Gå til innhold

Hvilke harddisker er i skuddet nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sies vel at de nyere Barracuda 7200.X ikke er like stille som V men det er vel helt klart den stilleste diskene som finnes .. Kjører to 120 GB V i ftp serveren min og jeg hører ikke noe ulyder etter mange måneder med 24/7 drift ... :woot:

Lenke til kommentar

Seagate sine Barracuda V er det stilleste som er å få tak i, jeg har en selv. Jeg har også vært borti en del andre disker, men Barracuda V tar "kaka".

Det er mulig denne versjonen er på vei ut, for mange butikker selger bare Seagate 7200.7. Disse støyer nesten like lite og er noe raskere.

Se ellers test på hardware.no.

Lenke til kommentar

Går mot strømmen eg allyse, ville valgt IBM deskstar GXP 180GB til 1452kr(itbutikken). Er faktisk bare 3-4db i forskjell anngående idle støyen. http://www.storagereview.com/ Svarte ligger her allyse.

Alle tror sikker eg er motstander av seagate, men det er eg ikke. Seagate er meget bra disker, men eg vil ha en store disk. Seagate er relative dyre om du tenker på anntall GB og pris. IBM 180GB ca 1452kr, seagate 120GB/160GB ca 1000kr/1487kr. Men så er og ibm mye raskere, det er viktig for meg når eg skal ha nye disker. Det blir vel wd raptor til os og ibm til lagring :yes:

Lenke til kommentar

Kjøper Samsunger jeg ,,, ja jeg har hatt 3 STK nå uten problemer :)

Dønn stabile om ikke av de raskeste :D

Jeg har enda ikke hørt dem ;)

å varmen ? den vet jeg ikke noe om... :yes:

PS: Prøvde 1 Western digital her får noen MND siden ,,, den gikk føyka etter ett par uker .. låste seg :(

Lenke til kommentar
Kjøper Samsunger jeg ,,, ja jeg har hatt 3 STK nå uten problemer :)

Jeg har enda ikke hørt dem ;)

å varmen ? den vet jeg ikke noe om... :yes:

PS: Prøvde 1 Western digital her får noen MND siden ,,, den gikk føyka etter ett par uker .. låste seg :(

Samsungene din er jo ikke de raskeste disken på markedet. Varme og støy er et problem på store og raske disker, friksjon vet du. Eg husker den wd disken min med 13GB og 5400, den ble aldri varme nei.

Wd er bra disker, bare du som var uheldig.

Lenke til kommentar

Har 3 Maxtor disker med 8mb cache, og den eneste disken som jeg hadde kjøpt nå som ikke er Maxtor er en Raptor som OS disk. Har hatt både IBM, WD og Seagate, men ingen av disse mener jeg kan måle seg med Maxtor sine 8mb cache disker. Raske som fy og mer stille enn WD.

Er strålende fornøyd. Tror du får en 160GB for ca 1500.

Anbefales!!!!!

Lenke til kommentar

Har god erfaring med Maxtor og Seagate.

IBM er bra om du kan godta litt mer støy.

WD må ha en enormt høy feil rate! Har kjøpt 6 wd 120gb'r, 3 av dem måtte byttes innen 3mndr. I tillegg har jeg hatt to eldre WD'r som begge krasjet før de fylte 2 år.

IBM diskene mine har nå surret feilfritt i 3 år. Maxtorene har kjørt siden desember og seagaten har stått 24/7 siden januar. Ingen problemer med noen av dem.

Lenke til kommentar

Barracuda V er jo disken dersom du vil at maskinen skal holde kjeft hele tiden, men hastighetene du får på de er jo bare skuffende. Et alternativ er stille OS disk og rask+moderat stille lagringsdisk som slår seg av etter kort idle tid. Min 120GXP er flott med tanke på varme/lyd.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg S-ata på dette moboet så det blir ganske uaktuelt :(

Uansett trur jeg at jeg kjøper en

Seagate Barracuda 7200.7 160GB IDE

- ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM

og en

Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE - ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM

fra komplett.no Dette blir 2500,- totalt så det er ikke så veldig dyrt :)

Noen som mener dette IKKE er smart? At diskene ikke yter så veldig mye gjør meg ikke så mye da maskinen min skal stå som ftp server i sommer og ellers brukes den bare til desktop arbeid :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke to 120? Er de 40GB'ene verd de 400 ekstra?

Jeg håpet at du ville gå for 180GXP, fordi da kunne vi ha fått en ikkefanatisk vurdering på støyen. Jeg tror alle liker Seagate og dersom du ikke har behov for den raskeste disken i byen, så er det nok ikke mange som har noe imot at du kjøper de diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...