reminett Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hei! Jeg har en laptop med Windows Home Premium OEM-lisensbevis klistret på bak. Problemet er at jeg har byttet disk ifm en feil, og dermed mistet gjenopprettingspartisjonen for å gjenopprette maskinen. Men jeg har jo lisens.. Hvordan får jeg tak i Windows Vista OEM, slik at jeg kan installere denne lovlig igjen? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du kan forsøke via butikken (evt. direkte til produsent) du kjøpte PCen. Når det er maskiner med gjenopprettingspartisjon får man ved første gangs oppstart (og påminnelse periodevis etterpå, om å lage restore-CDer). NB! Hvis klebelappen med lisensnummer inneholder produsentens navn er det snakk om en spesielt tilpasset utgave av operativsystemet og at lisensen er knyttet til denne spesielle utgaven. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Så lenge du får tak i en OEM versjon av Vista så går det bra, men det kan være du må ringe inn til MS for å aktivere. Anbefaler deg å ikke laste ned noen DVD men heller se om noen du kjenner har en DVD plate liggende. Det er ikke noe vits å ringe inn til MS for å få tak i DVD platen, for de henviser deg bare til pc produsenten. Noen pc produsenter er greie, andre tar for 700-1000 kroner for å sende deg slike plater. Og da kan du jo like godt kjøpe Windows 7 OEM 1 Lenke til kommentar
reminett Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Lastet ned en original rip av platen, og brukte lisensen jeg allerede har. Ingen problem med aktivering eller noe Takk for svar, folkens Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Lykke til med en Vista med mulige bakdører, spyware, adware, virus etc... Alltid "lurt" å laste ned ulovlige kopier.... Lenke til kommentar
reminett Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Det er jo ikke en ulovlig kopi da. Jeg har jo lisens til den. Og som jeg sa så er det OEM, direkte rippet. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Om du ikke har rippet en kopi fra noen du kjenner, så vil en hver kopi du laster ned være ulovlig, om du har lisens eller ikke. Og du vet ikke hva den kopien inneholder.... Alle som legger ut slike DVD plater sier jo at dette er en direkte kopi, men det er sjeldent det. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Ok. Jeg slettet hele Vistaen og la inn Ubuntu 10.04. (Hvor er "Liker"-knappen? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå