lolz2k Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei! Jeg kjøpte meg en Samsung 50" Plasma på Elektrofil messa som var i midten av april, til 8,999 satt ned fra 18,999. Dette var en nydelig tv som jeg så gjerne ville beholde, hadde det ikke vært for en konstant pipelyd i tv'n som kom av mørke kontraster i bildet. Etter én reperasjon ble ikke dette fikset og ble da nødt til å returnere den for godt. Nå som jeg har hentet fram min gamle 37" LCD er det rett å slett nedtur å se på tv. Også er man jo bare nødt til å kjøpe ny tv til fotball VM Det som er problemet mitt nå er at jeg ikke har peiling på hvilken tv som er bra og som passer for meg. Jeg har tenkt til å bruke fra 10,000 til 19,000 på en ny tv (rimeligere = bedre), men jeg skal ikke ha noe mindre tv enn 46" og ikke noe større enn 50". Er det noen her som har forslag til en tv som kan oppnå de kravene jeg stiller til en tv? Bra lyd i selve tvn er uviktig da jeg har et utrolig bra lydanlegg. 3-4 HDMI innganger er et viktig og Full HD er en selvfølge. Jeg har ikke så mye peilig på tver og vet derfor ikke hva som gir best bilde av LCD, Plasma, LED osv eller om forskjellene er så betydelige at de er verdt tusenlappene man legger til. På forhånd takk for alle svar og håper flere får bruk for dette innlegget. Mvh Andreas Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Siden du likte plasmaen veldig godt, antar jeg du vil fortsatt være fornøyd med et slikt type bilde. Da vil panasonic TX-P50G20 være det beste alternativet i din prisklassen, den vil gjøre deg meget fornøyd. Utfordringen blir å få tak i en før fotball-vm starter. Alternativt kan du gå for Samsung PS50C675, dette er tilsvarende plasma som du hadde, bare uten supertynnheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) En 50" plasma, LG 50PS8000, går på NetShop for 7999,- nå. Dette er vel det beste kjøpet i disse dager, mht til hva du får igjen for det du betaler. Det er fjorårets toppmodell fra LG og denne er derfor utgående. Jeg tviler sterkt på at NetShop (eller andre) får inn flere av disse når lagrene blir tomme. (Note; Still den i THX mode.) Det har heller ikke vært rapportert buzz fra disse, noe det var rapportert mye av om fjorårets Samsung. Året's Samsung modeller har forøvrig ofte problemer med plasma displayet om en skal tro det som sies der ute (mye feilvare / prod. problemer - garantiskaer, men allikevel slitsomt). Panasonic G10/G20 er rapportert og være gode. Det gjelder også, og kanskje i særdeleshet, V20 (& VT20), men disse ligger nok rundt 20.000,- Jeg har ikke så mye peilig på tver og vet derfor ikke hva som gir best bilde av LCD, Plasma, LED osv eller om forskjellene er så betydelige at de er verdt tusenlappene man legger til. Plasma gir det mest naturlige bildet ved film/TV mye pga et mer naturlig svartnivå. LCD/LED er på en måte litt æh... skarpere. Dette gir en liten fordel ved spillmaskin tilkobling men en litt "fake look" ved siden av plasma (min mening). Endret 7. juni 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 G10 er ikke i nærheten av G20, det er et stort sprang framover i bildekvalitet. G10 var også bedre totalt sett enn PS8000 i bildekvalitet. Til 7995,- er det et godt kjøp, helt klart - men budsjettet til trådstarter ligger jo høyere, og jeg vil påstå at han får like mye for pengene ved å velge G20 til 12000,-. Og da bør man bruke budsjettet . Lenke til kommentar
lolz2k Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Alastor skrev: Siden du likte plasmaen veldig godt, antar jeg du vil fortsatt være fornøyd med et slikt type bilde. Da vil panasonic TX-P50G20 være det beste alternativet i din prisklassen, den vil gjøre deg meget fornøyd. Utfordringen blir å få tak i en før fotball-vm starter. Alternativt kan du gå for Samsung PS50C675, dette er tilsvarende plasma som du hadde, bare uten supertynnheten. Jeg tror nok det er en plasma jeg ser etter ja, jeg likte panasonic TX-P50G20, men tror nok jeg holder øynene åpne for noe som er hakket bedre. I tillegg har de den ikke i noen nettbutikker og fantes ikke på Lefdal. Får ta en tur til Megastore å se der... En Kuro hadde jo vært perfekt, men den er litt for dyr. Samsung PS50C675 synes jeg det var for lite ordentlige tester og lite informasjon til å kunne vurdere. Tiltman skrev: En 50" plasma, LG 50PS8000, går på NetShop for 7999,- nå. Dette er vel det beste kjøpet i disse dager, mht til hva du får igjen for det du betaler. Det er fjorårets toppmodell fra LG og denne er derfor utgående. Jeg tviler sterkt på at NetShop (eller andre) får inn flere av disse når lagrene blir tomme. (Note; Still den i THX mode.) LG 50PS8000 ser fin ut den, men jeg ville valgt panasonic TX-P50G20 over den. hadde budsjettet vært mindre hadde jeg helt klart gått for den! Hjertelig takk for svar! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Som sagt. PS50C675 ER den samme tven og samme teknologien som du allerede har likt. Kuro er gammelt og utdatert. Sorry og si det, men det er sant. Eneste en kuro har å fare med er sortnivå. Var du fornøyd med sortnivået på samsungen din kan jeg fortelle at det er langt bedre på G20. Hakket bedre enn G20 sprenger budsjettet ditt. Punktum. Det vil da være PS50C7705 som er 3D-klar og supertynn. Evt VT20/V20 som er toppmodellen til panasonic med og uten 3d. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 G10 er ikke i nærheten av G20, det er et stort sprang framover i bildekvalitet. Nja, heller et skritt enn et "stort sprang". Normal utvikling altså, ingen revelusjon. G10 var også bedre totalt sett enn PS8000 i bildekvalitet. G10 var bedre på sortnivå, PS8000 sterkere på alt annet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det stemmer kanskje, men det er uansett en dårligere tv enn den han allerede hadde og måtte sende i retur. http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1248420881 Lenke til kommentar
lolz2k Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Du har nok rett i det Alastor det virker som du har ganske mye peiling så jeg takker for hjelpen!! (til deg og tiltman) Jeg har lyst til å sette meg litt inn i LCD-LED tver da i såfall så jeg har litt mer å velge mellom for valgene så langt ser litt ymse ut. Det jeg har skjønt så langt er at plasma gir bedre bilde, men LCD gir et skarpere bilde og gir ikke gjenskinn fra lys (dette blir et problem for meg hvis jeg kjøper plasma pga mange vinduer). Jeg tror også jeg heller ville hatt en 46/47" i stedet for 50" jeg sitter litt for nærme for å ha en 50". Så hvis jeg skulle valgt blant de finere LCD/LED modellene til rundt 15,000,- hva burde jeg valgt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det jeg har skjønt så langt er at plasma gir bedre bilde, men LCD gir et skarpere bilde og gir ikke gjenskinn fra lys (dette blir et problem for meg hvis jeg kjøper plasma pga mange vinduer). LCD (og LED LCD) blir blasse i fargene om det er mye lys i rommet. Hvorvidt dette er en ulempe som er større eller mindre enn plasmaens noe lavere lysstyke blir opp til den enkelte å bedømme. Jeg tror også jeg heller ville hatt en 46/47" i stedet for 50" jeg sitter litt for nærme for å ha en 50". Jeg sitter 170 cm fra en 50 tommer, hvilket går helt fint. Det er du må sørge for er at skjermen henger i riktig høyde (øyehøyde = midt på skjermen). Dvs. at jo større skjerm du har dess kortere blir avstanden mellom nedre kant av skjermen og gulvet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå