Gå til innhold

Sesjon del 2 Spørsmal!

Anbefalte innlegg

Jeg skal til sesjon i morgen. Jeg vokste opp i Storbritannia og reist til Norge i januar. jeg også har norsk statsborgerskap. Poenget er at norsken min er ikke helt flytende, selv om jeg kan snakke og skrive på en god nivå.

Men jeg er veldig bekymret over det ordlikhet prøver (eller synonym prøver). Det skal være vanskelig for meg med et begrenset ordforråd!!!

er det noen her som har vært på sesjon og husker noen eller flere ord(dvs spørsmålene) fra denne prøven????

Tusen Tusen Takk for hjelpen.... sette stor pris på det! trenger å bestå dette å gå på FOS i Juni.....

Endret av TheBigDig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker dessverre bare et ord som var på synonymprøven, og det var "Subtil". Og det vet jeg ikke hva betyr selv :p

Men den er ikke så vanskelig som man skulle tro. Det er vel rundt 50-60 synonymer, og de 20-30 første er VELDIG lette.

De 5-10 siste derimot er særdeles vanskelige, noe ikke selv jeg klarer, som har 6'er i norsk på videregående, og en norsklærer som mamma.

Lenke til kommentar

ahhh ok tusen takk. jeg tenkte det var bare 9 spørmål pga scoret er fra ut av 9 men du sier at det er rundt 50! visste ikke det.

tror ikke at de bytter ordene, spurte jeg VPV nylig og de sa det er det samme test hvert år.

takk for hjelpen.....er det noe andre som kan huske noe ord? alle teller!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...