steinrr Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Dumpet den gamle Windows-pc'en min som stod i nettet og sugde strøm. Kjøpte meg en Netgear ReadyNas Duo, men noe tregere enn dette på Squeezebox skal en lete lenge etter. Menyer etc henger lenge når en prøver å gjøre noe. Webgrensesnittet er også veldig tregt. Noen som har noen tips om noe som er raskere til å kjøre Squeezebox server? Pris er viktig, siden den egentlig bare skal brukes til lagring + Squeezebox. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Noen som har noen tips om noe som er raskere til å kjøre Squeezebox server? Pris er viktig, siden den egentlig bare skal brukes til lagring + Squeezebox. En PC som bruker mindre strøm enn den du hadde? Har du egentlig sjekket hvor mye strøm den gamle PC'en bruker, i forhold til ReadyNAS Duo? Lenke til kommentar
beddda Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Noen som har noen tips om noe som er raskere til å kjøre Squeezebox server? Pris er viktig, siden den egentlig bare skal brukes til lagring + Squeezebox. En PC som bruker mindre strøm enn den du hadde? Har du egentlig sjekket hvor mye strøm den gamle PC'en bruker, i forhold til ReadyNAS Duo? Jeg prøvde først et "OS" som heter FreeNas som installeres i bunn på en pc og kjørte squeezebox server derfra. Dette oppsettet var raskt, enkelt og greit å administrere. vil tro det virker på samme åten som NAS'en din. det jeg slet med var at den til tider hang seg i flere minutter av uviss grunn. mistet nettverksforbindelsen for så å dukke opp igjen. gikk derfor over til Linux Ubuntu server og det har fungert knirkefritt i 1 mnd nå. SB receiver'en har stått på 24/7 siden installasjon. Link til oppsett av server: http://www.klikk.no/teknologi/data/article432773.ece installasjon av squeezebox server finner du via google Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei! Titter litt på Netgear ReadyNAS + Squeezebox duet. Har lest litt rundt, og sitter med et inntrykk av at det oppsettet fungerer bra, men her sier du, Steinrr, at det går tregt. Er det fortsatt tilfelle, eller har du ordnet det? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Hadde glemt av denne tråden. Nei ReadyNAS'en ble solgt en uke etter jeg kjøpte den. Det var helt ubrukelige greier. Altfor treg prosessor. Har vurdert lenge nå hva jeg skal erstatte den med. Tenker å kombinere en mediaboks til PC og SB-server. Har sett på Mac Mini, men den er altfor dyr og har dårlig formatstøtte. Asus EEE-box virker veldig lovende. Også Boxee-box fra D-Link virker bra, men er ikke helt fornøyd med Boxee. Tror kanskje det blir en media-pc som bruker lite strøm og som fungerer både som media og SB-server. Tenker kanskje på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599940 Lenke til kommentar
danielh Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hadde glemt av denne tråden. Nei ReadyNAS'en ble solgt en uke etter jeg kjøpte den. Det var helt ubrukelige greier. Altfor treg prosessor. Har vurdert lenge nå hva jeg skal erstatte den med. Tenker å kombinere en mediaboks til PC og SB-server. Har sett på Mac Mini, men den er altfor dyr og har dårlig formatstøtte. Asus EEE-box virker veldig lovende. Også Boxee-box fra D-Link virker bra, men er ikke helt fornøyd med Boxee. Tror kanskje det blir en media-pc som bruker lite strøm og som fungerer både som media og SB-server. Tenker kanskje på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599940 Jeg bruker en slik: http://www.dustinhome.no/pd_5010367412.aspx Fungerer helt perfekt til SB-server, mediaserver og backup-server både for PC og Mac. Den har kanskje bittelitt høyere strømforbruk enn EEE-box men det er ikke stor forskjell, i alle fall ikke med 1 disk (den kan ha opptil 4 disker) Men den kan ikke være mediacenter da den ikke har noe skjermutgang. Jeg bruker Xtreamer til det. Just my 4 cents Endret 25. oktober 2010 av danielh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå