Kimelimm Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Heisann! Det har seg sånn at jeg er elev ved videregående (medier og kommunikasjon), og har en deltidsjobb som så og si er aldri ,er mer ferier og sånt. Jeg har da søkt på en del jobber, og ser for meg at kanskje en dag får jeg en jobb. Men i mellomtiden, så vil jeg tjene litt penger uten å være ansatt noe sted. Mine "kvalifikasjoner" er data, lyd, og grafisk design, men jeg ser for meg at data er allerede passe okkupert av folk fra før, (jeg bor i en liten by da.) Er bare 17 år, og jeg vil helst ikke ofre å tape flere 1000 på det, og sitte med gjeld resten av livet for en tabbe for dette her, så er detn oen som vet om en komplett guide for dette? Risikoer, step by step, krav, fremgangsmåter o.l ? Jeg bare lufter tanken, så må se om det faktisk er noe vits å prøve. Kom også med forslag over ting jeg kan gjøre for å tjene penger(lovlig). Håper på svar. Kim. Endret 8. juni 2010 av Kimelimm Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 En har ELEVstatus på videregående, ikke student. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Greit, beklager! Lenke til kommentar
pululf Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hvis du ønsker å bli freelancer, må du bare saumfare nettet etter stillinger. Jeg er 3D freelancer, og måten je gskaffer meg jobbene på er å lete etter annonser på nettet, og så sende dem en showreel og en del av mine arbeider. Tjener ganske bra på det også. Så du må jo være ganske erfaren i noe, og så kan du begynne å tilby tjenester Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Har holdt på med Maya i noen år, men har desverre ikke nok kunnskaper til å lage noe som faktisk kan bli brukt av firmaer. :] Men ja, takk for svar. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det eneste du trenger å gjøre er å opprette ditt eget foretak som selvstendig næringsdrivende, være flink og frempå med det du driver med og spare på kvitteringer Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Men vil det si at jeg registrerer meg i brønnøysundregisteret, og må holde på med èn ting ? Lenke til kommentar
Zeriz Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Du må ikke bare gjøre èn ting. Jeg jobber som frilanser og har en deltidsjobb. Går bare fint det. Det finnes jo foretak som gjør utfører forskjellige ting, utifra hva deres folk kan tilby. Så det å levere bare èn ting skal du ikke være redd for. Du melder jo i fra om hvilken sektor du vil inn i, og en sektor igjen kan være veldig omfattende. Jeg leverer bedriftsprofileringer og alt innen grafisk design. Og jeg har også vurdert å starte med webhosting som jeg da kan levere med spesialdesignede websider som i en pakkeløsning. Du må også ha selvtillit og du må tro på deg selv om du skal starte som frilanser. Det nytter ikke å gå rundt å tro at du ikke klarer det, for da klarer du aldri. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Men vil det si at jeg registrerer meg i brønnøysundregisteret, og må holde på med èn ting ? Du kan gjøre hva du vil, dette med næringskoder i Brønnøysund er bare en latterlig byråkratisk øvelse helt uten mening men som åpenbart oppfattes som viktig av de uheldige menneskene som jobber med det. Mye info: http://bedin.no/ Sjekk om det er noen etablererkurs i ditt område, de er som regel gratis og på kveldstid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå