Når jeg spiller av 720p/1080p sliter jeg tidvis med pause til buffering. Jeg har sjekket maskinen hvor filene ligger, og disk load ligger på 500kb/s på en vanlig 7200rpm disk. HW server: E7400, 4GB, 2+1+0,5+0,32TB 7200rpm HW avspilling: ph II x4, 4GB, 40GB SSD Bilde av disk-load Bilde av CPU-load Jeg har satt pause på all nedlasting og har ingen andre programmer kjørende på serveren. Det hele er knyttet sammen på 100mbit kablet nettverk. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Kjører på en BUMP jeg! =) EDIT: Kan vel legge til litt info også med det samme. Jeg bruker VLC som avspiller. Jeg testet MPC her i går og opplevde ikke noe buffering (sliter litt med å hoppe langt uti filmen though..) Også en annen ting, jeg setter maskinen i dvale når jeg ikke bruker den. Da gjerne med en film/serie oppe. Ved oppstart igjen må jeg starte filmen/serien på ny. Starter jeg den direkte, så går det noen sekunder før den stopper med feilmelding.. Forslag her? Endret 22. juni 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå