Rambol Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei. Lurer på om jeg skal kjøpe et telt som jeg og jr kan bruke på korte turer. Han er bare 5 år og er ikke så voldsomt glad i gå langt men kan sykle litt lengre.. Har sett litt på 2 telt: Har sett på dette som jeg kan få til kr 1950 eller dette Er det noen som har erfaring med noen av disse to eller som kjenner til noen tester av noen av disse? Tenkte å kjøpe 3 manns ettersom jeg har en liten tass til som etterhvert også sikkert vil være med. Teltet kommer ikke til å bli benyttet mye, men har lyst til å ha et som er litt bedre enn de absolutt billigste teltene. Noen argumenter for/imot noen av disse teltene? Andre gode alternativer som ikke koster skjorta? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du trenger ikke et telt beregnet på aktive friluftsmennesker på småturer med barnene. Det er det samme som å kaste pengene ut av vinduet. Personlig ville jeg satt budsjettet til 1000 kroner i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Du trenger ikke et telt beregnet på aktive friluftsmennesker på småturer med barnene. Det er det samme som å kaste pengene ut av vinduet. Personlig ville jeg satt budsjettet til 1000 kroner i ditt tilfelle. Vanskelig å finne 3mannstelt som varer for under 1ooo-lappen... Jeg vil ABSOLUTT anbefale Helsport Nordmarka 3. Det er et telt som vil vare i hvertfall 10 år, ingen annen pris kan forsvares i markedet om du handler fra xxl... Det er gode sømmer, gode stenger med solide stangholdere som er dimensjonert for ganske hardt vær, og du KAN bruke det som et 4sesongstelt om du har gode soveposer i tillegg. Jeg kjøpte selv Nordmarka 2 for et par dager siden for å ha for turer alene og med småen. Det er plass til oss begge og plass nok i forteltet til sekker, klær o.s.v. "løp og kjøp" Endret 8. juni 2010 av barerobert Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Ok. Om jeg brenner av 1700 kroner på et telt istedetfor kr 1000 så vil jeg tro at de overskytende kr 700 kanskje vil føre til litt mer komfort samt mer lyst til å bruke teltet. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe flere telt på en god del år så jeg legger da heller litt mer penger i dette kjøpet. Ok, gode erfaringer med Helsport teller jo en god del, så da får vi sjå om jeg ikke ender opp med dette. Om noen skulle ha andre erfaringer eller erfaringer med det andre teltet så del de gjerne da det kommer til å gå noen dager før jeg får handlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå