Gå til innhold

HJELP: Kan ikke montere volum i Ubuntu 9.04

Anbefalte innlegg

Dette har skjedd:

Jeg kjører Ubuntu 9.04 på en Asus eee901. Dette har med få unntak fungert ypperlig.

Men nå har jeg et problem...

Jeg hadde jobbet med et dokument i writer. Jeg skulle legge maskinen i sekken for å gå videre. Satte den derfor i hibernate.

Starter opp maskinen.

Får da beskjed om at SD-kortet som jeg har stående permanent i minnekortporten ikke kan monteres (Kan ikke montere volum "Kingston"). Dette har aldri skjedd før.

Klikker på detaljer. Får da opp følgende beskjed:

Cannot read from /media/.hal-mtab

Tar en omstart på maskinen. Får under oppstrt beskjed om at jeg hadde gjort en unclean shutdown eller noe i den duren. Måtte da ta noe som het fsheck. Trykket masse yes og maskinen startet opp som den skal.

Den fant fortsatt ikke kortet. Trodde det kunne ha skjedd noe med kortet, men så oppdager jeg at heller ikke en usb-minnepenn vil monteres.

Prøvde omstart igjen. Nå startet den opp uten problemer, men verken sd-kort eller usb-penn vil finnes.

Jeg har lett rundt omkring på nettet, men ikke funnet noe som kan hjelpe akkurat med dette. Da gjør jeg som før når noe går skeis, spør dette forumet om hjelp.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Prøv å gå inni terminal og kjør fdisk -l for å se om den finner SD kortet og minne-penna. Hvis den gjør det så er det jo så enkelt som at du kan mounte dem i fstab. Bare huske på å lage en mappe for hver. Ble de mounta automatisk før da eller?

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...