Gå til innhold

JAXB complexType vs element

Anbefalte innlegg

Har et xsd skjema, veldig tilsvarende det i http://java.sun.com/javaee/5/docs/tutorial/doc/bnbah.html Tabell 17-13.

Når jeg kjører xjc på skjemaet i linken over, får jeg kun en PurchaseOrderType.java og ingen PurchaseOrder.java. Mitt eget skjema er strukturelt tilsvarende, og jeg får også der samme problem.

Kjører med Java 6, rimelig fersk versjon, build 18 elns.

Det generelle "problemet" jeg vil løse er å ha "noe" beskrevet som en complexType, slik som purchase order type, og deretter ha element for en enkelt <purchase-order/> og også en liste av slike <purchase-order-list><purchase-order/><purchase-order/></purchase-order-list>

Elementet <purchase-order-list> deklareres greit i xsd, og det genereres en PurchaseOrderList.java med en liste av PurchaseOrderType.java. Dette er akkurat som jeg vil ha det. Men med PurchaseOrderType.java kan jeg f.eks. ikke marshalle til xml, siden xjc ikke har generert noen @XmlRootElement annontering for denne. Å unmarshalle fra xml går greit via JAXBElement.getValue(), men marshallingen går altså ikke.

Har det blitt brukt noen runtime-opsjon til xjc for å få grenerert filene slik de er dokumentert i linken ovenfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...