bkf_94 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Har litt fett rundt magen. har lsyt til å få fettprosenten ned så mye at magemusklene mine vises. Er ikek sikekr på hvor mye fettprosenten min er på nå men hvis eg stikker en finger på magen så går den sånn 1 cm-ish. Eg kan kjenne magemuskler når eg strammer men de synes ikke. Så eg tenkte å trene gerilja kardio 3-4 ganger i uken. Er 5 ganger for mye?? hvorfor?? Eg har tenkt å ta 30 minutter med styrketrening før eg begynner å løpe for å øke forbrenningen. Høres dette greit ut?? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Varm opp med jogging/løping og deretter tilslutt styrke. Ikke forvent resultater såpass rask. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) du kan jo jogge litt, og trene styrke og mage øvelser. Reverse Crunches og planken, funker veldig bra. og kostholdet ditt, men ikke regn med at du får ressultater etter 1 uke.. Endret 7. juni 2010 av joakimz Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Karbo underskudd er nøkkelen, magemuskler får du av å trene (vekter) og le. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ville aldri tatt fem ganger i uken, det blir for mye og da blir du lei. Når du blir lei går det ned til tre også helt ned til null. Sånn er det med meg hvertfall. Hvis du ikke er sånn så kjør på! Noe som jeg hadde gjort er å ta to skikkelige økter i uken, du blir ikke like fort lei, og det er nok trening for uken. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har ingen tro på at gerilja kardio fungerer så godt som alle skal ha det til. Ligg 500 kalorier i underskudd, dvs ca 0,5 kg vekttap i uka, tren styrke de dagene du ikke trener kardio, spis 2,5 gram protein per kilo kroppsvekt, ha tålmodighet og nå målet ditt. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du må jogge langt. Samt Gatorade. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 http://www.trening.no/treningstips/517.o2.html Jeg prøvde denne en stund og fikk veldig gode resultater. Absolutt anbefalt. Men fy f*** så vondt det var!!! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du må jogge langt. Samt Gatorade. Noen grunn til at du nevner gatorade sammen med alt av utholdenhetstrening? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Nå var det et par SYKE svar her... Nummer 1 På en deff som du er ute etter begynner man ALDRI med løpingen, du skal IKKA tømme glykogenlagrene i musklene dine før styrketrening med mindre du vil ha mindre og ødelagte muskler. Du kan løpe etter styrketrening, men pass på inntak av karbo og proteiner rett etter trening. Nummer 2 Gatorade er ikke annet enn kjemikalier som senker forbrenningen. Nummer 3 Karbo underskudd er tull! Du må ha ca 100 gram karbo om dagen for at hjernen skal fungere normalt. Et kosthold basert på 40%proteiner 30% karbo og 30% fett er optimalt. Det som funker, og som beviselig har funket (erfaringsmessig) er styrke (valgfritt program) 3 ganger i uken og intervall (f.eks gerilja som du nevnte) 3 ganger i uken. Dette kombinert med 10% kcalunderskudd gir resultater i løpet av få måneder. PM meg om det er noe du lurer på angående dette innlegget... Endret 10. juli 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Knife Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Her er stegene: 1) Spis mindre - Ligg under kalorigrensen, men spis mye proteiner for å vedlikeholde massen. 2)Tren TUNG styrketrening - Gjør at kroppen ikke forbrenner de dyrebare muskelproteien. Fordi kroppen er smart nok til å vite at hvis du driver på med 3x styrketrening i uken trenger du muskelproteine. IKKE TREN KONDISJONSTRENING. Det er kanskje det dummeste når det kommer til å vedlikeholde massen, sånn klassisk 30-60 minutter om dagen er bare helt bortkasset, du forbrenner muskler på løpeturen hvis du ikke spiser. Og hva er kondisjonstreningen god for hvis du spiser etter du er ferdig? Kanskje 15 minutter 3x intervaller i uken. 3) Ligg på sofaen og hvil. Og for å rette litt på Doofenschmitz: Nummer 2: Gatorade er da ikke så dumt når det kommer til trening (hvis du har penger nok til å handle inn Gatorade hver trening). Gatorade inneholder glucose sirup (som er et nesten reint sukker produkt) som går raskt inn i blodet og salter for væskeinntaket. Det er kaloriunderskuddet om dagen som teller, om du inntar 2000kcal når kroppen forbruker 2500kcal, vil kroppen hente ut 500kcal fra enten fett og muskler. Nummer 3: Karbounderskudd er forsket mye på. Så hva får deg til å si at lav-karbo er noe tull? Kroppsbyggere som er eksperter på slanking bruker lavkarbo til å slanke seg uten så mye muskler tapt. Så sies det også at på et lavkarbokosthold forbrenner du noe slikt %80 fett og %20 muskler. Mens på et høykarb er det noe slikt %60 fett og %40 muskler. Grunnen er enkelt, på et kosthold som baserer seg på fett og mininamlt med karbohydrater blir kroppen bedre på å forbrenne fett, og da blir hele fordellingen anderledes. (kan gjerne komme med kiler om du vil) 100g om dagen for at hjernen skal funke? Jaså? 1) De fleste fungerer på 30g om dagen om kroppen skal kunne funke optimalt (både hjernen og nervesystemet). Selfølgelig er dette helt forskjellig fra menneske til menneske og genene til mennesket. Noen er bare skapet for et høykarb kosthold (fordi genene til dette mennesket har formet seg på en annen måte) mens andre mennesker fungere best på et høyfett kosthold (igjen.. gener). 2) Om du ikke klarer å få i deg karbohydrater så lager kroppen dem selv. Enkelt og greit. Så det argumentet for at hjernen trenger karbohydrater er ikke noe gyldig (kan også komme med kilder her) Endret 10. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du må jogge langt. Samt Gatorade. Så man får magemuskler av å jogge langt og drikke Garorade? Veldig gjennomtenkte svar man kommer med. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Magemuskler har de fleste fra før. Han må bare slanke dem fram. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Han må nok mer enn å "slanke" de frem. Ved vanlig slanking vil kroppen like gjerne ta med seg musklene. Når jeg gikk ned 30 kg trente jeg ikke styrke. Kroppen ble selvfølgelig tynnere, men fettprosenten var allikevel veldig høy når jeg veide 70 kg som et resultat av dette. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Pijus. På en deff vil omspaltingen av fett til glukose gjøre deg veldig slapp og det er derfor man BØR ha karbo tilsvarende mengden fett. 1g karbo = 4kcal 1g fett = 9kcal Man KAN selvfølgelig spise "bare" fett (ketolyse) men dette krever så omstendig planlegging av måltider og omlegging av livsstil at det er at valg man må vurdere nøye. Gatorade. Man kan selvfølgelig bruke dette om man ikke er på deff, MEN på en deff er jo nemlig slik man prøver på å forbrenne det som er på kroppen... Da tilfører man IKKE kroppen energi under en treningsøkt. Det er nå også slik at man trenger ikke karbo før etter en time (ca) ut i treningen (ikke på deff) og da skal man trene hardt for virkelig å ha bruk for det. Et høyt inntak av vann under trening er like godt som Gatorade som man egentlig ikke vet hva inneholder. Jeg trenger ikke kilder, jeg VET du har peiling Men husk å tenke andre veien når det er snakk om deff Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Ikke hør på de som ber deg unngå fett. 1g fett = 9 kcal, 1g karb = 4 kcal. So what? Hva tror du du blir mest og lengst mett av? Egg og bacon eller et helt brød? Er du i tvil så prøv I tillegg har jeg hørt flere steder at et høyt fettinntak øke testosteronproduksjonen, dvs hjelper deg med å bygge/vedlikoholde muskler. Har ingen kilder her, så godt mulig jeg tar feil. Men er helt sikker på at jeg har hørt det fra flere seriøse kilder Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 For all del IKKE unngå.. balansere er stikkordet... Lenke til kommentar
gutt.89 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Kjør 3 styrketreninger og 3 gerilja kardio i uken. Du kan også avslutte en styrkeøkt med tauhopping, swings med kettblebells eller manualer osv i ca 10min. Bruk øvelser som du må involvere hele kroppen i. F.eks stående militærpress isteden for sittende. Knebøy isteden for Leg curl/extension osv. Spis masse proteiner og grønnsaker. Drikk MYE vann. Av mageøvelser kan du avslutte hver styrkeøkt med 3sett, 20 reps på ab rollout eller hanging leg raise. Planken/sideplanken fungerer også ekstremt bra. Som sagt tidligere, kostholdet har veeeeldig mye å si! Med dette tror jeg magerutene kommer frem ganske hurtig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå