Minty123 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Har planer om å kjøpe ny PC, og vil denne gangen kjøpe én ferdig bygget. Har sett litt rundt, men merker at jeg ikke lenger er i stand til å avgjøre hva som er gode og dårlige tilbud. Har tidligere handlet mye på komplett, men hørt fra flere hold at de er blant de dyreste nettbutikkene nå for tiden, og særlig på PC-byggeren virker det som man får lite for pengene. Lurte i den forbindelse på om noen der ute med litt kompetanse kunne gi meg noen pekepinner på hvor man får mest for pengene i ferdigbygde pc'er, budsjettet er ca 8000, uten skjerm, mus tastatur eller OS. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg anbefaler deg å plukke deler løst hos Netshop og kjøpe Montering, da monterer de maskinen for deg. Montering koster 370kr så det er billig. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Har sett meg litt rundt hos netshop og har midlertidig følgende oppsett: Kabinett: Lian Li PC8BSCANDV3, Miditower, Sort PSU: Corsair strømforsyning, TX850W HK: Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3 CPU: AMD Phenom II X4 945 3,0 Ghz RAM: OCZ DDR3 4 GB Platinum Edt.Dual Ch. HDD: Western Digital 1 TB Blue 3,5", SATA DVD: Sony DVD-brenner AD-5240S intern Noen som har litt konstruktiv kritikk å komme med? Har lite peiling på det meste i overnevnte oppsett, og er veldig usikker på om crossfire, eller ett enkelt, dyrere grafikkort er den beste løsningen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvis du skal ha crossfire så kjøp det med en gang. Teorien om å kjøpe ett kort nå for å kjøpe til ett til senere funker som regel aldri da de raffeste korta vil være for billige når behovet melder seg. Skal sjekke ut om minnet du har funnet er kompatibelt. Back in five... Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vet du vil ha ferdigbygget pc, men slenger inn erfaring fra netshop. Etter at de var ferdige med å montere pc'en så så det ikke ut inni. Brukte god stund på å rydde siden alle kabler blokkerte for den lille luftgjennomstrømningen jeg hadde. Anbefaler å bygge selv enn å la Netshop gjøre det. PS: Vil du absolutt ikke bygge selv er ikke ferdigmontering fra netshop et dårlig valg Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvis du skal ha crossfire så kjøp det med en gang. Teorien om å kjøpe ett kort nå for å kjøpe til ett til senere funker som regel aldri da de raffeste korta vil være for billige når behovet melder seg. Skal sjekke ut om minnet du har funnet er kompatibelt. Back in five... Ok, Netshop har dritdårlig utvalg av minne. Sliter med å finne ett sett som er verifisert å funke til det hovedkortet. Må leite litt mere. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ok jeg gir opp. Minnet som er kompatibelt har ett partnummer som heter OCZ313332GB. Dette har ikke Netshop i sin portefølje. De har også ekstremt dårlig utvalg i minne fra andre leverandører enn OCZ også så dette blir litt slitsomt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ok nå sliter jeg litt med å se den store sammenhengen her, hva er det Netshop selger minne til?? De har jo fandenmeg bare 8 og 12gb sett?? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg anbefaler deg å plukke deler løst hos Netshop og kjøpe Montering, da monterer de maskinen for deg. Montering koster 370kr så det er billig. Sender de med alle tomme esker og sånt til komponentene du kjøpte, eller får du kun ferdig montert datamaskin med drivere og manualer? Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg anbefaler deg å plukke deler løst hos Netshop og kjøpe Montering, da monterer de maskinen for deg. Montering koster 370kr så det er billig. Sender de med alle tomme esker og sånt til komponentene du kjøpte, eller får du kun ferdig montert datamaskin med drivere og manualer? Du får HK eske sammen med alle nødvendige drivere + ekstrautstyr som følger med HK ++. Du får IKKE med antistatisk pose (mitt tilfellet) Også tok de CF broen min måtte ringe og be om den (fullt mulig engangstilfellet, men men) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå