Gå til innhold

I7 cpu

Anbefalte innlegg

Heisan lurer på et par spørsmål vedrørende I7 930 og vs i7 920

og diverse andre I7 prosessorer

Har for tiden en I5 750 2,67

lurer veldig på å oppgradere til en I7

vet jo at I5 ikke er så veldig langt under og at det er en kjempe bra cpu det og

sannheten er vel at jeg antageligvis ikke har det helt store behovet for noe større enn en i5 på det nåværende tidspunktet.

Men er jo veldig glad i å se på /interesert i bra nytt hardware

som mange andre her inne :) (regner med at det er et mindretall her inne som egentlig er nødt til å /virkelig har bruk for så gode komponenter mange har her inne :roll:

(Vet jo at dette ikke gjelder alle selfølgelig)

så jeg er klar over dette ,Men har alikevel bestemmt meg for å bytte ut min I5 med en I7

Så hvilke utgave anbefaler dere?

hva er forskjellen mellom de 2 jeg har nevnt og andre utgaver som I7 965 og andre jeg har sett?

mitt pc-bruk består vel av kontinuerlig aktivitet hele døgnet

er staff på BT relaterte forum/sider, mye irc, litt gaming,mye aktiv på div forum.

har begynt å interessere meg på overklokking(selv om jeg er helt uerfaren på dette)ingen tunge applikasjoner ennå

litt cs og thats it

Har også et par spørsmål ang å kjøpe brukte cpu ,har dere noe meninger om å kjøpe cpu brukt , er dette tilrådelig

tenker på å se etter en I7 brukt for å spare noen kroner

men er litt redd for at jeg kan ende opp med noe overklokket slitt noe,

Hva er det mulig å få en brukt I7 920 eller 930 foreksempel for prismessig

hva er noe sånt verd ?

noe jeg må spørre om sjekke se etter når hvis jeg bestemmer for å se etter brukt cpu??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden en i5-750 er en i7-920 uten HT og med større turbo, så vil nok det bli en nedgradering nærmest når det gjelder den bruken du snakker om. Bare se på enkeltrådytelsen til 920 på Hardware sin test. En 930 er litt raskere, men fortsatt vil eg holde en knapp på 750en i enkeltrådytelse grunnet høyere turbo. Riktignok kun hvis du holder deg til stock ytelse. HT kommer godt med når den kan brukes, eks rendering (se Cinebench multitrådet scoren for 920en og 750en).

Og så må jo du kjøpe nytt hovedkort også bare for å få inn en i7-9xx :) Ellers må du nøye deg med i7-8xx. Går du høyere opp i 9xx serien får du bare høyere standardklokk, helt til du kommer til Extreme Edition. Da får du høyere I/O bus, samt for 980x har du seks kjerner å leke med. Ikke at du trenger det med det PC-bruket du har, men for høyest benchmark score eller heftig multitrådete programmer/rendering/virtuelle servere og slikt er det godt å ha.

Hvis du vil ha mer ytelse så vil eg heller anbefale å bruke noen hundrelapper på en skikkelig kjøler og så overklokke i5en din, fremfor å bruke 4000+ på et i7-9xx system med gode spesifikasjoner.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...