Calm Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Har lenge lurt på å kjøpe meg et par av disse høytalerne fra B&W, men er usikker på hva som trengs for å drive de. Det ideelle hadde vært om jeg kunne benytte den forsterkeren jeg allerede har, inntil jeg kan kjøpe noe som matcher de ordentlig. Jeg har forstått, av de testene jeg har lest, at man ikke trenger et monster av en rigg for å få alright lyd på de høytalerne, men er ute etter noen med førstehånds erfaring. Sitter i dag på en Cambridge 740A. Den yter sikkert ikke CM9 rettferdighet, og på sikt vil den også bli byttet ut, men er det "mulig" å drive et par av de med den forsterkeren? Er innforstått med at man får mer sprut, trøkk, dynamikk, und so weiter, med en heftigere forsterker, men hvis jeg slipper unna den utgiften i denne omgang så er det større sjanse for at kjøpet i det hele tatt blir gjennomført. Endret 7. juni 2010 av Calm Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det er et godt utgangspunkt, selv om CM9 sikkert vil trives med litt mer power på sikt. Hva slags kilde bruker du? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Det er et godt utgangspunkt, selv om CM9 sikkert vil trives med litt mer power på sikt. Hva slags kilde bruker du? OK, bra Samtidig så vurderer jeg nå å gå for CM7 i stedet. De har jo et bass-element mindre enn CM9, så da skulle de være en enklere match for forsterkeren. Kildene er: En Get box HD PVR, en PS3 og et M-Audio FireWire Audiophile-lydkort koblet til PC'en. Endret 14. juni 2010 av Calm Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 CM7 er absolutt en enklere last, men ikke like artige i bassområdet. Med så mange digitale kilder vil jeg si at Cambridge 840A koblet balansert til en Cambridge Dacmagic eller en annen dac vil være svært riktig. Jeg ville også testet Hegel H10. Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 CM9 krever fortsatt en kraftig forsterker. Et annet tips vil være Nad, hvis du har sprut, trøkk, dynamikk, und so weiter i tankene så er jo Nad kjent for dette. Jeg tror du må ha http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c275bee_effektforsterker_grafitt.htm for å drive de ordentlig, antageligvis enda mer effekt. Lenke til kommentar
Tor Einar Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Kjøpte selv disse CM9 høyttalerene nå nylig som en oppgradering fra eldre B&W utgaver. Kan bare si at lyden er helt utrolig bra og stereoanlegget forsvinner når man hører på de. Det er jo viktig med rett forsterker match og ikke bare tenke effekt. Det skal tross alt låte bra også. Selv har jeg en Denon PMA2000mk4, dette er den største integrerte forsterkeren og må si at den kunne ikke vært mindre. Liker klangen og dynamikken i Denon da jeg syntes andre merker kan bli for "flat" i lyden. Blir en smaks sak men anbefaler at du får råd hos HiFi klubben og husk at en forsterker helst skal koste det samme som høyttaleren Endret 5. august 2010 av Tor Einar Lenke til kommentar
bjorns_1 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg har også CM9 og har en Rotel 1582 det fungerer veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå