rashka Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Heisann, lagde for en uke siden en tråd om en rimelig gaming maskin, og fikk noen svar, lagde etter hvert mitt eget oppsett og lurer på hva dere syns. Oppsettet Handlevogn dukker ikke opp for noen så; AMD Phenom II X4 945 Chieftec Smart Series 550W PSU Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Fractal Design Define R2 Black Pearl MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI-E*1,3PCI,6SATAII,GbLAN PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Det er oppsettet for øyeblikket, jeg trenger ikke HDD/Dvd-spiller/brenner, skjerm, tastatur eller mus. Jeg kan gå opp i pris om det er store ting å hente på å gå opp litt. Skal brukes til SC2, muligens WoW: Cataclysm, CodMW:2, Trackmania evt andre kommende spill. All hjelp mottas med takk Endret 7. juni 2010 av rashka Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Handlevognen er tom. Og når du sier kommende spill, hvor lenge er det definert? Men når det kommer til skjermkort så ville jeg isåfall valgt og kjøre ATI pga hva man får i forhold til pris. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
rashka Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Handlevognen er tom. Og når du sier kommende spill, hvor lenge er det definert? Men når det kommer til skjermkort så ville jeg isåfall valgt og kjøre ATI pga hva man får i forhold til pris. Har fiksa det nå, kommende spill er definert som de neste kanskje 2 år, ikke 4 år frem i tiden. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Veldig bra oppsett! Ser ingenting du kan forbedre uten å gå opp i pris. Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Det oppsettet holder nok godt i 2år om ikke mer, jeg ga totalt 6400 for min PC når jeg bygde den for rundt 2år siden og den klarer fremdeles nyere spill, med oppløsning 1920x1200. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
magb Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Du kunne fått endel høyere spill ytelse med et 5850 skjermkort, det har seg nemlig slik at gpu betyr ekstremt mye for nye og krevende spill. Men da snakker vi om en tusenlapp ekstra også. Hvis du allerede er på toppen av budsjettet så er oppsettet ditt veldg greit. Alternativet er jo også å bruke en tusenlapp eller to om 1-2 år når 5770 ikke holder følge. Da får du sikkert et kort som knuser 5850 til en 1000-1500kr. Lenke til kommentar
rashka Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Tror jeg satser på dette, må bare vente til skjermkortet er på lager igjen Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 hei flott oppsett det der:) jeg bare lurte på en liten ting. er det ikke bedre å gå for AMD Phenom II X4 955 Black Edition?? denne er noen kroner billigere, men er litt kraftigere, og er vel gode å overklokke om du måtte ønske det? hehhe spør litt fordi jeg og holde på å prøve å sette sammen en budget gaming pc til stua;) Lenke til kommentar
rashka Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 hei flott oppsett det der:) jeg bare lurte på en liten ting. er det ikke bedre å gå for AMD Phenom II X4 955 Black Edition?? denne er noen kroner billigere, men er litt kraftigere, og er vel gode å overklokke om du måtte ønske det? hehhe spør litt fordi jeg og holde på å prøve å sette sammen en budget gaming pc til stua;) Så ikke denne da jeg satt sammen oppsettet :O Tipper den er litt bedre ja! Når det er sagt tipper jeg den utvikler mer varme og den drar mer strøm, kabinettet er fra før relativt varmt utifra hva jeg har lest av tester og 550W er ikke allverdens, men jeg ender vel opp med 955 black edition da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Tror ikke 955 blir så veldig mye varmere enn 945, tar vel litt mer strøm når du overklokker. Men gå for 955 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå