Gå til innhold

Norsk Utenlandsk Foretak

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med dette?

Har eksamen i entrepenørskap, og dette er igrunn ingen del av pensum, men tenkte jeg skulle våge meg litt utendfor og dette så ut som var mer lønnsomt. Har 75 000 kroner i startkapital, får flere rettigheter enn ved enkeltmannsforetak og slipper både revisor plikt hvis jeg har under 5 000 000 i omsetning og etableringsavgift på 100 000.

Jeg har egentlig litt vanskelig ved å se hva fordelene er ved å gå via firmahjelp, ser bare fordelene ved å velge NUF fremfor AS og engetforetak.

http://www.firmahjelp.no/guide/fordeler-og-ulemper-med-nuf/

http://www.firmahjelp.no/guide/nuf-pris/

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1, du kommer slita med kontrakter med leverantörer då de flesta vägrar ingå avtaler med NUF företag

2, du kommer slita med att få en "seriös stämpel" på dirmat då NUF klassas oftasom oseriösa firmaer

3, har du inte tänkt att omsätta det stora hela så är det oftast inte ekonomiskt lönsamt.

kort o gott du kommer ha problem då ingen ser NUf som ett seriöst sett att driva en firma

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dessverre så har myndigheten tvunget frem NUF med sine rigide regler rundt og drive ett AS, dog liker de det ikke så man har nærmest laget en svertekampanje mot NUF og hvor forferdelige disse er og det virker utmerket, f.eks får man ikke kredittrating som NUF så man kan ikke få f.eks noen form for kreditt selv på de enkleste ting. Typisk Norsk statlig næringspolitikk, driver du smått er du uønsket, er du dum nok til og prøve så stikke man så mange kjepper i hjulene som mulig.

ENK er håpløst og AS for dyrt for mange, og så lurer man på hvorfor det er liten vilje til og skape sin egen arbeidsplass....

Men idiotene skal ha jobb de også så offentlig forvalting er jo en vekst næring...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...