Backspace Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei eg er i Tyrkia nå og har tengt å kjøpe meg en softgun men er det låvlig å ta med gjennom tollen og til norge? Og foresten er softgun låvlig i norge? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) I Norge kan hvem som helst over 18 år kjøpe, eie og bruke en softgun. Personer under 18 år kan bruke softgun under oppsikt av en over 18 år, men kan ikke kjøpe eller eie. Man kan få dispensasjon fra aldersgrensen hvis man er over 16 år og aktiv medlem i et skytterlag eller skytterklubb tilsluttet Norges Airsoft Forbund, eller bestått jegerprøven. Et brudd på denne aldersgrensen er et brudd på våpenloven, en lov som har en strafferamme på bøter eller fengsel inntil 2 år! hvis det oppstår en ulykke vil foreldrene være strafferettslig ansvarlig Om bruker er under 18 år. Siden du høyst sansynlig ikke er 18 år, antaglivis ikke 16 år heller og i det minste definitivt ikke bestått jegerprøven. Så svaret på på om SoftGun er lovlig i Norge blir som følger: SoftGun er lovlig, men du har ikke lov å "bruke" eller eie en softgun. Det med tollen, så er det etter det jeg forstår uproblematisk om jeg tolker informasjonen Våpen: Innførsel og utførsel av våpen fra tollvesenets nettside riktig. Under kategorien Våpen tillatt innført uten tillatelse, står blandt annet SoftGun. Men- om du løper rundt i flyterminalen og leker John McClane, blir antaglivis både du og følge lagt i håndjern. Endret 7. juni 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Backspace Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 I Norge kan hvem som helst over 18 år kjøpe, eie og bruke en softgun. Personer under 18 år kan bruke softgun under oppsikt av en over 18 år, men kan ikke kjøpe eller eie. Man kan få dispensasjon fra aldersgrensen hvis man er over 16 år og aktiv medlem i et skytterlag eller skytterklubb tilsluttet Norges Airsoft Forbund, eller bestått jegerprøven. Et brudd på denne aldersgrensen er et brudd på våpenloven, en lov som har en strafferamme på bøter eller fengsel inntil 2 år! hvis det oppstår en ulykke vil foreldrene være strafferettslig ansvarlig Om bruker er under 18 år. Siden du høyst sansynlig ikke er 18 år, antaglivis ikke 16 år heller og i det minste definitivt ikke bestått jegerprøven. Så svaret på på om SoftGun er lovlig i Norge blir som følger: SoftGun er lovlig, men du har ikke lov å "bruke" eller eie en softgun. Det med tollen, så er det etter det jeg forstår uproblematisk om jeg tolker informasjonen Våpen: Innførsel og utførsel av våpen fra tollvesenets nettside riktig. Under kategorien Våpen tillatt innført uten tillatelse, står blandt annet SoftGun. Men- om du løper rundt i flyterminalen og leker John McClane, blir antaglivis både du og følge lagt i håndjern. Takk for svaret. Lenke til kommentar
analrytter Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Halla! Har dette batteriet til gunnaren min ; Batteri 8,4V 1600 mAh - Mini type http://www.mamut.net/softgunweb/12018.jpg Det eg lurer på er : Kor kan eg finne eit bra batteriboks/beskyttar til det batteriet? Takker for svar på forhond ! Endret 10. juni 2010 av analrytter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå