RBW Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Tre NAS-enheter er nå klare fra LG, alle med integrert optisk enhet. Les mer Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Tøft, blir vel kanskje en N2B1 på meg da... Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Burde kanskje skrive den har hot-swap og at DDNS er sperret til kun LG's sin eigen DDNS (domene\lgnas.com) Men såpass pris er ikke så gale, men at DDNS er sperret til LG sitt eget DDNS er idiotisk. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Finnes det ikke noe NAS-opplegg fra Linux-leiren som gir fin brukervennlighet som en kan bruke på en litt sliten stasjonær PC f.eks? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 FreeNAS/OpenFiler er det du leter etter G! ;-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hvis det ønskes et mer avansert oppsett enn en ren filserver så kan jeg anbefale denne fra Wiki.diskusjon.no: (K)Ubuntu server howto Lenke til kommentar
Laplace79 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har akkurat gått vekk fra FreeNAS etter å ha brukt det i ett år. Grunnen var følgende: * FreeNAS har ikke mulighet for webdav noe som jeg etterhvert savnet. * Skal man kopiere fra en disk til en annen på den så synes jeg filemanageren (nettbasert) var ufattelig dårlig. Dersom man kopierte mellom to disker som var oppkoplet som nettverksdisker gikk det enda tregere..... * Lite fleksibelt å flytte disker fra andre maskiner, noe jeg gjør av og til. * Hovedutvikleren til FreeNAS de siste årene lager en ny variant basert på debian Linux. Det blir mye enklere å lage add ons når dette kommer. FreeNAS er til gjengjeld sinnsykt greit å sette opp og torrents og webserver er superenkelt å sette opp. Skal man få litt hastighet på read/write kan det hende du må tweake litt (jeg måtte). Det var greit å få til etter noe tid gikk med til søking. I dag kjører jeg ubuntu som server. Funker veldig fint og har foredelen at man kan bygge på det man vil av software. Kommer til å installere Amahi server når dette blir laget ferdig til debian/ubuntu. Den er nå basert på Fedora linux. Sjekk ut http://www.amahi.org/ Virker helt sinnsykt bra med masse gode tillegg for det aller meste. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Freenas er treigt. http://sourceforge.net/apps/phpbb/freenas/viewforum.php?f=62&sid=23367247917c2084497bd50940eee829 Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Noen som har erfaring med Openfiler? Flere har anbefalt denne distribusjonen, men jeg har aldri tatt skrittet og installert. Klarer meg foreløpig fint med W2K3S, men er enkel å overbevise Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå