Left Blank Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 En i familien for lenge siden var medlem av Losjen.. Jeg spurte flere ganger hva det var men fikk alltid svar om at det pratet man ikke om (??) Dette var på 90 tallet en gang.. Så idag så kom jeg på dette og tenkte jeg skulle google litt og fant ut at losjen kalles frimureri.. http://no.wikipedia.org/wiki/Frimureri Så jeg lurte på, er det alltid frimureri det er snakk om når folk sier at de er med i losjen? Eller kan det være noe annet? Har noen av dere et medlem i losjen? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det kan også være andre foreninger det er snakk om, som f.eks "Odd Fellow" Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Det er merkelig at det eksisterer noe slikt i sentrum av Oslo. Legg merke til de Egyptiske søylene, de bevingede sol slangene og hieroglyfeene på veggen over tronen. Hva slags ritualer utføres her må en tro ? Hvorfor driver enkelte av det norske samfunnets ledere med dette ? Hva får de ut av dette ? Frimurerlosjen i Oslo Stjerne salen Endret 7. juni 2010 av IHS Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg fant ut hva det var.. Var faktisk Odd Fellow Losjen som hun var medlem av.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå