simson Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg har i dag vanlig Get-box, uten HD - og en grunnpakke gjennom borettslaget. Vurderer å skaffe meg HD-boxen, både for HD og for opptak/film. Et par spørsmål: - Vil jeg få tilgang til tv2 HD ved å bestille boxen? (Ev: Hvilke kanaler vil være tilgjengelig i HD, uten ekstrapakke?) Get-dama jeg snakket med svarte et usikkert nei (men at det kanskje kommer i grunnpakka etter hvert), men har hørt andre si at dette får man automatisk. - Vil bildene på også ikke-HD-kanaler bli bedre ved å få boxen? Grunnen til at jeg spør, er at dagens kanaler i stor grad viser litt digital-blurring ved bevegelse - og at jeg har hørt dette bedrer seg ved en HD-box. Vet ikke om dette skyldes at jeg da kan koble til med HDMI-kabel, eller oppskalering - eller om det bare er tull at det blir bedre... (Digital-blurringen er også kraftig redusert om jeg ser på signalet gjennom min gamle dvd-spiller som ikke er HD/bluray, men har HDMI og oppskalering(?)). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 De averterer i alle fall med at HD er med i Startpakken. HD kanalen har større båndbredde, så det bør være mindre komprimerings-artifakter. Syntes det ble bedre hos meg etter at jeg byttet til HD kanaler på parabolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå